Fordømte tannlegeskrekk!

Jeg har aldri operert ut, kun trukket. Aldri hatt smerter etterpå jeg:o kun den samme dagen.

Jeg har aldri operert ut, kun trukket. Aldri hatt smerter etterpå jeg:o kun den samme dagen.
Den oppe ble trukket, men den nede ble skåret ut. Hovnet opp i halve fjeset, så ut som en hamster i to døgn! Så regner med kjeven fikk litt juling.

Den oppe ble trukket, men den nede ble skåret ut. Hovnet opp i halve fjeset, så ut som en hamster i to døgn! Så regner med kjeven fikk litt juling.
Fikk nok litt juling da ja:o ville tatt en tlf imorgen og bare sagt at du ville ha det bekreftet at det var normalt

For meg varte det i over 3 veker! Trudde eg var safe i forhold til jula, men klarte ikkje å eta pinnekjøtt eller noko. Riskrem gjekk ned ;)

For meg varte det i over 3 veker! Trudde eg var safe i forhold til jula, men klarte ikkje å eta pinnekjøtt eller noko. Riskrem gjekk ned ;)
Jeg klarer heldigvis å tygge litt mat på motsatt side, så pinnekjøttet skal ned om jeg så må mose det først! :D men ja, ble litt lei meg i stad når det gikk opp for meg at jula ikke blir noe særlig i år :(

Jeg må bare spørre dere som har trukket visdomstenner, hvor lenge skal man egentlig ha vondt og trenge smertestillende? I dag er det en uke siden jeg opererte ut to. Jeg må fortsatt ta ibux hver femte time. Tar jeg det så går det sånn passe greit, tar jeg det ikke så kjennes det nesten ut som om jeg har tannverk i flere av tennene nede. Jeg har også periodevis verking i tannraden oppe. Har også mye kiling/ising i fortennenene nede. Jeg kjenner at bittet i de bakerste jekslene kjennes helt rart og det gjør dritvondt i den ene jekselen hvis jeg forsøker å bite tennene sammen. Jeg tror ikke det er betennelse, det ser jeg for meg ville gjort veldig vondt hele tiden, og ibux ville neppe tatt den smerten. Kan det være at nervene bare har fått litt juling? Noen som har vært gjennom det samme?

Jeg vet at jeg burde ringe kirurgen og spørre, men jeg vil ikke virke hysterisk, så hvis det er flere som har hatt vondt over tid pga trekking så er dette kanskje normalt?

Jeg har ikke operert da, kun trekt, men har ikke tatt noe mer enn en ibux på kvelden etter at bedøvelsen gikk ut.
Har vert slapp og sliten denne uka, men tror ikke det har så mye med tanntrekkingen å gjøre.

Hvordan går det med deg nå?

Jeg har ikke operert da, kun trekt, men har ikke tatt noe mer enn en ibux på kvelden etter at bedøvelsen gikk ut.
Har vert slapp og sliten denne uka, men tror ikke det har så mye med tanntrekkingen å gjøre.

Hvordan går det med deg nå?
Har fortsatt så vondt at jeg må ta fire ibux i døgnet. Tømmer snart ibuxen jeg fikk på resept, så jeg tenkte å ringe kirurgen i morgen å be om ny resept, samt høre om dette er normalt eller ikke. Jeg spurte spesifikt pleieren om jeg kom til være bra til jul før jeg takket ja til timen 11. desember, og det sa hun at ikke var noe problem, så jeg tenker jo at ting kanskje ikke er som de skal..

Back
Topp