Fordømte tannlegeskrekk!

Måtte flytte min til den 15.12, siden lillevenn fikk time hos helsestasjonen 30 min etter tannlegetimen min. Tviler på at det går så fort å trekke visdomstanna mi :P Vil ikke troppe opp på helsestasjonen bedøvd i halve munnen heller ;)
Så du er i det minste ferdig før meg, og jeg får hele helge til å glede meg på.
Jeg skal juble sammen med deg når du er ferdig! Litt av en måte å lade opp til jul på :P

15 minutt?? Herrejesus, måtte det gå like fort med meg! Lurer på om jeg skal ringe de å høre om jeg kan få en sånn beroligende tablett, aner virkelig ikke hvordan det kommer til å påvirke meg. Nå føler jeg meg ganske rolig, men jeg vet at jeg blir stressa..

Må være godt å være ferdig da! Håper du ikke har smerter <3

Jeg ville rådet deg til det. De har jo mildere beroligende hvis du er redd for p bli altfor fjern.

Har bare litt vondt i kjeven og i halsen rett under kjeven. Men tar 600mg ibux hver fjerde time.

Men må kanskje vurdere å spise snart. Sist gang spiste jeg så lite i dagene etterpå at jeg hadde noen episoder der det var rett før jeg svimte av. Er alene med Liva fra søndag kveld, så da må jeg nesten være i bedre form.

Jeg ville rådet deg til det. De har jo mildere beroligende hvis du er redd for p bli altfor fjern.

Har bare litt vondt i kjeven og i halsen rett under kjeven. Men tar 600mg ibux hver fjerde time.

Men må kanskje vurdere å spise snart. Sist gang spiste jeg så lite i dagene etterpå at jeg hadde noen episoder der det var rett før jeg svimte av. Er alene med Liva fra søndag kveld, så da må jeg nesten være i bedre form.
Spiser man normal mat, eller bør jeg kjøpe inn mye yoghurt og suppe? Åh, du er så sykt heldig som er ferdig! Jeg skal juble den dagen jeg er ferdig med alle fire..

Jeg spiser nok bare yoghurt og sjokolademousse i dag. Prøver meg nok på suppe eller potetmos i morgen. Sist gang spiste jeg sashimi i små biter 3 dager etter jeg trakk, og skive uten skorper med kremost dagen etter det igjen. Men jeg kunne nok ha spist vanlige ting litt tidligere. Er litt pysete

Spiser man normal mat, eller bør jeg kjøpe inn mye yoghurt og suppe? Åh, du er så sykt heldig som er ferdig! Jeg skal juble den dagen jeg er ferdig med alle fire..
Jeg spiste babymat, haha!

Da har jeg trukket de to første tennene. Er helt sjokkert over hvor fort og greit det gikk! Kjente ingenting av inngrepet, det eneste som var vondt var sprøytene, men det visste jeg jo. Sitter på banen hjem nå og kjenner at det dunker og banker, så det blir nok vondt i noen dager, men jeg har tatt en ibux nå, fyller muligens på med litt paracet også. Men jeg er ved godt mot!

• Liker
Reactions: EJ
Da har jeg trukket de to første tennene. Er helt sjokkert over hvor fort og greit det gikk! Kjente ingenting av inngrepet, det eneste som var vondt var sprøytene, men det visste jeg jo. Sitter på banen hjem nå og kjenner at det dunker og banker, så det blir nok vondt i noen dager, men jeg har tatt en ibux nå, fyller muligens på med litt paracet også. Men jeg er ved godt mot!
Så bra det gikk bedre enn forventet!:D håper ikke du får veldig mye smerter de kommende dagene:)

Såååå bra!!! :D flinke deg!! :D

Takk takk!! Jeg skalv veldig da, men kirurgen var tydelig vant til hysteriske pasienter, han var utrolig behagelig og flink til å få ned pulsen min. Nå skal jeg spise sjokolademousse hele helgen, har forbud mot mat med biter :D

Takk takk!! Jeg skalv veldig da, men kirurgen var tydelig vant til hysteriske pasienter, han var utrolig behagelig og flink til å få ned pulsen min. Nå skal jeg spise sjokolademousse hele helgen, har forbud mot mat med biter :D

Tar i mot tips til mat som er lett å spise ;-) Min siste visdomstann forsvinner på mandag. Det er en stund siden jeg trakk de andre, så jeg husker ikke hvor vondt det var etterpå. Bør kanskje kjøpe inn ibux så jeg har et lite lager ;-)

Tar i mot tips til mat som er lett å spise ;-) Min siste visdomstann forsvinner på mandag. Det er en stund siden jeg trakk de andre, så jeg husker ikke hvor vondt det var etterpå. Bør kanskje kjøpe inn ibux så jeg har et lite lager ;-)
Jeg fikk resept på ibux 600mg, det har fungert helt fint her :) De sa at jeg kunne ta opptil 1000mg paracet i tillegg, men det har jeg ikke hatt behov for. Her går det mye i yoghurt, blomkålsuppe, tomatsuppe, karamellpudding, sjokoladepudding, vaniljeis og sukkerbrus. Det er lett å spise og gir energi, selv om det ikke er så mye næring i det.

Jeg fikk resept på ibux 600mg, det har fungert helt fint her :) De sa at jeg kunne ta opptil 1000mg paracet i tillegg, men det har jeg ikke hatt behov for. Her går det mye i yoghurt, blomkålsuppe, tomatsuppe, karamellpudding, sjokoladepudding, vaniljeis og sukkerbrus. Det er lett å spise og gir energi, selv om det ikke er så mye næring i det.

Må nok hamstre sjokoladepudding og yoghurt og sånn jeg da :P
Jeg fikk ikke resept på noe de andre gangene.. Mener at det gikk greit uten. Vil tro jeg hadde husket det dersom det ikke gikk så greit :P

Må nok hamstre sjokoladepudding og yoghurt og sånn jeg da :P
Jeg fikk ikke resept på noe de andre gangene.. Mener at det gikk greit uten. Vil tro jeg hadde husket det dersom det ikke gikk så greit :P
Ibuxen er ganske hard for magen, så jeg går over til paracet nå. Tror det er vanlig å få resept på litt sterkere smertestillende, men det kommer kanskje anpå selve inngrepet? :) jeg begynner å spise mer normal mat på mandag tenkte jeg, da har det gått fire dager. Har lyst på MAT! :P du må ha lykke til på mandag! Blir nok deilig å være ferdig, tenker jeg :)

Ibuxen er ganske hard for magen, så jeg går over til paracet nå. Tror det er vanlig å få resept på litt sterkere smertestillende, men det kommer kanskje anpå selve inngrepet? :) jeg begynner å spise mer normal mat på mandag tenkte jeg, da har det gått fire dager. Har lyst på MAT! :p du må ha lykke til på mandag! Blir nok deilig å være ferdig, tenker jeg :)

Takk for det.
Skal bli godt være ferdig ja. Greit ta alle før de begynner å skape problemer tenkte jeg, gjør jo ikke noe nytte for seg :P

Takk for det.
Skal bli godt være ferdig ja. Greit ta alle før de begynner å skape problemer tenkte jeg, gjør jo ikke noe nytte for seg :P
Samme her. Har hatt ubehag fra de, men fikk beskjed av tannlegen i sommer at det bare er snakk om tid før det virkelig smeller ettersom jeg overhodet ikke har plass til de, så da var det bare å bli kvitt dem! Svir i lommeboka da, ender på rett over 7000,- for alle fire :(

Samme her. Har hatt ubehag fra de, men fikk beskjed av tannlegen i sommer at det bare er snakk om tid før det virkelig smeller ettersom jeg overhodet ikke har plass til de, så da var det bare å bli kvitt dem! Svir i lommeboka da, ender på rett over 7000,- for alle fire :(

Oi, såpass ja. Mener jeg betalte 500 kr for den første jeg. Nå er det noen år siden, så vil tro det endre opp på ca 1000 lappen på mandag. Skal fjerne noe tannstein også.

Trangt hos meg også. Har hatt tannregulering, og når visdomstennene kom ble tennene nede skeive igjen :/

Oi, såpass ja. Mener jeg betalte 500 kr for den første jeg. Nå er det noen år siden, så vil tro det endre opp på ca 1000 lappen på mandag. Skal fjerne noe tannstein også.

Trangt hos meg også. Har hatt tannregulering, og når visdomstennene kom ble tennene nede skeive igjen :/
Gjør du det hos vanlig tannlege kanskje? Jeg måtte til oralkirurg, så prisen gjenspeiler jo det. Men det kommer anpå tanna også, visdomstannen oppe kostet meg 500kr å trekke mens visdomstanna nede kostet 2900kr. Så betalte jeg 150kr i bedøvelse per tann. 205kr for røntgen, 950kr for undersøkelsen og 350kr for kirurgisk oppdekking. Fikk dekket 1600kr da, så det hjalp litt på, men jeg har forståelse for at folk ikke har råd til å fikse tenna sine.

Gjør du det hos vanlig tannlege kanskje? Jeg måtte til oralkirurg, så prisen gjenspeiler jo det. Men det kommer anpå tanna også, visdomstannen oppe kostet meg 500kr å trekke mens visdomstanna nede kostet 2900kr. Så betalte jeg 150kr i bedøvelse per tann. 205kr for røntgen, 950kr for undersøkelsen og 350kr for kirurgisk oppdekking. Fikk dekket 1600kr da, så det hjalp litt på, men jeg har forståelse for at folk ikke har råd til å fikse tenna sine.

Vanlig tannlege ja, og når jeg ser prisene er jeg takknemlig for det.
Tannlege burde absolutt gå innunder folketrygden, for det kan fort bli veldig dyrt :/

Jeg må bare spørre dere som har trukket visdomstenner, hvor lenge skal man egentlig ha vondt og trenge smertestillende? I dag er det en uke siden jeg opererte ut to. Jeg må fortsatt ta ibux hver femte time. Tar jeg det så går det sånn passe greit, tar jeg det ikke så kjennes det nesten ut som om jeg har tannverk i flere av tennene nede. Jeg har også periodevis verking i tannraden oppe. Har også mye kiling/ising i fortennenene nede. Jeg kjenner at bittet i de bakerste jekslene kjennes helt rart og det gjør dritvondt i den ene jekselen hvis jeg forsøker å bite tennene sammen. Jeg tror ikke det er betennelse, det ser jeg for meg ville gjort veldig vondt hele tiden, og ibux ville neppe tatt den smerten. Kan det være at nervene bare har fått litt juling? Noen som har vært gjennom det samme?

Jeg vet at jeg burde ringe kirurgen og spørre, men jeg vil ikke virke hysterisk, så hvis det er flere som har hatt vondt over tid pga trekking så er dette kanskje normalt?

Back
Topp