For tidlig fødsel

Veldig godt ivaretatt. Fikk god, saklig informasjon, legene la aldri skjul på alvoret, men sa samtidig at vi må bare håpe. Hadde lov til å ringe ned for ekstra sjekk 24/7 om jeg var bekymret. Nå var det en del ekstra styr siden de mistenkte alvorlig avvik hos ene, men der ble vi også godt ivaretatt og våre ønsker ble hørt. Vi hadde tøffe, men fine samtaler med nyfødtlegene om gjenopplivning etc, og var generelt veldig fornøyd med oppfølgingen. Heldigvis fikk vi to friske små, men jeg er glad for at alt ble tatt så på alvor som det gjorde. Vi var syv uker på nyfødt, kun for spising og voksing, og for vår del var det udramatisk og kjedelig mer enn noe.

Det er styr med babyer på NFI og en liten hjemme som du har, men fra det jeg så på de andre foreldrene, så går alt.
Herregud så beroliget jeg blir av samtalen vår ❤️
Så kjekt å høre en som har vært i situasjonen før.
Når er jeg 17+2 og neste kontroll er mandag da er jeg 18+1. Håper og håper at de er fornøyd med sin nye tilværelse da og at begge har bankende hjerter.
Så sa legen i Stockholm at neste mål var uke 22. Så de frist og fin ut da, hadde han troen. Så da er det bare å håpe kroppen holder de inne forbi 28uker!
Alt blir nok litt lettere hvis de er forbi ekstrem prematur! ❤️
 
Herregud så beroliget jeg blir av samtalen vår ❤️
Så kjekt å høre en som har vært i situasjonen før.
Når er jeg 17+2 og neste kontroll er mandag da er jeg 18+1. Håper og håper at de er fornøyd med sin nye tilværelse da og at begge har bankende hjerter.
Så sa legen i Stockholm at neste mål var uke 22. Så de frist og fin ut da, hadde han troen. Så da er det bare å håpe kroppen holder de inne forbi 28uker!
Alt blir nok litt lettere hvis de er forbi ekstrem prematur! ❤️
Det er skikkelig, skikkelig tøft å vente fra ultralyd til ultralyd på om begge hjertene enda slår. Jeg kan enda kjenne på den isklumpen i magen.

Det Haukeland ikke er megaflinke til er å ivareta den psykiske biten hos mor, for det er belastende å stå i at man ikke vet om barna er i live ved neste kontroll uke etter uke. Der vil jeg anbefale å koble på helsestasjonen og evt psykolog der. Vi gjorde det først etter fødsel, men hadde jeg vært gravid igjen hadde jeg bedt om mer hjelp underveis.
 
Det er skikkelig, skikkelig tøft å vente fra ultralyd til ultralyd på om begge hjertene enda slår. Jeg kan enda kjenne på den isklumpen i magen.

Det Haukeland ikke er megaflinke til er å ivareta den psykiske biten hos mor, for det er belastende å stå i at man ikke vet om barna er i live ved neste kontroll uke etter uke. Der vil jeg anbefale å koble på helsestasjonen og evt psykolog der. Vi gjorde det først etter fødsel, men hadde jeg vært gravid igjen hadde jeg bedt om mer hjelp underveis.
Takk for at du sier det!
For jeg har jordmor på helsestasjonen, samme som sist. Og hun vil veldig gjerne at jeg fortsetter å går til henne som vanlig, sånn at vi kan prate! Så hvis begge hjertene slår mandag ringer jeg henne. selv om jeg har på følelsen at hun ringer før det :)
 
Hvordan går det med deg?
Begynte å lekke fostervann dagen etter vi snakket i tråden her sist. ❤️
Så nå er det en dag og en uke av gangen. Er 21+3 i dag. Og har UL minst en gang i uken + infeksjonsprøver. Tar dagene svært rolig, ikke noe annet å gjøre. Drømmer om å passere uke 24, da håper jeg det skal bli litt lettere for hodet. For nå går jeg kun å tenker på fødsel før de kan redde de. ❤️
 
Begynte å lekke fostervann dagen etter vi snakket i tråden her sist. ❤️
Så nå er det en dag og en uke av gangen. Er 21+3 i dag. Og har UL minst en gang i uken + infeksjonsprøver. Tar dagene svært rolig, ikke noe annet å gjøre. Drømmer om å passere uke 24, da håper jeg det skal bli litt lettere for hodet. For nå går jeg kun å tenker på fødsel før de kan redde de. ❤️
Så leit å høre! Jeg krysser fingre og tær for deg!

Du vil få lungemodning fra 23+0 dersom du ønsker det. Fødsel i uke 23 er selvsagt ikke noe å håpe på, men det kan gå bra det og. Vi var innlagt med ei født 23+3, som har absolutt ingen tegn til den tidlige starten nå.
 
Så leit å høre! Jeg krysser fingre og tær for deg!

Du vil få lungemodning fra 23+0 dersom du ønsker det. Fødsel i uke 23 er selvsagt ikke noe å håpe på, men det kan gå bra det og. Vi var innlagt med ei født 23+3, som har absolutt ingen tegn til den tidlige starten nå.
Takk for gode ord! Satser på at legen tilbyr det dersom de ser det er nødvendig! Fikk beskjed om at uke 23/24 er litt for tidlig for tvillinger, at de gjerne bør være 600g. Veldig spent på vekst estimering neste uke 22+1. ❤️
 
Takk for gode ord! Satser på at legen tilbyr det dersom de ser det er nødvendig! Fikk beskjed om at uke 23/24 er litt for tidlig for tvillinger, at de gjerne bør være 600g. Veldig spent på vekst estimering neste uke 22+1. ❤️

En ting er hva som er ønskelig, men om det er tegn til at de må ut, så vil jeg tro 23+0 er den viktigste terskelen å komme over. Hos meg var målet å få de over 500g, og barnelegen sa at under 450g blir det fort vanskelig med utstyr etc. Men selvsagt: er det veldig tidlig hjelper det å være litt større. Samtidig som alder trumfer størrelse når man kommer lengre. Og må de ut, så må de ut.

Jenta jeg nevnte i sted var forøvrig 460g ved fødsel.

Sender masse gode tanker!
 
Korleis går det med deg seilefru? Er inne å kikka her og tenke kvar gong på korleis det står til med deg og babyene dine :Heartred
 
Korleis går det med deg seilefru? Er inne å kikka her og tenke kvar gong på korleis det står til med deg og babyene dine :Heartred
Jeg har kommet til 24+4. De er begge over 700g på sist vekst estimering. Og det ser bra ut på alle blodstrømmer. ❤️ Men er veldig lite vann på ene tvillingen. 0,6cm. Og 7,7cm på andre. Siden de mistenker vannavgang på ene er det vanskelig å si om TTTS har kommet tilbake eller om det faktisk er pga vannavgang.
Fikk beskjed om at det er bedre at de er i magen enn at de gjør noe nå. ❤️
Så får mest sannsynlig samtale med barnelege fra nyfødt neste uke.

tall for at du tenker på meg ❤️
 
Jeg har kommet til 24+4. De er begge over 700g på sist vekst estimering. Og det ser bra ut på alle blodstrømmer. ❤️ Men er veldig lite vann på ene tvillingen. 0,6cm. Og 7,7cm på andre. Siden de mistenker vannavgang på ene er det vanskelig å si om TTTS har kommet tilbake eller om det faktisk er pga vannavgang.
Fikk beskjed om at det er bedre at de er i magen enn at de gjør noe nå. ❤️
Så får mest sannsynlig samtale med barnelege fra nyfødt neste uke.

tall for at du tenker på meg ❤️
Så bra at de holder seg inne og vokser! Håper dere får en fin samtale med barnelegen :Heartred
 
Jeg har kommet til 24+4. De er begge over 700g på sist vekst estimering. Og det ser bra ut på alle blodstrømmer. ❤️ Men er veldig lite vann på ene tvillingen. 0,6cm. Og 7,7cm på andre. Siden de mistenker vannavgang på ene er det vanskelig å si om TTTS har kommet tilbake eller om det faktisk er pga vannavgang.
Fikk beskjed om at det er bedre at de er i magen enn at de gjør noe nå. ❤️
Så får mest sannsynlig samtale med barnelege fra nyfødt neste uke.

tall for at du tenker på meg ❤️
sniker: har ikke tvillinger, eller venter tvillinger, men vil bare si at jeg heier på deg! Håper de to får være i magen og vokse seg sunne og sterke. Jeg har også en prematur, men han kom "heldigvis" 34+2. Vannet mitt gikk 33+5 og fortsatte å gå helt til han kom 4 dager senere. Får du lungemodningssprøyter nå? Eller venter de til nærmere evt forløsning?
 
Så kjekt med en oppdatering og at det har gått så bra som det har til nå. Krysser og håper alt jeg har for at det fortsetter sånn.
 
sniker: har ikke tvillinger, eller venter tvillinger, men vil bare si at jeg heier på deg! Håper de to får være i magen og vokse seg sunne og sterke. Jeg har også en prematur, men han kom "heldigvis" 34+2. Vannet mitt gikk 33+5 og fortsatte å gå helt til han kom 4 dager senere. Får du lungemodningssprøyter nå? Eller venter de til nærmere evt forløsning?
Nei, snakket litt om det sist. Tipper de vil vente. Har ny time mandag, og håper å få en liten plan.
Bare nedsig å gå alene - mannen får ikke være med siden corona
 
Nei, snakket litt om det sist. Tipper de vil vente. Har ny time mandag, og håper å få en liten plan.
Bare nedsig å gå alene - mannen får ikke være med siden corona
Her har mannen hjemmekarantene siden han kom fra utlandet 6. Mars. Jeg er derimot ikke
 
Ja altså min mann har ikke corona. Men sykehuset slipper bare inn mor :happy:
Mye karantener og styr for tiden. Lurer på om vi får kontrollene vi skal ha med mini de neste ukene, og om mannen får det han skal ha.
 
Her har mannen hjemmekarantene siden han kom fra utlandet 6. Mars. Jeg er derimot ikke

Tror man er i karantene om man bor sammen med en person som er i karantene fra utlandet?
Edit:nei det er kanskje bre dersom en person i husstanden har påvist smitte det.
 
Back
Topp