Herregud så beroliget jeg blir av samtalen vårVeldig godt ivaretatt. Fikk god, saklig informasjon, legene la aldri skjul på alvoret, men sa samtidig at vi må bare håpe. Hadde lov til å ringe ned for ekstra sjekk 24/7 om jeg var bekymret. Nå var det en del ekstra styr siden de mistenkte alvorlig avvik hos ene, men der ble vi også godt ivaretatt og våre ønsker ble hørt. Vi hadde tøffe, men fine samtaler med nyfødtlegene om gjenopplivning etc, og var generelt veldig fornøyd med oppfølgingen. Heldigvis fikk vi to friske små, men jeg er glad for at alt ble tatt så på alvor som det gjorde. Vi var syv uker på nyfødt, kun for spising og voksing, og for vår del var det udramatisk og kjedelig mer enn noe.
Det er styr med babyer på NFI og en liten hjemme som du har, men fra det jeg så på de andre foreldrene, så går alt.
Så kjekt å høre en som har vært i situasjonen før.
Når er jeg 17+2 og neste kontroll er mandag da er jeg 18+1. Håper og håper at de er fornøyd med sin nye tilværelse da og at begge har bankende hjerter.
Så sa legen i Stockholm at neste mål var uke 22. Så de frist og fin ut da, hadde han troen. Så da er det bare å håpe kroppen holder de inne forbi 28uker!
Alt blir nok litt lettere hvis de er forbi ekstrem prematur!