For tidlig å snakke om permisjon?

Er det noen som har vurdert å jobbe 20 eller 30 % ved en 80 eller 70% gradert permisjon? sånn jeg har forstått det fra NAV sine hjemmesider rundt gradert permisjon, så er det det som er tanken bak ordningen, men virker som ikke mange tenker den veien. Da slipper man å tenke på tap av penger og syke oppsparinger før forlenge med ulønnet permisjon. For min del i alle fall i yrket mitt, så er jeg tjent med den måten. Påta meg noen kvelder og halve lørdager for å få mest mulig økonomisk utbytte.
Hadde jeg hatt en jobb hvor det var mulig å jobbe så lite så hadde jeg definitivt gjort det for å dra ut permen lengst mulig. 100% ulønnet er så dyrt..

Er det noen som kan forklare meg hvorfor jeg ikke får ta ulønnet permisjon direkte etter endt permisjon? 95368DE8-DB8E-4F3F-9FD0-FF3132A63F8E.jpeg

Er det noen som kan forklare meg hvorfor jeg ikke får ta ulønnet permisjon direkte etter endt permisjon? Vis vedlegget 385181
Du kan det, men du kan ikke legge det inn i nav sitt system. Ulønna permisjon etter din permisjon er en avtale mellom deg og jobben, og ikke noe nav har med å gjøre. Partneren din kan sikkert legge inn utsettelse av sin permisjon uavhengig av hva du gjør. Det som er avgjørende for at han kan få utsettelse er at han er i jobb eller studerer fulltid (tror jeg).

Du kan det, men du kan ikke legge det inn i nav sitt system. Ulønna permisjon etter din permisjon er en avtale mellom deg og jobben, og ikke noe nav har med å gjøre. Partneren din kan sikkert legge inn utsettelse av sin permisjon uavhengig av hva du gjør. Det som er avgjørende for at han kan få utsettelse er at han er i jobb eller studerer fulltid (tror jeg).
Jaokei.
Men er det ikke noe som sier at jobben ikke kan nekte ulønnet permisjon for barn under 3 år eller noe sånt? For jeg har jo ikke et valg. Jeg må være hjemme pga vi ikke har barnehage før august 2024

Jaokei.
Men er det ikke noe som sier at jobben ikke kan nekte ulønnet permisjon for barn under 3 år eller noe sånt? For jeg har jo ikke et valg. Jeg må være hjemme pga vi ikke har barnehage før august 2024
Du har rett på ulønnet permisjon så lenge det er permisjon på fulltid og i umiddelbar tilknytning til den vanlige foreldrepermisjonen. Både du og partner har rett på et år, så med foreldrepermisjon blir det ca til barnet et tre år ja.

Du har rett på ulønnet permisjon så lenge det er permisjon på fulltid og i umiddelbar tilknytning til den vanlige foreldrepermisjonen. Både du og partner har rett på et år, så med foreldrepermisjon blir det ca til barnet et tre år ja.
Tusen takk ☺️

Back
Topp