Vi belager oss på å vente til august, men har et håp om å få plass tidligere, da vår datter allerede går i bhg. Noen som vet om kommunale bhg i Trondheim har løpende opptak til søsken? Forskjellig i ulike kommuner kanskje.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi belager oss på å vente til august, men har et håp om å få plass tidligere, da vår datter allerede går i bhg. Noen som vet om kommunale bhg i Trondheim har løpende opptak til søsken? Forskjellig i ulike kommuner kanskje.
Ja, jeg så det der... Vi får krysse fingreneI høst var dette oppslag i adressa https://www.adressa.no/nyheter/i/dn...edige-plasser-likevel-star-over-100-barn-i-ko . Virket som om kommunen ikke ville gi barn som ikke hadde rett på plass barnehageplass selv om det kan virke som om de hadde hatt mulighet. Kan jo endre seg på 1,5 år da, får håpe på det.
Det lurer jeg også påMen kan man avlyse (ulønnet) permisjon på kort varsel om en f.eks. har søkt om 3mnd? Hvis en plutselig får Bhg-plass likevel? Arbeidsgiver har gjerne hyrt inn vikar osv?
Hm, vet ikke. Om de alt har en vikar så blir det jo kanskje vanskelig? Men ville bare vært åpen med sjefen om at du har lyst til å komme tilbake på jobb og er usikker på om dere får barnehageplass og prøve å komme frem til en god løsning som funker for begge?Men kan man avlyse (ulønnet) permisjon på kort varsel om en f.eks. har søkt om 3mnd? Hvis en plutselig får Bhg-plass likevel? Arbeidsgiver har gjerne hyrt inn vikar osv?
Fikk knapt feriepenger.. Når jeg var i permisjon sist sommer så fikk jeg penger av NAV og ikke jobben. Ble en trist lønning denne måneden!Et lite tips nå som alle har fått feriepenger; SPAR
Det er typ det jeg også tenker å gjøre. Ta kveldsvakter og et par dagvakter hvor mannen er hjemme i permisjon. Han er ikke interessert i å ta ut fullt permisjon så det beste for oss er at han tar et par dager i uka til permisjonen er brukt oppKlarer ikke å finne det ut på nav sine sider, så link gjerne om noen finner svar:
Dersom man tar gradert ulønnet permisjon, feks tar ulønnet permisjon fra dagvakter, men jobber kveldsvakter og helgevakter - vil det da påvirke retten til sykepenger? (La oss si at man tar feks 40% ulønnet permisjon) Retten faller jo bort etter 14 dager ulønnet permisjon.
Dette kunne nemlig vært en løsning for oss, for da kunne far kommet hjem tidligere på dager jeg jobber kveldsvakt, så kunne han jobbet lenger (for å ta igjen timene) på dager jeg har fri..
ca 10 000kr mndHva er vanlig dagsats på dagmamma eventuelt?
De fleste tar minimum 100kr/timen. Det blir 15.000kr per mnd for 7,5 time daglig, 5 dager i uka.ca 10 000kr mnd
Jeg ser for meg å evt bruke bestemor og tante som 'dagmamma' da jeg har dagvakter, ca 2 dager i ukaDe fleste tar minimum 100kr/timen. Det blir 15.000kr per mnd for 7,5 time daglig, 5 dager i uka.
SnikerOi, da har du en kjempe utfordring! Men bra du har hatt mulighet til å jobbe litt. Tenkte å høre med arbeidsgiver om jeg kan jobbe helg og en kveldsvakt i uka så det overlapper med samboeren min, om vi ender opp med noen måneder ulønnet. Må bare sette meg litt mer inn i permisjonsreglene Man må jobbe 3 måneder før man starter permisjonen for å ha rett til foreldrepenger, så sjansen er stor for at det skal gå fint for dere
Tar du forresten den ulønna permisjonen etter at barnefar har tatt sin del? Ble ikke helt klok da jeg leste om rettighetene for ulønnet permisjon.. Tolket det som at man måtte ta det etter at man hadde tatt sin del
Hadde jeg hatt en vanlig jobb med turnus så hadde jeg nok gjort det i 4 mnd eller noe sånt.Er det noen som har vurdert å jobbe 20 eller 30 % ved en 80 eller 70% gradert permisjon? sånn jeg har forstått det fra NAV sine hjemmesider rundt gradert permisjon, så er det det som er tanken bak ordningen, men virker som ikke mange tenker den veien. Da slipper man å tenke på tap av penger og syke oppsparinger før forlenge med ulønnet permisjon. For min del i alle fall i yrket mitt, så er jeg tjent med den måten. Påta meg noen kvelder og halve lørdager for å få mest mulig økonomisk utbytte.