Agnete
Forumet er livet
Hvis du leser innlegget mitt så ser du jeg skriver at det er jo misstenkelig at ALLE har gode grunner som ikke er noe å gjøre noe med når de faktisk klarer å komme tidsnok når de får beskjed om å skjerpe seg. At en og annen forelder innimellom sliter skjønner jeg. Men ikke 30-40 stykker på en skole. Og etter eventuelle tiltak er vi nede i 2Og så er det forskjell på om man noen ganger komme tidsnok, noen ganger kommer 5 min for sent og noen ganger 15 min for sent - da ser man at det er ting som skjer som er årsaken. Hver eneste dag 10 min for sent, like lang tid hver gang...da bør det gå an å beregne litt bedre tid .
Har selv hatt hypermeisis og ikke klart å bevege meg raskere enn en snegle uten å spy, og en kolikkbaby som "aldri" sov og hatet bilstol og vogn og skulle ha pupp hele tiden osv osv osv... Men jeg fikk sønnen min på skolen tidsnok hver dag allikevel. Om vi hadde kommet for sent en gang i blandt så synes jeg at jeg hadde en legitim grunn - men nesten hver dag? Nei det er ikke greit synes jeg. Det er holdningen bak jeg ikke liker. "Alle må forstå og ta hensyn til meg, men jeg trenger ikke ta hensyn til alle de andre". I tillegg hadde jeg hatt dårlig samvittighet overfor sønnen min om han hadde måttet komme for sent. Men det er meg og mine holdninger.
Du vet det er forskjellige "alvorlighetsgrader" av hypermesis eller? At du klarte det så flott at hypermesisen ikke slo deg helt ut. Det skal du være sykt glad for!
Fordi du har hatt hypermesis og kolikk unge så betyr ikke det at du hadde det likt som andre som har kolikk og hypermesis.
Lurt å tenke litt før man slenger slikt til personer i en vanskelig situasjon.
Dette var ett stygt innlegg til en som er alvorlig syk!