Er vel opp til foreldrene om barna kommer for sent? Noen er jo alltid ute i siste liten og kommer for sent
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nemlig, og da blir det et gradvis mer omfattende problem. Dette bør tas opp i klassen, om det ikke allerede er gjort. Folk har ulike forklaringer på forsentkomming, men faktum er at for alle dem som kommer tidsnok samt kontaktlærer er det veldig forstyrrende med dem som stadig kommer for sent. I min gutts klasse er det mange barn med opptil fire andre, yngre søsken. De klarer likevel å møte presis da de allierer seg med andre foreldre som eventuelt kan ta med skolebarnet til skolen dersom det er krise. Det er snakk om å være føre var etter mitt syn. Alle kan være uheldige en sjelden gang, men når det gjentar seg til stadighet blir det et problem som berører hele klassen til slutt. Det skaper en holdning blant barna om at ok, det er helt greit å komme for sent, for det gjør "alle" de andre også. Det er jo synd og uholdbart etter mitt syn. Skyt meg den som vil, jeg står for det jeg skriver uansett.
Noen har sikkert en grunn, og også en grunn som er god. Men at mange i en klasse har god grunn er jeg mer skeptisk til!Det er liksom litt sånn firkanta syn på det.
Min sønn kommer for sent opp til 2 ganger i uken ca.
Men dette har en GRUNN. Det er mulig at andre også har en grunn vet du.
Så beklager at min sønn er en av dem som "plager" resten av klassen når han kommer.
Heldigvis er læreren hans mer forståelsesfull enn deg og dine tanker![]()
Og flott for deg at du har naboer og venninner å alliere deg med, er ikke alle som har det vet du.
Jeg har faktisk ingen å alliere meg med, men jeg hjelper andre som bor i nærområdetDet er liksom litt sånn firkanta syn på det.
Min sønn kommer for sent opp til 2 ganger i uken ca.
Men dette har en GRUNN. Det er mulig at andre også har en grunn vet du.
Så beklager at min sønn er en av dem som "plager" resten av klassen når han kommer.
Heldigvis er læreren hans mer forståelsesfull enn deg og dine tanker
Og flott for deg at du har naboer og venninner å alliere deg med, er ikke alle som har det vet du.
Jeg har faktisk ingen å alliere meg med, men jeg hjelper andre som bor i nærområdet. Ingen grunn til å kritisere meg uten at du kjenner min bakgrunn. Om dere har en grunn eller ei er helt uvesentlig. Det er prinsippet her; barn som kommer for sent til timen forstyrrer alle de andre barna i klassen. Det er det ikke mulig å vri seg unna. Hva årsaken er til at barna kommer for sent er har jeg ikke sagt så mye om. Det er lite sannsynlig at fire-fem barn i en klasse har god grunn til å komme for sent opptil flere ganger i uken. Spesielt mistenkelig er det at forsentkommingen opphører når kontaktlærer tar det opp med foreldrene og det tas opp som tema på foreldremøte. Da dreier det seg om mangel på respekt og rutiner. Ingenting annet. Jeg har ikke snakket om familier med spesielle behov som kan forklare problemene med å komme seg tidsnok til skolen. Fint for dere at dere har en kontaktlærer som aksepterer det. Jeg, personlig, er glad for at problemet opphørte hos min sønn ganske umiddelbart etter at det ble tatt opp. Kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å se at forsentkomming er et problem for alle de andre i klassen og at man synes det er fortvilende. Det var ganske gjengs oppfatning blandt foreldrene i min gutts klasse i hvert fall og de foreldrene det gjaldt skjerpet seg umiddelbart.
Hvis du beregner å være på jobb akkurat til klokkeslettet og det skjer noe (bæsjebleie på vei ut døra, kø el) så blir du jo forsinket. Greit å ha noe å gå på. På min jobb skal man også ha kledd av seg og være klar til å begynne å jobbe når man begynner - ikke komme inn døra da liksom. Jeg jobber også i bhg og begynner 6:45 på tidligvakt og da må jeg faktisk være klar til å låse opp døra og ta imot unger.En selvfølge å møte 5.10 min før?
Ofte? Det er ALLTID en grunn. Noen gode andre ikke. Men uansett hva som hadde vært grunnen til at mitt barn var årsak til forstyrrelser for andre barn i klassen så hadde jeg måtte løse det problemet på en eller annen måte. Det er jo ikke rart man kommer for sent om man har bestemt seg for at det ikke er en løsning og at det er legitimt. Ellers så er jeg enig med de andre her at det er lite trolig at alle har en grunn som gjør det umulig å komme tidsnok - hvertfall når de plutselig klarer å komme tidsnok når de får beskjed om å skjerpe seg.Er ofte en grunn til at man kommer for sent. Så ikke ta flatt av her liksom..!
Ofte? Det er ALLTID en grunn. Noen gode andre ikke. Men uansett hva som hadde vært grunnen til at mitt barn var årsak til forstyrrelser for andre barn i klassen så hadde jeg måtte løse det problemet på en eller annen måte. Det er jo ikke rart man kommer for sent om man har bestemt seg for at det ikke er en løsning og at det er legitimt. Ellers så er jeg enig med de andre her at det er lite trolig at alle har en grunn som gjør det umulig å komme tidsnok - hvertfall når de plutselig klarer å komme tidsnok når de får beskjed om å skjerpe seg.
Men, vet du, da skal jeg forklare kroppen min i morgen at den må slutte å spy 20 min før skolen starter sånn at min sønn kommer presis.
Himmel.og hav, at jeg ikke har tenkt på det før liksom!
Takk!
...min sønn kommer presis når jeg ikke er gravid....
Jeg forstår begge sider av saken, men er flere her som kun ser den ene siden. Og det blir litt for dumt i grunn.
Jeg er veldig enig i at latskap, feil prioritering av tid osv ikke er gode nok grunner, og da må det tas tak i.
Jeg har faktisk ingen å alliere meg med, men jeg hjelper andre som bor i nærområdet. Ingen grunn til å kritisere meg uten at du kjenner min bakgrunn. Om dere har en grunn eller ei er helt uvesentlig. Det er prinsippet her; barn som kommer for sent til timen forstyrrer alle de andre barna i klassen. Det er det ikke mulig å vri seg unna. Hva årsaken er til at barna kommer for sent er har jeg ikke sagt så mye om. Det er lite sannsynlig at fire-fem barn i en klasse har god grunn til å komme for sent opptil flere ganger i uken. Spesielt mistenkelig er det at forsentkommingen opphører når kontaktlærer tar det opp med foreldrene og det tas opp som tema på foreldremøte. Da dreier det seg om mangel på respekt og rutiner. Ingenting annet. Jeg har ikke snakket om familier med spesielle behov som kan forklare problemene med å komme seg tidsnok til skolen. Fint for dere at dere har en kontaktlærer som aksepterer det. Jeg, personlig, er glad for at problemet opphørte hos min sønn ganske umiddelbart etter at det ble tatt opp. Kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å se at forsentkomming er et problem for alle de andre i klassen og at man synes det er fortvilende. Det var ganske gjengs oppfatning blandt foreldrene i min gutts klasse i hvert fall og de foreldrene det gjaldt skjerpet seg umiddelbart.
Hvis du leser innlegget mitt så ser du jeg skriver at det er jo misstenkelig at ALLE har gode grunner som ikke er noe å gjøre noe med når de faktisk klarer å komme tidsnok når de får beskjed om å skjerpe seg. At en og annen forelder innimellom sliter skjønner jeg. Men ikke 30-40 stykker på en skole. Og etter eventuelle tiltak er vi nede i 2Men, vet du, da skal jeg forklare kroppen min i morgen at den må slutte å spy 20 min før skolen starter sånn at min sønn kommer presis.
Himmel.og hav, at jeg ikke har tenkt på det før liksom!
Takk!
...min sønn kommer presis når jeg ikke er gravid....
Jeg forstår begge sider av saken, men er flere her som kun ser den ene siden. Og det blir litt for dumt i grunn.
Jeg er veldig enig i at latskap, feil prioritering av tid osv ikke er gode nok grunner, og da må det tas tak i.
Hvis du leser innlegget mitt så ser du jeg skriver at det er jo misstenkelig at ALLE har gode grunner som ikke er noe å gjøre noe med når de faktisk klarer å komme tidsnok når de får beskjed om å skjerpe seg. At en og annen forelder innimellom sliter skjønner jeg. Men ikke 30-40 stykker på en skole. Og etter eventuelle tiltak er vi nede i 2Og så er det forskjell på om man noen ganger komme tidsnok, noen ganger kommer 5 min for sent og noen ganger 15 min for sent - da ser man at det er ting som skjer som er årsaken. Hver eneste dag 10 min for sent, like lang tid hver gang...da bør det gå an å beregne litt bedre tid .
Har selv hatt hypermeisis og ikke klart å bevege meg raskere enn en snegle uten å spy, og en kolikkbaby som "aldri" sov og hatet bilstol og vogn og skulle ha pupp hele tiden osv osv osv... Men jeg fikk sønnen min på skolen tidsnok hver dag allikevel. Om vi hadde kommet for sent en gang i blandt så synes jeg at jeg hadde en legitim grunn - men nesten hver dag? Nei det er ikke greit synes jeg. Det er holdningen bak jeg ikke liker. "Alle må forstå og ta hensyn til meg, men jeg trenger ikke ta hensyn til alle de andre". I tillegg hadde jeg hatt dårlig samvittighet overfor sønnen min om han hadde måttet komme for sent. Men det er meg og mine holdninger.
Jepp det håper jeg også. Medfølelse for andre som kan lide pga meg. Håper ikke dine holdninger om at egne problemer er viktigere enn andres smitter over på dineTakk for det siste avsnittet. That made my day liksom!
Flott at du er superwoman og klarte hverdagen bedre enn meghurra! Håper det får deg til å føle deg fantastisk!
...og håper at din holdning og evne til å vise medfølelse smitter over på barna dine, for de tankene er supre!
Nå stikker jeg på sykehuset å får væske, sånn at dagen i morgen kanskje blir bedre og min sønn kommer presis på skolen.
Jepp det håper jeg også. Medfølelse for andre som kan lide pga meg. Håper ikke dine holdninger om at egne problemer er viktigere enn andres smitter over på dine
Ellers ønsker jeg deg god bedring med kvalmen, det er virkelig noe av det værste som finnes!
Jepp been there done thatGuriland..... Jeg har ingen holdning, jeg har hyperemesis og sliter med å få barnet mitt tidsnok på skolen pga oppkast og besvimelse.
...målløs nå..
Ha en fin dag.