For sent til skolen?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Dere med skolebarn - kommer de ofte for sent?

Når jeg har levert sønnen min på skolen så blir jeg overrasket over å se så mange som kommer for sent. Noen få av de går alene, de fleste som kommer etter det har ringt inn kommer sammen med foreldrene sine (gjerne kjørende alt for fort inn på parkeringsplassen). Det er liksom snakk om ca 40 stykker hver dag på en skole med ca 500 elever. Gjerne mange av de samme da. Overrasker meg ikke fra jobb i bhg der noen foreldre aldri klarer å komme tidsnok til turer ol, men trodde de kanskje bare ikke viste respekt fordi de tenkte at bhg ikke er viktig. Men blir litt satt ut av holdningene bak å komme for sent til skolen så og si hver dag. Hvorfor ikke stå opp et kvarter tidligere og slippe stress? Og faktisk komme tidsnok og vise vittigheter av det i skole og senere jobb?

Er det bare på min skole?

Har reagert på det jeg også.. Utrolig mange som kommer forseint hver eneste dag, sammen med foreldrene sine :eek: dårlig holdning syntes jeg!

Poden har kommet for sent 3 ganger til sammen, å si at man ikke blir overrasket pga hvordan det var i bhg er litt enkelt..Vi var alltid trege i bhg fordi vi kunne, men var der til 9.30 som var kjernetid.

Men ja veldig mange som kommer for sent.

Sikkert ikke moro for barna å komme for sent hver dag heller :( uff.. Nei vil nok ikke skjære alle under en kam å si de er respektløse, ting skjer og noen (har hatt slike venninner) er helt håpløse på å beregne tid rett og slett.

Jeg får dprlig samvittighet siden vi ofte kommer 10min FØR det ringer inn, men det går visst greit han kjeder seg ikke.

Nå har han ikke gått på skolen så lenge, men han har aldri kommet for seint. Men ser noen som alltid kommer kjørende idet klokka ringer.

Hu har vel kommet for sent 3 ganger i løpet av 3 år. Fått mld om det hver gang. Men alle gangene gikk hu på sfo først. Så de fulgte de jo opp i starten. Hu fant bare litt kjekkere (og lengre) veier å gå etter de voksne fra sfo ikke fulgte mer :p
Men hu går 30 min før skolen starter nå. På en vei som normalt tar 10 min ;) Har ikke sfo dette året så. Har ikke kommet for sent til nå i 3.klasse :)

Guttungen er alltid for tidlig ute han. Tror han har det etter meg, for jeg hater å komme for sent til ting.

Har en i 2. og en i 6. og de har aldri kommet for sent! Har noe med å respektere andres tid og like greit at de lære at det er fyfy å komme for sent på jobb....:)
Men jeg ser en del andre som kommer for sent ja....

#Happyface fra appen#

Jobbet på skole før, og det var et utberedt problem at mange kom for sent til første time.

Tiltak som ble gjort var at foreldrene måtte inn til samtale, og at klasserommene ble låst når det ringte. De som kom for sent da måtte sitte sammen med respsjonisten til andre time begynte. Til og med de aller yngste. Foreldrene ble kontaktet hver gang, var det ikke noen forbedring da (over tid) kunne det være aktuelt å koble inn eksterne instanser.

Lurer på om de samme foreldrene kommer forsent på jobb?
Her blir mannen gal av jeg bestandig skal møte om 5-10 min før jeg skal noe. Er bestandig på jobb 10 min før jeg egentlig skal være dær.
Mener det skulle bare mangle, man viser respekt av å være dær i tide. Nå går ikke mine på skole enda, men kommer nok til å sørge for at de ikke blir forsene, og at det ikke blir en vane å være forsen.

Skjønner at man en sjelden gang kan være forsinket. Men så mange hver eneste dag? :/

Problemet er jo at det er de samme som "alltid" er sent ute uansett hva de skal. Da synes jeg de viser mangel på respekt! Dårlig av foreldrene å lære ungene at dette er greit også...Her er vi alltid tidlig ute, og det synes jeg er veldig godt. Selv med 4 barn greier vi alltid å komme oss ut døra til riktig tid, så det er faktisk mulig!

Her leverer vi på sfo lenge før skolen begynner så ingen forventning her.

sånt er så tragisk, og slike holdninger fra foreldrene går over på barna, og de gir det videre til sine barn...

Har ei venninne jeg, kom alltid for sent til skolen, og gjør det på jobb også :O Seriøst så tragisk?????
Hun bodde 50 meter fra skolen....

Jeg møter alltid 5-10 min før jobb, mener det er en selvfølge jeg da. Så klart noe kan skje på veien som gjør at man blir sen, men det er jo liksom ikke hverdagslig.

sånt er så tragisk, og slike holdninger fra foreldrene går over på barna, og de gir det videre til sine barn...

Har ei venninne jeg, kom alltid for sent til skolen, og gjør det på jobb også :O Seriøst så tragisk?????
Hun bodde 50 meter fra skolen....

Jeg møter alltid 5-10 min før jobb, mener det er en selvfølge jeg da. Så klart noe kan skje på veien som gjør at man blir sen, men det er jo liksom ikke hverdagslig.
En selvfølge å møte 5.10 min før?

Ikke kommet for sent siden skolestart i august enda.
6-åringen går endel selv til skolen og jeg har ikke hørt noe om det enda, hvertfall.
Men jeg følger han ofte også, og ganske mange kommer for sent, men de fleste jeg har sett som kommer for sent kommer gående alene.

En selvfølge å møte 5.10 min før?

Ja, jeg mener det ja, så man er helt klar til å jobbe akkurat når klokken slår.

Jeg jobber i bhg. Og vi åpner 0645, jeg får betalt fra 0645, men kan jo ikke komme samtidig inn døra når ungene kommer liksom, så da er jeg der alltid 0635/0640.

Synes det er irriterende med de som kommer "husende inn døra" akkurat på slaget jeg. Og enda verre med de som er for sene..

Ja, jeg mener det ja, så man er helt klar til å jobbe akkurat når klokken slår.

Jeg jobber i bhg. Og vi åpner 0645, jeg får betalt fra 0645, men kan jo ikke komme samtidig inn døra når ungene kommer liksom, så da er jeg der alltid 0635/0640.

Synes det er irriterende med de som kommer "husende inn døra" akkurat på slaget jeg. Og enda verre med de som er for sene..
Har man arbeidstidfra 6.45 så har man det. Så lenge man er der til det tidspunktet så kan ingen klage på det.

Står klar utenfor når sfo åpner, så vet ikke hvordan det er når skolen begynner.

Har man arbeidstidfra 6.45 så har man det. Så lenge man er der til det tidspunktet så kan ingen klage på det.

Nei, jeg klager ikke til dem jeg nei, men irriterende at de surrer i gangen når klokken er akkurat og de egentlig bør være tilgjengelige på jobb

Back
Topp