For oss som har mistet tidligere

Hei, jeg har opplevd en kjemisk og en BO rett etter i 2019/2020. Måtte da medisinsk abort. Det tok 3 pp før det klaffet igjen etterpå. Men det gikk bra å nå har jeg en sønn på litt over 1,5 år :Heartred Jeg er i dag 5+1 og kjenner jeg ikke klarer å glede meg over det. Så redd for å oppleve noe lignende igjen.. blitt henvist til ul når jeg er 6+4 (12. sep)
Håper å så et bankende hjerte da!
Håper du får gode nyheter på UL :joyful::Heartred

Hurra for positive tester :joyful: :Heartred

Skjønner du ikke har noe positivt forbundet med graviditet osv, når du har mistet tob:Heartred Men som du skriver, nå har du vært en del av statistikken 2 ganger! Så denne gangen må det gå bra :joyful:

Bra du får masse oppfølging da! Tenker jeg skal skrive en melding til fastlegen min til uka. Men tipper jeg ikke får så mye mer oppfølging siden jeg bare har mista en gang. Men tenker å ta en TUL når jeg er 8+6, for å se at vi klarer å komme forbi der jeg mista sist.

Nå blir det mai baby på oss begge :happy::Heartred
Jaa

Denne gangen må det jo bare gå bra for oss!!❤️

Bra at du skal snakke med fastlegen din om tul, nå får vell alle tilbud i uke 12-13 uansett "bakgrunn". Men veldig godt å ha en litt tidligere enn det også, når man har hatt dårlige erfaringer. Og jeg skjønner veldig godt at du vil ha den når du har passert der det gikk galt sist!

Mai er favorittmåneden min, så dette må jo bare bli bra ❤️

Gratulerer så mye!! Endelig satt den:happy: Er bekymret selv, men prøver å nyte at jeg er gravid samtidig som at jeg prøver å glemme det så jeg ikke tenker for mye på det:rolleyes: jeg håper egentlig at jeg blir kvalm rundt uke 6 som sist for da vet jeg at det foregår noe der ikke. Begge gangene mine med MA døde fosteret rundt 6-7 så jeg kjente aldri noe symptomer. Krysser bare fingrene for at disse 12 ukene går fort og at den sitter helt til Mai:Heartred mottoet mitt har alltid vært «alt skjer for en grunn» så det som skjer det skjer :)
Takk :joyful::Heartred Artig at vi havnet her inne sammen!

Ja er liksom litt mer betryggende når man har symptomer. Jeg har litt symptomer nå, også pleier det å øke i uke 5-6. Da jeg mistet nå i uke 8, så mistet jeg alle symptomene, og spotta litt. Så jeg visste det var dødt før TUL uke 9 da. Men man hører jo om de som ikke mister symtpomene også :nailbiting:

Skal sies at jeg føler meg ikke så bekymret enda. Men har jo bare vært visst om graviditeten i 1 dag nå :playful: så det kommer vel. Tenker å ta el TUL når jeg er 8+6 for å se at det er liv og at vi har passert der vi mista sist. Men kommer nok ikke til å senke skuldrene helt før vi passerer de magiske 12 ukerne.

Tror tiden frem til mai tidvis kan gå ufattelig sakte :playful: Men vi skal komme oss dit:Heartred

Hei! Jeg har hatt en SA i uke 7, en BO oppdaget i uke 9 og en kjemisk/tidlig SA de siste 10 mnd… Har fra før en 2 åring som kom på første forsøk. ❤️
Er nå 5+1 og et nervevrak.. Tiden mot tidlig UL 19/9 går så sakte, og jeg er så redd for å måtte gå gjennom en ny UL med dårlig nytt og alt som fører med i tiden etter.. Om jeg i det hele tatt kommer så langt. Redd for å gå på do, tester som en gal og konstant bekymret.

Noen tips for å roe tankene og nervene?

Hei! Jeg har hatt en SA i uke 7, en BO oppdaget i uke 9 og en kjemisk/tidlig SA de siste 10 mnd… Har fra før en 2 åring som kom på første forsøk. ❤️
Er nå 5+1 og et nervevrak.. Tiden mot tidlig UL 19/9 går så sakte, og jeg er så redd for å måtte gå gjennom en ny UL med dårlig nytt og alt som fører med i tiden etter.. Om jeg i det hele tatt kommer så langt. Redd for å gå på do, tester som en gal og konstant bekymret.

Noen tips for å roe tankene og nervene?
Så leit å høre at du har mistet så mange ganger :Heartred Må ha vært veldig vondt. Og helt naturlig at du er redd og engstelig. Overraskende nok er jeg ikke super engstelig selv enda, men er jo bare 4+2, så det kommer nok etter hvert :nailbiting:

Foreløpig prøver jeg å leve mest mulig normalt, og tenke minst mulig på at jeg er gravid. Også prøver jeg å tenke at det som oftest går bra :Heartred man får ikke gjort noe fra eller til. Så dumt å ta alle sorgene på forskud :Heartred Men alt er lettere sagt enn gjort.

Gravid for 8. gang, ett barn.. Så joda, har mista noen ganger.
"Heldigvis" tidlig hver gang, det gjør jo saken lettere.

Men denne gangen går alt bra, hurra for maibaby 2023 :)

Gravid for 8. gang, ett barn.. Så joda, har mista noen ganger.
"Heldigvis" tidlig hver gang, det gjør jo saken lettere.

Men denne gangen går alt bra, hurra for maibaby 2023 :)
Krysser alt som krysses kan for en maibaby!

Jeg mistet i mai iår, hadde da en ma, fosteret døde rundt uke 8 og det ble oppdaget i uke 12. Før det har jeg vært gravid 4 ganger og fødte 4 friske barn, så ifølge statistikken 'måtte' det bare skje. Føler meg ganske stressa denne gangen, håper også det blir en maibaby (eventuelt tidlig juni da ja altid går over termin) her. Min ikm er imorgen, hadde ekstremt ømme pupper rett etter men føler det ikke nå lenger... Men er ellers uvel, sliten, og har masse nedpress, testene ser fine ut, så jeg velger bare å tro at alt skal gå bra . Da jeg mistet så hadde jeg symptomer helt fram til ul..

Krysser alt som krysses kan for en maibaby!

Jeg mistet i mai iår, hadde da en ma, fosteret døde rundt uke 8 og det ble oppdaget i uke 12. Før det har jeg vært gravid 4 ganger og fødte 4 friske barn, så ifølge statistikken 'måtte' det bare skje. Føler meg ganske stressa denne gangen, håper også det blir en maibaby (eventuelt tidlig juni da ja altid går over termin) her. Min ikm er imorgen, hadde ekstremt ømme pupper rett etter men føler det ikke nå lenger... Men er ellers uvel, sliten, og har masse nedpress, testene ser fine ut, så jeg velger bare å tro at alt skal gå bra . Da jeg mistet så hadde jeg symptomer helt fram til ul..
Da har vi samme IKM
Jeg har ikke ømme pupper, de er bare «tunge», i mangel på noe bedre. Uvel og sliten, helt klart!

Jeg krysser fingrene for maibabyene!
Leit å høre om din MA, sånne tilfeller er jo langt verre enn det tullet kroppen min holder på med..

Da har vi samme IKM
Jeg har ikke ømme pupper, de er bare «tunge», i mangel på noe bedre. Uvel og sliten, helt klart!

Jeg krysser fingrene for maibabyene!
Leit å høre om din MA, sånne tilfeller er jo langt verre enn det tullet kroppen min holder på med..
Ma er grusomt, men det må også være å miste så mange ganger, det må virkelig gå bra denne gangen!

Jeg har også hatt flere spontanaborter siste halvår, 3 stk forholdsvis tidlig. Gravid igjen nå og veldig spent!Har to barn fra før hvor alt har gått veldig fint! Har fått progesteronstøtte og blodfortynnende fra gynekolog, noen andre som har prøvd dette?

Hei fine damer :joyful:

Jeg fikk positiv test i dag, 5 måneder etter MA/abort.
Nå svever jeg på en lykkerus over endelig å ha fått positiv test igjen :Heartred
Men jeg vet, at før eller siden, vil nok bekymringene komme snikende.

Er det flere enn meg her inne som har mistet, enten før, eller nylig?
Vi har kanskje litt ekstra bekymringer og tanker rundt det å bli gravid igjen. Så tenkte det kunne være en kjekk tråd å ha :happy:
Mistet, ble gravid. Datter 2015
Mistet, mistet . Datter 21
Håper vi slipper å miste denne gang…. Men tørr ikke glede meg. De to forrige gangene jeg mistet ble jeg lagt inn på sykehus.

Jeg har pcos, så tror det er grunnen til at jeg har mistet men nå ble vi gravide naturlig. Så krysser alt

Mistet, ble gravid. Datter 2015
Mistet, mistet . Datter 21
Håper vi slipper å miste denne gang…. Men tørr ikke glede meg. De to forrige gangene jeg mistet ble jeg lagt inn på sykehus.
Kan jeg spørre hvorfor du ble lagt inn på sykehus? Var det fordi det skjedde sent i svangerskapet?

Kan jeg spørre hvorfor du ble lagt inn på sykehus? Var det fordi det skjedde sent i svangerskapet?
Første gang var det mistanke om exu. Viste seg å være corona luteum. Som hadde sprukket. Mye blod i buken, som irriterte magen og skapte store smerter

Andre gang var en ma i uke 11 :-)

Jeg har fått progesteron gel nå, annenhver dag grunnet tidligere SA. Ettersom jeg har lest så skal det kunne hjelpe. Er veldig mye kvalm, vet ikke om dette er bivirkninger av progesteron eller graviditeten Har også mindre murring i magen enn før jeg begynte, har du opplevd det? Jeg er 6+4 nå, begynte for en uke siden
Jeg har også hatt flere spontanaborter siste halvår, 3 stk forholdsvis tidlig. Gravid igjen nå og veldig spent!Har to barn fra før hvor alt har gått veldig fint! Har fått progesteronstøtte og blodfortynnende fra gynekolog, noen andre som har prøvd d

Jeg har også hatt flere pos siste halvår, 3 stk forholdsvis tidlig. Gravid igjen nå og veldig spent!Har to barn fra før hvor alt har gått veldig fint! Har fått progesteronstøtte og blodfortynnende fra gynekolog, noen andre som har prøvd dette

Last edited:
Jeg har fått progesteron gel nå, annenhver dag grunnet tidligere SA. Ettersom jeg har lest så skal det kunne hjelpe. Er veldig mye kvalm, vet ikke om dette er bivirkninger av progesteron eller graviditeten Har også mindre murring i magen enn før jeg begynte, har du opplevd det? Jeg er 6+4 nå, begynte for en uke siden
Spennende! Håper det hjelper:)Jeg er også litt kvalm og mye oppblåst, litt murringer av og til. Jeg er bare 4+4, men har gått på progestoronstøtte siden 5 dager etter eggløsning.Merker ikke noe stor forskjell fra tidligere graviditeter og denne med hormonstøtte enda. Hvor lenge skal du bruke gel?

Progesteronstøtte her også 250mg 3xdaglig

Første gang var det mistanke om exu. Viste seg å være corona luteum. Som hadde sprukket. Mye blod i buken, som irriterte magen og skapte store smerter

Andre gang var en ma i uke 11 :)
Huff! Mener du corpus luteum? Som lagde blødning? Og MA i uke 11 må ha vært tungt.

Da tenker jeg at du har brukt opp uflaksen din og at det går bra nå ❤️

Huff! Mener du corpus luteum? Som lagde blødning? Og MA i uke 11 må ha vært tungt.

Da tenker jeg at du har brukt opp uflaksen din og at det går bra nå ❤️
Se der, hahah den ble visst autocorrecta ja mener corpus luteum. Den sprakk og laget blødning. Veldig tungt. Da jeg innbilte meg at så lenge det ikke var blod gikk det fint…håper uflaks er brukt opp, og st vi itilegg har klart det naturlig er positivt

Back
Topp