For oss som har mistet tidligere

Se der, hahah den ble visst autocorrecta ja mener corpus luteum. Den sprakk og laget blødning. Veldig tungt. Da jeg innbilte meg at så lenge det ikke var blod gikk det fint…håper uflaks er brukt opp, og st vi itilegg har klart det naturlig er positivt
Åh, jeg visste ikke at det gikk an en gang, jeg. Det høres fælt ut :( Det er jammen mye som kan gå galt i forbindelse med graviditet. For min del vurderer jeg å lage et slikt bingo-skjema med alt som kan gå galt, for jeg tror snart at jeg har opplevd nok til at jeg burde få bingo

Spennende! Håper det hjelper:)Jeg er også litt kvalm og mye oppblåst, litt murringer av og til. Jeg er bare 4+4, men har gått på progestoronstøtte siden 5 dager etter eggløsning.Merker ikke noe stor forskjell fra tidligere graviditeter og denne med hormonstøtte enda. Hvor lenge skal du bruke gel?
Ettersom jeg har skjønt så er bivirkninger av progesteron likt graviditetssymptomer, så vanskelig å si om det er det ene eller det andre Tenker jo at symptomer er bra, men blir jo usikker også. Jeg skal ta annenhver dag fram til uke 10, hva med deg?

Jeg tar 2x400 med cyclogest hver dag og det er så mye mer enn sist :hilarious: Tok kun en 100mg med Lutinus sist hver dag frem til 10uker. Lurer på om jeg skal trappe ned og bare ta 1 etterhvert for så å ta annenhver dag. Legen mente jeg skulle gå på det til uke 7-8. Er 5+5 i dag.

Ettersom jeg har skjønt så er bivirkninger av progesteron likt graviditetssymptomer, så vanskelig å si om det er det ene eller det andre Tenker jo at symptomer er bra, men blir jo usikker også. Jeg skal ta annenhver dag fram til uke 10, hva med deg?
Ja, kan nok hende bivirkningene av progesteron er liksom symptomene på graviditet som du sier:)Jeg tar 2x300 mg pr dag (stikkpiller vaginalt) frem til uke 10.Mulig jeg kunne trappe litt ned mellom uke 9-12. Kjenner jeg er veldig spent til tidlig ultralyd!

Jeg tar 2x400 med cyclogest hver dag og det er så mye mer enn sist :hilarious: Tok kun en 100mg med Lutinus sist hver dag frem til 10uker. Lurer på om jeg skal trappe ned og bare ta 1 etterhvert for så å ta annenhver dag. Legen mente jeg skulle gå på det til uke 7-8. Er 5+5 i dag.
Merker du noe forskjell på cyclogest og Lutinus?:)Jeg bruker Utrogestan 2x300 mg hver dag.

Merker du noe forskjell på cyclogest og Lutinus?:)Jeg bruker Utrogestan 2x300 mg hver dag.
Syns kanskje Lutinus var hakket med klissete, men ellers merker jeg ingen forskjell. Er sykt oppblåst denne gangen, men det er nok fordi jeg tar så stor dose :)

Jeg fikk positiv test i går og jeg mista 16 mai i år så veldig glad selfølgelig men jeg er redd for og bli så glad og oppspilt også kommer jeg til og miste igjen så jeg tar d som d kommer og krysser alle fingrer og tær på at d fuuunker denne gangen! . Håper så inderlig

Har berre hatt ein ma, men det var masse styr etter den. Det tok nesten eit år før me kunne prøve på nytt.

Ja, kan nok hende bivirkningene av progesteron er liksom symptomene på graviditet som du sier:)Jeg tar 2x300 mg pr dag (stikkpiller vaginalt) frem til uke 10.Mulig jeg kunne trappe litt ned mellom uke 9-12. Kjenner jeg er veldig spent til tidlig ultralyd!
Jeg bruker utrogest 250mg x3 så mye kliss

Har vært gjennom litt her også tidligere, en MA, en SA og en EXU i løpet av 8 måneder i 2020. Ble gravid noen måneder etter og det holdt helt til mål (november 2021) :Heartred

Jeg fikk tilbake mensen 3 mnd etter fødsel og vi begynte prøvingen i mai. Jeg fullpumper så har ikke hatt de helt store forhåpningene om å bli gravid, men så en svak strek på testen i går. Venter på å teste igjen i morgen. Jeg har egentlig forberedt meg litt på humper i veien denne gangen også, med tanke på alder, en eggleder i minus, tidligere uflaks osv. Men krysser fingrene og håper det beste :Heartred

Jeg merket forskjell på cyclogest og lutinus, lutinus gav meg fryktelig ømme pupper, var vondere å sette inn (ble sårt etterhvert grunnet kantene), og eklere når det kom ut. Cyclogest gjør meg trøtt og dum, litt sånn hjernetåkete, men blir ikke sår og det renner fint ut av seg selv. Generelt opplevde jeg sterkere symptomer både av lutinus alene og av graviditet på lutinus :)

Ein serie uheldige forhold og til slutt mistanke om blæremola og kreft i restane som blei liggande igjen i livmor.
Håper eg ikkje skremmer nokon. Det skjer ikkje så ofte altså. Og det var ikkje kreft :)
Åh! Det har jeg aldri hørt om. Høres ut som skikkelig uflaks. Godt at det ikke var kreft i hvert fall!

Ein serie uheldige forhold og til slutt mistanke om blæremola og kreft i restane som blei liggande igjen i livmor.
Håper eg ikkje skremmer nokon. Det skjer ikkje så ofte altså. Og det var ikkje kreft :)
Høres ut som sist jeg var gravid, det endte og i MA med en masse styr og dulle forhold!
Hadde masse rester som de fryktet var blæremola.
Var heldigvis bare dannet seg masse blodårer i de restene som var der.
Masse styr rundt dette (MA som det tok 3 måneder å få fjernet alt), og så en del komplikasjoner i forbindelse med dette.
Dette er første gang vi har hatt muligheten siden den gang- Føles som en hel evighet!

Høres ut som sist jeg var gravid, det endte og i MA med en masse styr og dulle forhold!
Hadde masse rester som de fryktet var blæremola.
Var heldigvis bare dannet seg masse blodårer i de restene som var der.
Masse styr rundt dette (MA som det tok 3 måneder å få fjernet alt), og så en del komplikasjoner i forbindelse med dette.
Dette er første gang vi har hatt muligheten siden den gang- Føles som en hel evighet!
Det var skrekkelig! Det kom heldigvis ein flott gut etter all elendigheten :happy:

Mistet i mai 14, (tre fullgåtte svangerskap etter dette). Mistet også i april 21 og des 21. Burde jeg sykemeldes for å forebygge ny spontanabort?

Mistet i mai 14, (tre fullgåtte svangerskap etter dette). Mistet også i april 21 og des 21. Burde jeg sykemeldes for å forebygge ny spontanabort?
Trasig å miste fleire på rad, og så kjekt at du er gravid igjen! Spontanabort er ikkje i seg sjølv grunn til sjukemelding. Spontanabortar er meir vanlig enn ein liker å tenke på, og er ofte på grunn av utviklingsfeil hos fosteret. Har du derimot ein jobb som er til fare for graviditeten bør du sjukemelde deg, eller få tilpassa arbeidet ditt.

Var på ultralyd på fredag, antatt 6+1 i følge fostersekken, men vi så ingen foster dessverre :) Plommesekken så litt liten ut så det ser ikke lovende ut denne gangen heller..ny ultralyd om 5 dager. Noen andre som har opplevd det samme her?

Jeg har vært overraskende rolig og lite stressa siden jeg fant ut at jeg var gravid igjen. Men jeg merker at nå som jeg begynner å nærme meg det tidspunktet utviklingen stoppet sist, så tenker jeg stadig mer på det. Er 7+2 i dag. Og sist sluttet hjerte å slå rundt 8+1. Kjenner jeg blir stadig mer redd for at symptomene skal forsvinne, at TUL 8+6 skal vise ny MA. Klarer ikke helt å glede meg over denne graviditeten før jeg har sett et levende foster på TUL 7.oktober. Føles lenge å vente :playful:

Back
Topp