For eller i mot ferber?

  • Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet
Imot på små barn, men da vår var 1,5år, jeg gravid på nytt, og vi fremdeles sleit massivt med både legging og nattesøvn så vi ingen annen utveg enn å forsøke ett eller annet. Jeg visste det ikke da, men det vi gjorde minte veldig om en ferber light.
At ungen skal få angst og tilknytningsproblemer etter de tre dager det tok nekter jeg å tro. Vi fikk en ny unge som spiste bedre, vokste bedre og utviklet seg positivt på alle måter. Og vi foreldrene slapp å gå totalt i oppløsning. Jeg skjønner at metoden er omdiskutert, men jeg synes man skal være forsiktig med å være for bastant når man ikke har hatt barn med søvnproblemer selv.
Word ! Vi hadde en unge som Sov 3 timer hver natt i 3 mnd. Da prøver man litt forskjellig, var over året da. Men man blir desperat. Vi har sliti med søvn hele veien, og brukte en del opp og ned metoden. Den funka kjempebra
 
Spør du meg burde erfaringen deres med forumet ha lært dere at en sånn tråd ville ta av og utvikle seg i negativ retning. Men det er klart, dere oppnår noen mål om antall kommentar per døgn og sånt da. For det er åpenbart at noen måles på hvor mye aktivitet man lager.
Det må kunne gå an å lage tråder på forumet og forvente at voksne mennesker svarer på en skikkelig måte???
 
Min personlige mening er, at det er forskjell på barn og forskjell på gråt. Da gutten min var mindre (husker ikke når det var), hadde han mye problemer med å finne roen om kvelden, når han skulle legge seg, og han skrek og grein (sånn type sinne-gråting), og da brukte jeg den metode med å gå inn, gi smokken, si natta og gå ut igjen i noen dager, inntil han begynte å finne roen igjen. På den måte visste han, at mamma og pappa kommer, når han var lei seg, og at vi var rett i nærheten, og han har absolutt ikke tatt noe skade av det.

Hvis det er "ferber", så kan jeg ikke si, jeg er imot det. Det virket på gutten vår, men det er derimot ikke sagt, det virker for alle, og hver enkelt må gjøre det, som er best for hver enkelt.
 
Min personlige mening er, at det er forskjell på barn og forskjell på gråt. Da gutten min var mindre (husker ikke når det var), hadde han mye problemer med å finne roen om kvelden, når han skulle legge seg, og han skrek og grein (sånn type sinne-gråting), og da brukte jeg den metode med å gå inn, gi smokken, si natta og gå ut igjen i noen dager, inntil han begynte å finne roen igjen. På den måte visste han, at mamma og pappa kommer, når han var lei seg, og at vi var rett i nærheten, og han har absolutt ikke tatt noe skade av det.

Hvis det er "ferber", så kan jeg ikke si, jeg er imot det. Det virket på gutten vår, men det er derimot ikke sagt, det virker for alle, og hver enkelt må gjøre det, som er best for hver enkelt.
Just dette har jeg også gjort. Hatt mine kvelder på teppet på gangen utenfor soverommet de siste tre åra, selv om det må sies at vi hat hatt det kjempelett med tanke på soving generelt. Jeg har alltid vært der og snakket sunget og gått inn til han, lagt ned, trøstet og så gått ut igjen. Så jeg har alltid vært tilgjengelig, men søvnen må han greie å finne selv.
Så, man tilpasser seg til sitt barn vil jeg si, det hadde revet i kroppen om jeg skulle vendt han ryggen når han sto der og grein i senga, da får jeg heller ta den mammajobben det er å gå inn 100 ganger om det er det som skal til :)
 
Back
Topp