Folk kan se på meg som sprø som forsøker å få barn i alder av 43 år

Julie234

Blir kjent med forumet
Det er noe som er litt ubehagelig. Jeg har to voksne barn men jeg og min nye mann (som ikke har barn) forsøker å få et barn sammen.

Jeg sendte i dag en melding om at jeg trenger en AMH prøve til mitt fastlegekpntor anngående behandling på utenlandsk klinikk. Jeg er redd for at fastlegen min og andre vil reagere på at jeg forsøker å få barn i min alder. Så dette er en litt ubehagelig prosess. Men vil man så vil man. Jeg gjør dette mest for at min mann har en drøm om å få oppleve å bli pappa og for at jeg støtter om det og selv så hadde jeg synes det ville være kjekt med et felles barn.

Hva tenker dere andre om alderen min i henhold til prøvingen på å få et barn pluss situasjonen ?
 
For det første: et elsket og ønsket barn er vel aldri feil uansett alder.:)

MEN, vordan er nettverket rundt ? Har dere venner og familie med barn? Jeg er attpåklatt og kom når foreldrene mine var i 40 åra. Tante, onkler og foreldrene mine sine venner var ferdig med barn for lengst . Det var så skrekkelig ensomt å være eneste barn på selskap, ferier, og sitte alene med foreldrene mine. På ferier vaf jeg flink å finne ferievenner, men gjorde vondt å se når se gå tilbake med sine søsken og man selv var alene.

Mannen min er enebarn. Men foreldrene hans hadde venner med jevnaldrende barn, var flinke å invitere andre barn med på ting, og der var mange søskenbarn i samme alder. Han kjente aldri ensomheten jeg gjorde.

Så nei jeg dømmer deg ikke å ville ha en attpåklatt :) Men om dere ikke har familie og nettverk med jevnaldrende barn vil jeg råde dere til å bli kjent med noen så barnet slipper å være eneste barn overalt .
 
Siden du spør, så tillater jeg meg å svare.