Folk kan se på meg som sprø som forsøker å få barn i alder av 43 år

Jeg kjenner ei som fikk sitt eneste barn som 44-åring. Faren var 53 år og graviditeten var en stor overraskelse. Det har da gått supert med den ungen. Foreldrene er spreke og aktive. Pappaen har også to eldre barn som skjemmer ungen veldig bort når de ser hverandre. Jeg har aldri tenkt at det er synd på det barnet fordi det har eldre foreldre.

Livet er en fin gave uansett hvor gamle foreldrene er mener jeg.

Jeg fyller 40 i år og venter mitt første barn. Jeg har tenkt endel på dette med at jeg er eldre, men nå tenker jeg at dette er kun mitt og min manns valg, ingen andres. Har de problemer med vårt valg, så er det jaggu ikke mitt problem - heldigvis.
Jeg har gode grunner til at jeg ikke har fått barn før nå, men ikke alle vet det, selvsagt.

Ønsker dere masse lykke til!

Takk. Er helt enig med deg. Ønsker deg masse lykke til med baby ❤
 
Synest absolutt at du og mannen skal køyra på om de begge vil det! ❤️ Utfordringa blir jo mest om de faktisk kan bli gravide, men då er jo også eggdonasjon eventuelt eit alternativ om ønsket fortsatt er stort. Ville ikkje ha tenkt på alderen som sådan som eit problem. Min pappa var 52 då han fekk meg. Hadde sjølvsagt vore fint med ein yngre far, men eg har fortsatt pappaen min i ein alder av snart 39. Medan venninna mi med ung far mista sin pappa for mange år sidan. Så kor lenge eit barn får ha foreldra sine kan ein jo aldri vita.
 
Heisann! Jeg er 44 og har nettopp blitt gravid med eggdonasjon. Jeg har tenkt og følt mye på alderen min men har heldigvis mange rundt meg i alderen 38-42 som er gravide eller har små barn og det hjelper meg litt. Jeg skulle selvsagt ønske at jeg var yngre når jeg fikk barn og jeg har ønsket meg det veldig lenge men jeg vet at om dette går bra og jeg blir mamma kommer jeg til å gjøre en mye bedre jobb nå enn jeg ville gjort i 20 åra og det er en slags trøst for meg
 
Hei, jeg har akkurat hatt egguttak og er litt susete så orker ikke skrive så mye. Jeg er 41 og mannen min 48. Vi fikk anbefalt ivf pga alder, selv om mine verdier var gode. Har hatt egguttak idag. Vi har måttet vente til nå på grunn av helsemessige utfordringer. Vet det er liten sjans for å lykkes, men kommer til å angre for alltid om vi ikke prøver. Fått veldig god hjelp på Fertilitetssenteret i Oslo. Var til forsamtale på Aleris og det var IKKE så god opplevelse.
 
Min mor var "kjempegammel" da hun fikk meg for 35år siden. Da var hun 36år.
Jeg merket dette ved mange tilfeller da jeg var yngre, men det gjør da ingenting.
I forhold til mange av mine jevngamle som hadde 15år yngre foreldre, så var mine roligere, men stabile og hadde en mye bedre økonomi. Muligens tilfeldig, men jeg har hatt det veldig fint med "gamle" foreldre.
Barn synes uansett at foreldrene deres er kjempegamle.

Så jeg synes ikke det er noe galt i å ønske seg et barn.
Det er bare mer og mer normalt. Synes jeg har sett så mange kjendiser i det siste, som har fått sitt første etter 40.
 
Er i akkurat samme situasjon, eldre barn og nå ny mann uten barn. Har hatt 2 MA og er nå gravid igjen i uke 7, så er helt fra meg av bekymring for hvordan det skal gå nå.

Personlig så tenker jeg at dersom dere er friske og motiverte, så er ikke dette egoistisk i det hele tatt. Det finnes langt yngre foreldre med dårligere helse-/livsutsikter enn friske 40-åringer.

Ville bare stålsatt meg for enkelte negative kommentarer fra folk, forberedt meg på vanskelige/mislykte svangerskap, og på at om det blir suksess, så kan det gjøre deg litt sosialt isolert fra jevnaldrende venner som er ferdig med småbarnsperioden, og at du derfor må investere litt mer i nye kontakter med barn i samme alder.

Min farmor havnet i "uløkka" og fikk plutselig en attpåklatt da hun var 41. I følge min far kamuflerte hun dette ved å kline til med enda en ungen da hun var 43 :) Kan ikke huske at det har vært noe tema, og begge levde til "småjentene" var over 40 år.
 
Enkelt og greit; ønsker dere barn så kjør på!!!
Man lever bare en gang og et barn er en stor gave uansett når i livet de kommer ❤️
Alle andre kn bare drite og dra med meningene sine, man er ikke for gammel før kroppen sier stopp :)
Håper dere går for det dere ønsker ❤️
 
En veninne av meg ble gravid i fjor, 42 når barnet ble født. Hun har en voksen sønn fra før.

Hun sier selv hun har mye mer overskudd nå, og er mye mer tilstede for barnet enn hun var da hun var 20 med førstemann. Det var mye mer stress den gangen med mye jobb, få alt til å gå opp, både sosialt og karrieremessig. Nå i voksen alder er alt mye mer på plass og hun stresser mindre. Og STOR KOSER SEG som småbarns mamma igjen!

Det er masse godt voksne småbarns mødre der ute, hvis det er rett for deg skal du gi faen i de som mener noe annet :dummy1::Heartred:Heartpink:Heartblue

Jeg vokste opp med ei ung mor, og har tilbrakt mer en éi helg/ferie hos mormor fordi mamma skulle på fest/ferie/leve livet osv osv med veninnene sine for å si det sånn... Alder definerer IKKE hva som vil bli ei god mor.

Lykke til :love7
 
Jeg tenkte det var for gammelt før da jeg fikk barn og var i 30-årene. Men nå sitter jeg her da, med ny mann uten barn, 42 år gammel og gravid i uke 9+2 :) Kommer til å være 43 når barnet blir født. Ble også gravid 3 ganger på under ett år, men det gikk galt de to første gangene. Nå er det bare KUB-testen igjen å grue seg for, men det er klart mer risiko for avvik og mislykte svangerskap i vår alder, og det er tungt å gå med i første trimester.

Følg hjertet ditt, vær forberedt på at ikke alle kommer til å støtte dette, og ta det ekstra ansvaret det er i forhold til at du lever sunt slik at du har god helse lengst mulig. Friske 40-åringer kan ha mer energi, bedre helse og lenger levetid igjen enn usunne 30-åringer.

Nettverk og lekekamerater kan man skaffe seg på mange måter. Jeg fikk selv småsøsken da jeg var 13 og 15 år gammel, og vi har masse glede av hverandre i dag.
 
Det er noe som er litt ubehagelig. Jeg har to voksne barn men jeg og min nye mann (som ikke har barn) forsøker å få et barn sammen.

Jeg sendte i dag en melding om at jeg trenger en AMH prøve til mitt fastlegekpntor anngående behandling på utenlandsk klinikk. Jeg er redd for at fastlegen min og andre vil reagere på at jeg forsøker å få barn i min alder. Så dette er en litt ubehagelig prosess. Men vil man så vil man. Jeg gjør dette mest for at min mann har en drøm om å få oppleve å bli pappa og for at jeg støtter om det og selv så hadde jeg synes det ville være kjekt med et felles barn.

Hva tenker dere andre om alderen min i henhold til prøvingen på å få et barn pluss situasjonen ?
Alder har ingenting å si. Jeg har ogs
Det er noe som er litt ubehagelig. Jeg har to voksne barn men jeg og min nye mann (som ikke har barn) forsøker å få et barn sammen.

Jeg sendte i dag en melding om at jeg trenger en AMH prøve til mitt fastlegekpntor anngående behandling på utenlandsk klinikk. Jeg er redd for at fastlegen min og andre vil reagere på at jeg forsøker å få barn i min alder. Så dette er en litt ubehagelig prosess. Men vil man så vil man. Jeg gjør dette mest for at min mann har en drøm om å få oppleve å bli pappa og for at jeg støtter om det og selv så hadde jeg synes det ville være kjekt med et felles barn.

Hva tenker dere andre om alderen min i henhold til prøvingen på å få et barn pluss situasjonen ?
Visste ikke at det med alder var et tema engang. Jeg har aldri tenkt over det. Jeg er kjempe stolt. Jeg er 41 år med min mirakel baby i magen (til tross for AMH og FSH) Har 2 voksne barn og 1 på 12 år. Dette har vært det letteste svangerskapet uten noen komplikasjoner og har frisk baby i magen. Og dette er jo denne perioden i livet jeg sover lite (slik vi eldre gjør) og da passer fint med spedbarn som er nattevåken :) og er godt etablert og har masse tid til overs og masse overskudd. Det hadde jeg dessverre ikke da jeg var 28 år og hadde 3 barn. Og Det folk sier om at man kan dø fra barna tidlig. Det blir for dumt, fordi dessverre kan man dø av kreft, sykdommer og bilulykker uansett alder. I min min vennegjeng har vi kun en mor igjen som lever og det hun som fikk venninna mi da hun var 40 år. De andre «yngre» mødrene våres er døde (av kreft, alt for tidlig) et barn er velsignelse og et mirakel og det beste som kan skje en uansett alder. jeg har aldri opplevd noen sted at noen har reagert på alderen min i forhold til graviditeten. Så det var nytt :)
 
Back
Topp