Folat!

mammaentil

Forelsket i forumet
Har du begynt å ta folat daglig?

Det er jo tross alt veldig tidlig i svangerskapet det er spesielt viktig å ta folat siden både hjerne og ryggmargen blir dannet da!

Jeg tar! Har tatt litt av og på mellom MA'en og nå også, men langt fra hver dag. Mye lettere å huske når man er gravid, syns jeg :)

Tar hver eneste dag :)

Har tatt forlat siden jeg begynte på hormoner i oktober.

Har tatt folat siden august ;)

Jeg tar folat ☺
Oppdaget i dag at folat tablettene mine var gått ut på dato :p
Så da jeg var på butikken isted så fant jeg disse. Omega 3 med folat :) 2 fluer i en smekk ;)

Vedlegg

• 1416840993800.jpg
    1416840993800.jpg
    45,5 KB · Visninger: 31
Har tatt forlat siden i sommer! Men tar b vitaminer, og gjennom de får jeg i meg det jeg trenger! Men har også tatt folat tilskudd sammen dette! Vet dere om det er skadelig å ta for mye? :P

Jeg kamp svare på min egen tråd :p

Jeg har tatt folat i 3 uker før jeg bør gravid. Begynte å ta dagen etter vi hadde bestemt oss for å prøve. Hadde jo regnet med det skulle ta lengre tid enn 3 uker :p

Har tatt forlat siden i sommer! Men tar b vitaminer, og gjennom de får jeg i meg det jeg trenger! Men har også tatt folat tilskudd sammen dette! Vet dere om det er skadelig å ta for mye? :p

Det er ikke farlig å ta for mye av det. Folat er et b-vitamin som er vannløselig, så det kroppen ikke trenger skylles ut igjen med urinen. ;)

Det er ikke farlig å ta for mye av det. Folat er et b-vitamin som er vannløselig, så det kroppen ikke trenger skylles ut igjen med urinen. ;)
Så bra! Jeg tenkte d var lurest å ta begge, bedre med for mye enn for lite! ;)

Tatt forlat siden vi begynte å planlegge å få barn i juli og kjøpt inn kosttilskud for gravid å det begynte jeg med Igår eller har både jeg å Samboren gjort om kostholdet (ikke att det var så ille men fått mer fisk,frukt, grønnsaker å grove kornprodukter inn i huset

Jeg har tatt folat siden juni, da vi begynte å planlegge å snart starte med prøvingen. Tror man bør ta folat hele første trimester, men i sist graviditet tok jeg det litt lenger:)

Jeg tar folat ☺
Oppdaget i dag at folat tablettene mine var gått ut på dato :p
Så da jeg var på butikken isted så fant jeg disse. Omega 3 med folat :) 2 fluer i en smekk ;)

Så lurt.. Hvor mye Folat er det i denne?

Forøvrig så har jeg knasket folat siden vi bestemte oss for å prøve :)

Back
Topp