Folat!

Jeg har tatt folat når jeg har kommet på det siden januar, men nå står den fremme så jeg skal ta sen daglig ;) skal også kjøpe meg sånn gravid pakke med vitaminer en dag jeg rekker åpningstiden til apoteket :)
 
Har tatt forlat siden i sommer! Men tar b vitaminer, og gjennom de får jeg i meg det jeg trenger! Men har også tatt folat tilskudd sammen dette! Vet dere om det er skadelig å ta for mye? :p
Står det at en ikke skal ta flere folsyretilskudd samtidig på min boks. :S
 
Eg tek baby-me-now multivitamin, dei inneheld 400mg folsyre. Einaste problemet er at tablettane er stoore, så litt vanskelig å svelge dei når ein føler seg litt uggen..
 
Jeg oppdaget nettopp at kapslene som jeg kjøpte, har bare halvparten mengde folat av det som er anbefalt pr døgn!
Leste jo på baksiden, og trodde mengden var pr. kapsel! Men det er faktisk mengden i 2! :eek: Så nå må jeg vel avgårde og kjøpe inn annet..... :cwm21
 
Hei, vil bare si at å ta folat mer enn 1g til dagen, kan være litt farlig. Dette kan gjøre at du eventuelt ikke klarer å registrere b12 mangel - som er veldig viktig. Det finnes en Bvitamin booster som har 200 mg med folat, mtp hvis du tar vitamintilskudd utenom som inneholder mat
 
Jeg kjøpte sånn pakke med jern, folat, omega3 og andre vitaminer jeg trenger. Pillene er så store at jeg brekker meg bare ved å se på dem. Haha!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp