Folat

Det anbefales å ta folat de første 12 ukene. Kanskje det var det legen til venninnen din mente? At hun ikke bør ta det igjennom resten av svangerskapet.
Jeg tar også folat hver dag. Tok det før jeg ble gravid også.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
Ja, det er jo godt mulig det er det han har sagt og at hun har misforstått og oppfattet det som at hun ikke skulle ha det i det hele tatt.

Ja :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jepp ;)

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*

Bestevenninnen min trenger mer folat enn den anbefalte dosen, dette var de ikke klar over når hun gikk gravid første gang, så på oul fikk de vite at barnet ikke var levedyktig pga dette. Barnet hadde i dette tilfellet ikke utviklet hjerne i det hele tatt.

Åjj! Æ visste folat va viktig for celledeling å sånn, men kor viktig visste æ ikke.

Åjj! Æ visste folat va viktig for celledeling å sånn, men kor viktig visste æ ikke.
Det er veldig viktig for at nevralrøret skal lukkes og man skal unngå ryggmargsbrokk f.eks. :-)

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

Bestevenninnen min trenger mer folat enn den anbefalte dosen, dette var de ikke klar over når hun gikk gravid første gang, så på oul fikk de vite at barnet ikke var levedyktig pga dette. Barnet hadde i dette tilfellet ikke utviklet hjerne i det hele tatt.
Akkurat samme opplevelse her. Med en venninne altså, har ikke opplevd det selv.

Og ja, jeg tar folat. Begynte på det nesten en måned før jeg ble gravid. :)

Har tatt folat snart 1 år! Skal jo helst begynne 3mnd før du ble gravid! Så begynte på det 3 mnd før vi begynte å prøve! ;)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Begynte å ta folat da jeg fant ut jeg var gravid :-) tok noen vitaminer fra en gravid pakke fra apoteket, men de ble jeg så dårlige av.. Ble enda mer kvalm og skikkelig løs magen

Sent from my iPhone using BV Forum

Tar det ja. Har tatt det i lengre tid. Litt pga hår/negler, og nå senere pga prøving

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg startet med folsyre når jeg fant ut at jeg var gravid (var det de hadde på apoteket i sverige), er det det samme?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jupp, tar det :)

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

Ja, begynte med Nycoplus gravid da jeg fant ut at jeg var gravid! Den er helt genial :) ImageUploadedByBV Forum1406307469.302833.jpgImageUploadedByBV Forum1406307477.785901.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Tar folat hver dag og kommer til å fortsette med det ut svangerskapet :)

Jeg glemte folaten min når jeg dro på ferie til Danmark. Kjøpte folsyre der nede. Står på pakken at man skal bruke det første 3 månedene i svangerskap. Men så står det litt lenger ned at det kun skal brukes i samråd med lege under graviditet så turte ikke ta den allikevel. Var redd for at det kanskje var noe annet enn folat.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Back
Topp