Folat

Jepp hver dag :) Tok heldigvis blodprøver før jeg ble gravid som viste at jeg hadde et folsyrenivå under det normale så jeg har fått tabeletter på 1mg for de reseptfrie hadde nok ikke dekket behovet for min del :)

Har også tatt folat i flere måneder, sist svangerskap fikk jeg ikke beskjed om dette av legen, heldigvis fikk vi ei jente som dog hadde noen komplikasjoner..

Sent from my iPhone using BV Forum

Begynte med engang vi snakket om å "starte" med nr 2, så brukt en god tund før den satt og selvfølgelig videre innover i svangerskapet :)
Folat er kjempeviktig.

Tar den der nycoplus gravid , men å svelge 4 tabletter i døgnet er veldig mye , syns de er så store , så står bare å brekker meg.

Ja :) legen har vært veldig på meg å spurt om jeg tar folaten min hver dag :) og det gjør jeg :)

*første spire i månedskifte februar/mars*

Å, det var bra å bli minnet på! Har tatt hver dag hele svangerskapet, men har glemt det de siste tre dagene da vi har reist på ferie.. Ute av vanlig rutine,skummelt.. Har det med, skal ta nå med en gang :-)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Jeg glemte folaten min når jeg dro på ferie til Danmark. Kjøpte folsyre der nede. Står på pakken at man skal bruke det første 3 månedene i svangerskap. Men så står det litt lenger ned at det kun skal brukes i samråd med lege under graviditet så turte ikke ta den allikevel. Var redd for at det kanskje var noe annet enn folat.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app
Det stod det på min pakke også, men folsyre er det samme som folat, og siden det står motestridig beskjeder på den, tenkte jeg det bare var for å forsikre seg de har skrevet det siste. Jeg har ihvertfall bruk min folsyre kjøpt i dk :)

Det stod det på min pakke også, men folsyre er det samme som folat, og siden det står motestridig beskjeder på den, tenkte jeg det bare var for å forsikre seg de har skrevet det siste. Jeg har ihvertfall bruk min folsyre kjøpt i dk :)
Jeg bruker også folsyre kjøpt i sverige :) Vet ikke hva som står på den da, er på ferie så har ikke med boksen :p Men tar det hver dag ihvertfall!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jepp:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Tar den der nycoplus gravid , men å svelge 4 tabletter i døgnet er veldig mye , syns de er så store , så står bare å brekker meg.

Jeg tar også disse. Tar du alle på en gang eller tar du morgen og kveld?

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

De jeg tar må jeg bare ta én tablett per dag av. Tar den når jeg pusser tennene hver kveld.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Er det noen som vet hva det heter på Spansk? Kan Google, men bedre å høre her om noen kjenner til å det er de samme retningslinjene her...

Back
Topp