Fobier

Jobbet MYE med meg selv...gikk nærmere og nærmere små og ettrhvert litt større edderkopper :) Får fremdeles noia av de store og grøsser lenge etterpå, men klarer å holde meg rolig.
Begynte når eldste var så liten at hun ikke skjønte at jeg var redd slik at jeg skulle være bedre når hun ble større...var forferdelig hardt men klarte det :)
Okei. Ja, det er jo bare psykisk. Det er ikke sånn at edderkoppen kommer og skal ta kvelertak på meg liksom. Får prøve å jobbe med hodet neste gang jeg ser en!

Hahaha, unnskyld at jeg ler. Kjenner meg igjen. Vi hadde vepsebol i fjor, vet ikke hvor stort det var, men var nok mer enn én. Nekta å være hjemme når mannen tok det, selv etter han spurte om jeg virkelig syntes det var bedre at han gjorde det når ingen var rundt, i tilfelle det skulle skje noe galt. (Måtte i stige for å ta det.) Ja, mente jeg, så jeg kom ikke hjem før jeg fikk beskjed om at alt var greit. :p
Hahaha! Kunne sagt det samme til min. :P Går i et annet rom hvis samboeren min skal jage ut en veps eller drepe en edderkopp. Av en eller annen grunn er jeg livredd for at han skal kaste de på meg! :O Vet jo at han aldri hadde gjort det da. Men kniper igjen øynene når han går forbi meg med edderkoppapir i hånda. Huff. Synes jeg hører veps hele tiden! Men ofte er det bare motorsykler fra E6 som surrer. :D

Orm/slanger. Går ikke i skogen/på skogsvei når orm-tida er over oss :p og det spiller ingen rolle om det bare er en pinne som kinda ligner på en orm - jeg løper til jeg har blodsmak i munnen i motsatt retning.
Jeg må liksom ut å gå litt med mini og da synger jeg så høyt jeg bare klarer i håp om å skremme bort de 100 slevene og hoggormene jeg innbiller meg ligger å venter på meg :/ er sjeleglad for at mini faktisk klarer å sove i bråket mitt :p
Har jeg sett en orm eller orm-lignende pinne på tv/ in real life får jeg alltid mareritt om orm påfølgende natt.

Og VEPS, forbanna skumle, ekle veps :( -løper, drømmer, skjelver og har hjertebank lenge etter på jeg har sett en.
Det kommer nok av at jeg for et par år siden ble stukket av en veps i nakken mens jeg sov søtt i min egen seng... Har blitt stukket før det, men aldri egentlig vært redd for dem, etter nakkestikket i søvne har jeg vært manisk i møte med veps :p
Nå er det insektsnetting foran alle soveromsvinduer i huset og en elektrisk fluekiller-smekke i vært rom :p og vepsefeller plassert rundt utenfor huset om sommeren.

Har ikke fått hjelp og har ingen planer om det, ikke f... om jeg frivillig holder en slange fordi det liksom er terapi :/

Kan legge til at vi, i tillegg til å ha et eldgammelt steingjerde rundt huset som hoggormen elsker, har et gedigent vepsebol i taket over soverommet. -min man klarte å snike et minikamera på sånn bøyelig stang opp i et lite hull for å lokalisere det og herrejemini, det må ha vært der siden huset ble bygget i 1870. Den "gode" nyheten er at vi må rive taket for å komme til monsteret og siden hele huset er i meget solid laft er ikke det gjort på blunk.... Min mann sier han skal fjerne det...den dagen vi river huset og bygger nytt -.- så muligens aldri :help

Last edited:
Veps.

Jeg vet akkurat hvor vondt det er å bli stukket, og jeg er mye mer redd enn det tilsier.

Hvordan jeg lever med det? Min mann jaget ut den første fire meg lenge før vi ble sammen, og har forsatt ansvar for det.

Alene hjemme har det hendt at jeg har hatt lukket dør og vindu i redsel for at de skal komme inn, men jeg har fått ut noen

Usj, det er noe dritt å være redd for det som kommer fram om sommeren, som bare skal være kos og gøy! :( Kunne man ikke bare vært redd for ei ugle som man ikke ser så ofte uansett!? Jeg er ikke vant til orm fra der jeg vokste opp. Men i dag bor jeg på østlandet og jeg så faktisk en hoggorm da jeg trillet tur i dag!! :(

Grøss :-(
Jeg har så lyst til å gå lange turer, både i fjellet og skogen. Jeg gjør det jo av og til om sommeren, men det begrenser seg.

Jeg sliter med edderkopper, spesielt hvis de kommer plutselig på. Vi kom hjem fra helgetur i dag, jeg skulle vaske hendene da jeg kom inn og det satt naturligvis en jævel på baksiden av håndkleet. Jeg holdt på å kaste opp.
Hvis jeg ser dem på god avstand går det greit, men jeg unngår dem så godt jeg kan...

Orm/slanger. Går ikke i skogen/på skogsvei når orm-tida er over oss :p og det spiller ingen rolle om det bare er en pinne som kinda ligner på en orm - jeg løper til jeg har blodsmak i munnen i motsatt retning.
Jeg må liksom ut å gå litt med mini og da synger jeg så høyt jeg bare klarer i håp om å skremme bort de 100 slevene og hoggormene jeg innbiller meg ligger å venter på meg :/ er sjeleglad for at mini faktisk klarer å sove i bråket mitt :p
Har jeg sett en orm eller orm-lignende pinne på tv/ in real life får jeg alltid mareritt om orm påfølgende natt.

Og VEPS, forbanna skumle, ekle veps :( -løper, drømmer, skjelver og har hjertebank lenge etter på jeg har sett en.
Det kommer nok av at jeg for et par år siden ble stukket av en veps i nakken mens jeg sov søtt i min egen seng... Har blitt stukket før det, men aldri egentlig vært redd for dem, etter nakkestikket i søvne har jeg vært manisk i møte med veps :p
Nå er det insektsnetting foran alle soveromsvinduer i huset og en elektrisk fluekiller-smekke i vært rom :p og vepsefeller plassert rundt utenfor huset om sommeren.

Har ikke fått hjelp og har ingen planer om det, ikke f... om jeg frivillig holder en slange fordi det liksom er terapi :/

Kan legge til at vi, i tillegg til å ha et eldgammelt steingjerde rundt huset som hoggormen elsker, har et gedigent vepsebol i taket over soverommet. -min man klarte å snike et minikamera på sånn bøyelig stang opp i et lite hull for å lokalisere det og herrejemini, det må ha vært der siden huset ble bygget i 1870. Den "gode" nyheten er at vi må rive taket for å komme til monsteret og siden hele huset er i meget solid laft er ikke det gjort på blunk.... Min mann sier han skal fjerne det...den dagen vi river huset og bygger nytt -.- så muligens aldri :help
Elsker innlegget ditt! :P

Mange ormhatere her! Men jeg kan forstå det, for de er jo sinnsykt fæle. Enn så lenge går det bra her, men det er til den dagen jeg blir bitt. Da er det på med gummistøvler for å gå tur! :P Eller egentlig er det sikkert mer digg og ikke gå tur i det hele tatt. ;D

Fy flate for et mareritt å ha vepsebol i taket!!!!!!!!!++++ Og det lever oppi der, eller??? Har dere prøvd å spraye med (ja jeg vet ikke helt hva som funker) noe? Jeg hørte at det var en veps inni ventilen på soverommet tidligere i dag. Har smekket den igjen i påvente av at samboeren skal komme hjem og utforske saken videre. Vi har nemlig hatt bol inni ventiler før (jada, selv om det ikke levde inni de vepsebolene så er det fortsatt bol!) En venn som var her tidligere i dag sa at han hadde sett et vepsebol på nærmere en meter. I helv.....!!!!!!!

Veps.

Jeg vet akkurat hvor vondt det er å bli stukket, og jeg er mye mer redd enn det tilsier.

Hvordan jeg lever med det? Min mann jaget ut den første fire meg lenge før vi ble sammen, og har forsatt ansvar for det.

Alene hjemme har det hendt at jeg har hatt lukket dør og vindu i redsel for at de skal komme inn, men jeg har fått ut noen
Jeg har aldri blitt stukket, men er livredd for å bli det. Vurderer å ha med sånn elektrisk racket i veska om sommeren. Aller helst vil jeg ha elektrisk hånd så jeg kunne drept alle vepsene på min vei med knyttneven!!! Sånn som i drømmene mine! :P

Hadde veps i stua i forrige uke da jeg var alene. Det var helt jævlig. Røsket ungen opp fra babygymmen og bar henne i "sikkerhet", kledde på meg hettegenser og stor joggebukse før jeg fant noe passelig å angripe med samtidig som jeg prøvde å holde kattene unna vepsen for jeg ville jo selvsagt ikke at de skulle drepe og spise den ekle jævelen! Den kom flygende mot meg og jeg smelte alt jeg kunne med pappemballasjen fra bokpakken fra Sandviks (takk) og den landet et sted jeg ikke så! I full panikk klarte jeg å lokalisere den på gulvet ved hjelp av den ene katten før jeg satte pappen oppå og klappet forsiktig i frykt for at den skulle ha en sjans til å stikke gjennom. Så heiv jeg hele greia med vepsen på inni ovnen og nå er den klar til å kremeres på en kald sommerkveld.

Puh! Så med andre ord, jeg har også fått ut veps alene hjemme! :P

Synes mannen din du er hysterisk? Her blir min "lei" av at jeg blir så gal.

Last edited:
Jeg sliter med edderkopper, spesielt hvis de kommer plutselig på. Vi kom hjem fra helgetur i dag, jeg skulle vaske hendene da jeg kom inn og det satt naturligvis en jævel på baksiden av håndkleet. Jeg holdt på å kaste opp.
Hvis jeg ser dem på god avstand går det greit, men jeg unngår dem så godt jeg kan...
Føler med deg. Opplevde at det satt en edderkopp på et håndkle jeg kastet i vaskemaskinen. Da måtte jeg smekke igjen døra og la samboeren fange den når han kom hjem. Føsj

Alle typer maur? Synes de svære er ekle!!
Alle typer.. vært så uheldig at jeg har satt meg på flere plener som har maur under bakken og har blitt dyttet inn i en svær maurtue da jeg var på skogstur med familien. Blitt bitt og tisset på. Ikke kjekt. Ser jeg en maur nå, så får jeg noia og er 100% sikker på at det er en hær bak den. (Tårene har trillet i ny og ne også)

Sukkermaur også, de gjør jo ikke vondt, men de er maur..

Tannlege og høyder. Har opplevd mye feilbehandling hos tannlegen, så der er jeg blitt helt struts. Klarer ikke å gå dit før jeg har sånne smerter at jeg ikke klarer å stå på bena.
Høydeskrekk har jeg hatt siden jeg datt ned en liten skråning som 4 åring. Husker det fremdeles. Det har blitt litt bedre med årene, men er der.

Mus og rotter. Bare jeg skriver d blir jeg kvalm. Jeg blir uvel av å se på de og kan ikke se mer enn et sekund maks.

Bare av å skrive innlegget her blir jeg fysisk uvel, maten har lyst til å komme ut gitt :s

Klarer ikke utdype mer :(

Back
Topp