Ja, at det må skattes er ny og interessant informasjon for min del - det legitimerer det litt mer
Og som andre nevner, at man får noe til en god pris/pruter ned og selger det på nytt med fortjeneste er vel kanskje et av verdens eldste businesskonsept - det er ikke til å stikke under en stol

Og likevel liker jeg det ikke!
Kanskje det er ideen om at alle skal ha mulighet til å gjøre et godt kjøp for eksempel. Dersom noen sitter med varsel på tlf og har dette som bigeskjeft, og kjøper opp varer i en type kategori så fort det legges ut litt rimelig - ja, så er det ingen av de som
faktisk har tenkt til å kjøpe for å bruke som får muligheten. Da tenker jeg at prisen presses kunstig opp av flipping. Og det liker jeg bare ikke så godt. Men hva er det i det? Er det en form for grådighet jeg ikke liker der? Jeg vet sannelig ikke. Og ikke tror jeg at alle som gjør dette er uten arbeid, uføre eller annet heller. Det er ganske mange kontorjobber hvor det lett skulle la seg gjennomføre å la mobilen ligge på arbeidspulten med varsel på diverse ting.
Så er det noe annet med å selge ting mye lavere enn andre. Jeg tenker at det sier noe om at markedet kanskje allerede inneholder mange eksempler av en vare, men at det også er noe man kn gjøre for å få solgt ting raskere.
Jeg må si at jeg aldri har eller kommer til å selge noe for mer enn jeg ga for det. Det byr meg imot. Det jeg derimot kan gjøre er å selge noe jeg feks kjøpt på salg for omtrent tilnærmet det samme jeg ga for varen eller bare litt billigere. Jeg vil likevel ta utgangspunkt i nypris når jeg setter bruktprisen, om du skjønner. Og da tjener jeg jo på det sammenlignet med om jeg hadde kjøpt varen til fullpris og deretter solgt brukt. Men det blir ikke helt det samme som bevisst å tjene på det.