flerebarns mødre=)

tror ikke nr 4 koster veldig mye mer, vi trenger en ny bil davel, men det måtte vi uansett da de 2 store satt med beina i taket nesten. Vi har spart en del til den og har bare 1 bil.
Kommunen teller da ca. 1600 innbyggere, grendeskoler har vi ikke mer, det er en stor skole med ca. 200 elever.
Og bare 1 bhg ha vi.
Minstemann er fra mei 2012, så blir presis 2 år mellom dem og (2 år mellom de andre og)

De 2 store hjelper ikke veldig mye med stell, men liker å bade eller dusje lillebror, og de gir han jo masse oppmerksomhet og kos! Ellers er det litt spesielt å ha både puberteten og begynnende trassalderen i huset :)

er samme med oss også, vi trenger også ny bil. men aner ikke hva slags vi skal kjøpe=) kan tenke meg det er gøy med litt utfordringer ja med både puberteten og trassaldren. ;) gleder meg vel ikke såååå mye til at jeg får så og si alle fire i både trassaldren samtidig og i puberteten, men tenker ikke så mye på det ennå. den tid den sorg.. ;) heheh nei da. vi får bare kose oss med barna så lenge vi kan. de forlater jo redet en dag og vi har de jo bare til låns og eier de ikke.=) men ting kan være hektisk og slitsomt nå når de er små, (snakker av egen erfaring) men det vi gjør for de nå er jo fundamentet for om de vil komme for å besøke redet sitt når de først har forlatt det.. =) et sterkt bånd nå med nøye oppfølging gir oss sterke bånd med barna senere så jeg både gleder og gruer meg litt. er redd for at jeg ikke får like mye tid å gi de alle, men de blir jo flinke til å dele på oss. og det er jo ikke noe feil i å dele. =)

er samme med oss også, vi trenger også ny bil. men aner ikke hva slags vi skal kjøpe=) kan tenke meg det er gøy med litt utfordringer ja med både puberteten og trassaldren. ;) gleder meg vel ikke såååå mye til at jeg får så og si alle fire i både trassaldren samtidig og i puberteten, men tenker ikke så mye på det ennå. den tid den sorg.. ;) heheh nei da. vi får bare kose oss med barna så lenge vi kan. de forlater jo redet en dag og vi har de jo bare til låns og eier de ikke.=) men ting kan være hektisk og slitsomt nå når de er små, (snakker av egen erfaring) men det vi gjør for de nå er jo fundamentet for om de vil komme for å besøke redet sitt når de først har forlatt det.. =) et sterkt bånd nå med nøye oppfølging gir oss sterke bånd med barna senere så jeg både gleder og gruer meg litt. er redd for at jeg ikke får like mye tid å gi de alle, men de blir jo flinke til å dele på oss. og det er jo ikke noe feil i å dele. =)
Å finne bil er vanskelig ja! Jeg vil ikke ha minivan, så det blir nok en 7seter eller en balnding av de 2....stygge biler har vi sett på, men det er da ikke viktig i det hele tatt synes jeg. Bare de er store nok, komfortabel og trygd å kjøre (har jo lange vintrer her..)

For oss som ikke har noe familie her i Norge var det sikkert med at vi velger flere barn, VI må bygge noe opp til dem her, og vi håper at de får knytte et fint bånd sammen, og har det koselig når dem er store og har barn selv.

Jeg sliter allerede nå med å gi nok oppmerksomhet til alle, minste trenger jo mest stell og tid, og jeg orker rett og slett ikke altid de vanskelige pubertetdiskusjoner som de store kommer med. Ikke når jeg spydde, var kvalm dagen rundt osv....blir bedre nå, men må passe på å gjøre noe med dem og....
Det blir bedre, må bare finne litt balans i det.

Og du må huske ja at de gir hverandre oppmerksomhet og! De store her har jo vokst opp sammen, og krangler absolut, men leker og spiller brettspill sammen og :) Ikke minst gir de kos til lillebror før og etter skolen :)

Jeg ser du har 3 småbarn, DET er nok en utfordring ja :)

Jeg venter nr to og har så dårlig samvittighet ovenfor vesla. Har nå vært 3 uker på sykehus.hadde jeg visst dette, hadde jeg aldri fått en barn til :) så her telles det ned ;)

Jeg venter nr to og har så dårlig samvittighet ovenfor vesla. Har nå vært 3 uker på sykehus.hadde jeg visst dette, hadde jeg aldri fått en barn til :) så her telles det ned ;)

uff høres ikke ut som en morro situasjon nei. får håpe det går fort til du får komme hjem igjen. =)

Dere som har barnehagebarn/skolebarn. Når pleier dere å lage til matpakken?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg lager den på kvelden før jeg skal legge meg å setter i kjøleskapet til neste morgen :)

Det kommer ann på. Skal hun tidlig i bhg pleier jeg å lage den på kvelden. Men de dagene vi har god tid på mårran lager jeg den på mårraen. Så kan hun velge litt selv hva hun vil ha på å sånn.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg syns det var veldig hektisk, ettersom den minste var VELDIG krevende som baby (og er det enda). Hun kunne ikke ligge på gulvet å leke eller i vippestol før hun begynte å hyle. Hun måtte sitte på fanget omtrendt HELE tiden.
Her og! Gutten måtte bæres rundt konstant, kunne aldri legges ned og sov som regel kun oppå oss... Han ville opp men klarte ikke selv. Nå er han halvannet år og er ekstremt aktiv og pratsom, kommet lengst i sin bhg. Må ærlig innrømme at jeg har helt glemt hvor tungt det var :p

Jeg pleier også å smøre matpakken til storebror og meg selv kvelden før og sette I kjøleskapet. Men jeg syns selv at brødskiver er best "ferske", så I dag laget jeg matpakka på morgningen, tok ikke så veldig lang tid:)

Jeg er nok bortskjemt med 2 store barn, så de smører selv....men jeg prøver å dekke bordet for dem før dem kommer i kjøkkenet. Lillebror går ikke i bhg, så der slipper jeg matpakke og.
Men hvis jeg hadde småbarn hadde jeg nok smørt kvelden før hvis jeg måtte på jobb.

Back
Topp