flerebarns mødre=)

uff ja det skjønner jeg godt, er ikke noe gøy når man blir liggende sånn og være dårlig. liten trøst er jo at man ikke er syk, man er bare gravid. ;) og tenk så glad snuppa blir når hun får vite at hun skal bli storesøster, ser for meg ansiktet hennes og at det bare vil lyse opp=) skjønner godt at du gleder deg til at formen blir bedre, er masse du kan finne på selv om du er liggende, så lenge du greier å fokusere på noe da, om man er så dårlig at man ikke greier å se på noe eller får slappet av så er jo ikke det bra heller. håper for din del at du er i form nok til å gjøre tven varm. =)

Ja, jeg gleder meg veldig til å fortelle det til henne :D Det blir til at jeg glor på TV'n og surfer på nettet dagen lang :P hehe

Jeg venter nummer to:) har en herlig gutt som kom til verden i april 2011, så det blir 3 år mellom dem. Vi er veldig glade for den lille spiren, det er en spennende tid vi går i møte! Men jeg kjenner jeg er mye mer bekymret denne gangen, om alt kommer til å gå bra med meg og den lille, om jeg kommer til å føle at jeg strekker til og får nok tid med gutten jeg har fra før. I tillegg er jeg student på et krevende studie, og planlegger å ta alle eksamener som kommer i mai/juni, så er avhengig av at alt går på skinner og at ingen eksamener krasjer med fødsel hehe. Prøver ikke å tenke så mye på det, og heller ta ting etterhvert som de kommer og nyte graviditeten:) så til dere som har to fra før, hvordan vil dere beskrive overgangen fra en til to?

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg venter nummer to:) har en herlig gutt som kom til verden i april 2011, så det blir 3 år mellom dem. Vi er veldig glade for den lille spiren, det er en spennende tid vi går i møte! Men jeg kjenner jeg er mye mer bekymret denne gangen, om alt kommer til å gå bra med meg og den lille, om jeg kommer til å føle at jeg strekker til og får nok tid med gutten jeg har fra før. I tillegg er jeg student på et krevende studie, og planlegger å ta alle eksamener som kommer i mai/juni, så er avhengig av at alt går på skinner og at ingen eksamener krasjer med fødsel hehe. Prøver ikke å tenke så mye på det, og heller ta ting etterhvert som de kommer og nyte graviditeten:) så til dere som har to fra før, hvordan vil dere beskrive overgangen fra en til to?

Sent from my iPad using BV Forum

jeg vil si at overgangen fra en til to er større enn fra to til tre feks. men om du er innstilt på å få tid til begge og det du trenger å gjøre så går det nok bra skal du se. jeg fikk selv litt sjokk når nr to kom og hun også hadde kolikk og det ble lite søvn pluss at jeg skulle ha energi til alle rundt meg. men ting blir enklere etterhvert uansett. =) også er det ikke noe feil i at søsken må føle på det å dele oss med et søsken, så lenge vi møter hvert barn med det av oppmerksomhet den trenger. mitt råd vil vel være å prøve å bruke den tiden den lille sover på sammen med storebror når dere alle er samlet, + at du gjør den lille vandt med å ligge i litt lyd og bråk rundt seg, for da er det lettere å få tid med storebror og ha den lille sovende rundt dere. =)

lekekjøkken er gull verdt altså. gjerne å ha det inne på kjøkkenet om man har mulighet til det, så kan barnet leke at det lager mat mens vi lager mat. =) har ikke det fra ikea, men har noe fra brio i tre. har hatt i plast før, men det blir bare ødelagt. vil sterkt anbefale lekekjøkken altså, så oppfordrer man barna til å bli gla i å lage mat =)

Jippi fikk sambo med på lekekjøkken til storebror til jul. Tipper at det er mine hormoner han gir etter for:D

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

lekekjøkken er gull verdt altså. gjerne å ha det inne på kjøkkenet om man har mulighet til det, så kan barnet leke at det lager mat mens vi lager mat. =) har ikke det fra ikea, men har noe fra brio i tre. har hatt i plast før, men det blir bare ødelagt. vil sterkt anbefale lekekjøkken altså, så oppfordrer man barna til å bli gla i å lage mat =)

Jeg har jo en jente fra før. Vi hat en liten komfyr til henne som står rett ved kjøkkenet som hun lager mat på når vi lager mat. Veldig greit. Men nå tror jeg at jeg skal ommøblere på kjøkkenet å få den inn der.. det er plass om jeg bare gjør litt lure løsninger. ;-)

Er det mange av dere som har leke kjøkken til barna?

Jeg har litt lyst å kjøpe ett til storebror (3,5 år). Må bare få med sambo på den ideen først...... :)

Er jo ok de på IKEA, eller?

Vi kjøpte det på ikea, kjempe fornøyd. Kjøpte uten den "mikro delen" bare selve kjøkkenet så teipet jeg og malte det rosa til lille jenta. Er ikke veldig fan at furu :)

Vi kjøpte det på ikea, kjempe fornøyd. Kjøpte uten den "mikro delen" bare selve kjøkkenet så teipet jeg og malte det rosa til lille jenta. Er ikke veldig fan at furu :)

Det var ikke dumt, kanskje jeg skal male fruen blå........spørs om jeg gidder da men.........:cool:

Det var bare et strøk, å ingen pussing gjort i en fei! ( jeg er ikke særlig maler dyktig)

Venter barn nummer 3 :) Har hatt 2 veldig lette svangerskap uten noen plager.
Mens med dette svangerskape så har æ slete mye med kvalme,har allerde fått bekkenløsning og er i kun uke 14 + at magen begynte allerde å komme for 3 uke siden så blir nok svær :P

Venter barn nummer 3 :) Har hatt 2 veldig lette svangerskap uten noen plager.
Mens med dette svangerskape så har æ slete mye med kvalme,har allerde fått bekkenløsning og er i kun uke 14 + at magen begynte allerde å komme for 3 uke siden så blir nok svær :p

kan hende du er heldig og at den sakker ned litt etterhvert. det gjorde min. =) ikke noe gøy med den der kvalmen og bekkenløsningen altså. virker nesten som den blir verre for hvert tette barn man får. her blir alle fire ungene førdt på rett under 6 år, og det sies at det tar kroppen tre år fra forrige fødsel å bli normal igjen. og for hvert svagnerskap så blir det litt lengre tid. så dette lover vel bra;) hehhe.. kan ikke akkruat si jeg gleder meg til alle de smertene da nei når sist svagnerskap var for ca ett år siden og jeg alt føler vondter her og der. =) men vi er sterke alle mann og kommer oss nok lett gjennom det, en gang så vil jo alt dette slitet bli ett fjernt minnet. =)

Jeg venter min nr tre, og samboers nr èn. :)
Det er liksom så lenge siden sist. Bekymrer meg litt denne gangen. Alt fra svangerskap til fødsel. Har to trøblete svangerskap bak meg, og to veldig enkle fødsler. Redd for vrien fødsel :P
Ønsker så veldig dette barnet :)

kan hende du er heldig og at den sakker ned litt etterhvert. det gjorde min. =) ikke noe gøy med den der kvalmen og bekkenløsningen altså. virker nesten som den blir verre for hvert tette barn man får. her blir alle fire ungene førdt på rett under 6 år, og det sies at det tar kroppen tre år fra forrige fødsel å bli normal igjen. og for hvert svagnerskap så blir det litt lengre tid. så dette lover vel bra;) hehhe.. kan ikke akkruat si jeg gleder meg til alle de smertene da nei når sist svagnerskap var for ca ett år siden og jeg alt føler vondter her og der. =) men vi er sterke alle mann og kommer oss nok lett gjennom det, en gang så vil jo alt dette slitet bli ett fjernt minnet. =)

ja får satse på at det sakkner litt etterhvert :) Ja vill tro at kroppen din er litt sliten da,men som sakt en dag vill disse smertene være et vagt mine ;)

ja får satse på at det sakkner litt etterhvert :) Ja vill tro at kroppen din er litt sliten da,men som sakt en dag vill disse smertene være et vagt mine ;)
Jeg venter min nr tre, og samboers nr èn. :)
Det er liksom så lenge siden sist. Bekymrer meg litt denne gangen. Alt fra svangerskap til fødsel. Har to trøblete svangerskap bak meg, og to veldig enkle fødsler. Redd for vrien fødsel :p
Ønsker så veldig dette barnet :)

så hyggelig da, det blir spennende med et felles barn også vettu. =) vi krysser fingrene for at dette skal bli et enkelt svagnerskap for deg. (men så er det nå en gang sånn at mannen sine gener har mye å si for hvordan svagnerskapet og fødselen blir) så vi krysser fingrene for det beste for deg. =) her var mine to første svagnerskap veldig vekselsvise, dvs at første var det mye bekymringer og vi viste ikke helt hva vi gikk til. men formen var fin. med nr to så var svagnerskapet veldig fint bortsett fra mye oppkast og hodepine hele veien. har hatt sterk bekkenløsning hver gang, men det er så vage minner alle vondtene nå, for alt ble bare borte så fort jeg fikk nurket på brystet. men den hun siste jeg gikk med var jeg dårlig så og si hele svagnerskapet og fødselen startet på en mandag og var ikke ferdig før på fredag formiddag. altså jeg hadde sterke rier helt fra mandag og snuppa var ikke i aktiv fødsel før på fredagsmorgen(men så sies det at nr tre er en liten luring og bruker lang tid, også veldig idividuelt) dette har sikkert også noe med hvor tette barna er.(ett år og 9 månd mellom nr 2 og 3.) denne gangen blir det nøyaktig 1,5 år mellom barna. så jeg håper at denne fødselen skal gå fort og heller ha masse smerter fra start til slutt enn en sånn som forrige for det var min verste med tanke på lengden og alle turene inn til sykehuset for å sjekke fremgang. skjønner utrolig godt at du er redd for en vrien fødsel, men kroppen er bygget for dette om det blir normal vaginal eller om det skulle bli keisersnittl. er ikke lett å gå rundt å ikke være bekymret heller, men derfor har du oss sånn at du kan snakke med oss om dine bekymringer, er ikke så ofte at alle andre rundt oss forstår hva vi faktisk går og bekymrer oss for. =) er jo veldig hyggelig at det ser ut til at vi er en del flerebarns mødre her inne og kan dele de gleder og bekymringene vi står med. =) er jo ikke sagt at selv om vi har fått flere barn at vi også ikke gruer oss osv. =)

har noen av dere kjent bevegelser ennå?, vet det er tidlig og ikke bli redd eller skuffet om dere ikke har det. men her har jeg kjent det siden uke 9, så burde jo ha skjønt tegninga om at jeg var gravid. men det kjennes ut som små luft bobler som sprekker inni bekkenet=) her kjente jeg det like tidlig med nr 1 og ingen trodde på meg, for det kunne jo ikke være mulig. men jeg beviste det til tidlig ul begge gangene, for de spurte meg om jeg kjente noe, også sa jeg at jeg kjente det faktisk når de så at det rørte på seg. altså jeg så ikke skjermen men de gjorde det. =) med de to mellomste så kjente jeg det ikke før rundt uke 14-16.(håper jo derfor litt på en gutt denne gangen sånn at jeg har to av hver, men så lenge det er friskt så er ikke kjønnet noe som har noe betydning. men alt er likt fra med nr en denne gangen. så håper jo litt) noen andre som håper på noe spessielt kjønn ut i fra hva man alt har?

Vi venter nr 2 og vår gutt vil være 4 år innen han blir storebror. Han har vært kjempetrass og en bestemt gutt det siste halvåret, så har vært spent. Vi har spurt om han vil bli storebror og svaret har vært; "nei takk!".:laughing025
Men nå er han åpen for det og mener han får en lillesøster.:p
Blir veldig spennende å se hvordan det går, men vi kommer til å forberede han godt. Han er mammagutt, men pappa er veldig god å ha også. Tror det kommer til å gå helt fint!:love017

Jeg venter nummer 4!
Alle fra samme mann, men de første 2 er allerede 10 og 12, så her ble det nesten å starte på nytt igjen (noen kalte oss gal at vi orket :P)
Ville aldri ha mer en 2 barn da jeg bodde i Nederland, der er det jo ganske fult med 17 mill. innbyggere, men da vi flyttet til Norge kom ønsket å få flere barn. Mye plass her og et fint land å vokse opp.
Har virkelig følelsen at barn er superviktig her med alt Norske staten bidrar med, vi er heldige.
Ikke minst prøver vi å øke folketallet her :P.... (1600 innbyggere nå og det går bare ned....)

Vi venter nr 2 og vår gutt vil være 4 år innen han blir storebror. Han har vært kjempetrass og en bestemt gutt det siste halvåret, så har vært spent. Vi har spurt om han vil bli storebror og svaret har vært; "nei takk!".:laughing025
Men nå er han åpen for det og mener han får en lillesøster.:p
Blir veldig spennende å se hvordan det går, men vi kommer til å forberede han godt. Han er mammagutt, men pappa er veldig god å ha også. Tror det kommer til å gå helt fint!:love017

ja ikke sant, den alderen der er litt vanskelig.. =) men jeg tror nok det kommer til å gå så bra skal du se om overgangen blir mild for han=) han kommer nok til å bli verdens beste og mest omsorgsfulle storebror=)

Jeg venter nummer 4!
Alle fra samme mann, men de første 2 er allerede 10 og 12, så her ble det nesten å starte på nytt igjen (noen kalte oss gal at vi orket :p)
Ville aldri ha mer en 2 barn da jeg bodde i Nederland, der er det jo ganske fult med 17 mill. innbyggere, men da vi flyttet til Norge kom ønsket å få flere barn. Mye plass her og et fint land å vokse opp.
Har virkelig følelsen at barn er superviktig her med alt Norske staten bidrar med, vi er heldige.
Ikke minst prøver vi å øke folketallet her :p.... (1600 innbyggere nå og det går bare ned....)

ja det å øke folketallet virker det som vi er blitt flinke til. ;) heheh.. men det blir jo stas for de to eldste da når de er så store også, for da får de vært litt mer med å stelle med babyen også og ikke bare sitte å vente på å leke med den lille. =) syns det er flott at man velger å få flere barn, så lenge man har muligheten til det. =) bor dere i en liten bygd? er ikke så mange her vi bor heller, vet ikke exakt antall men vi bor i en liten bygd i en en noenlunde grei stor kommune. men for å bevare grende skolen her så er det viktig å bidra. ;) er den nåværende minste gammel?

har noen av dere kjent bevegelser ennå?, vet det er tidlig og ikke bli redd eller skuffet om dere ikke har det. men her har jeg kjent det siden uke 9, så burde jo ha skjønt tegninga om at jeg var gravid. men det kjennes ut som små luft bobler som sprekker inni bekkenet=) her kjente jeg det like tidlig med nr 1 og ingen trodde på meg, for det kunne jo ikke være mulig. men jeg beviste det til tidlig ul begge gangene, for de spurte meg om jeg kjente noe, også sa jeg at jeg kjente det faktisk når de så at det rørte på seg. altså jeg så ikke skjermen men de gjorde det. =) med de to mellomste så kjente jeg det ikke før rundt uke 14-16.(håper jo derfor litt på en gutt denne gangen sånn at jeg har to av hver, men så lenge det er friskt så er ikke kjønnet noe som har noe betydning. men alt er likt fra med nr en denne gangen. så håper jo litt) noen andre som håper på noe spessielt kjønn ut i fra hva man alt har?

Ja har kjent sånn fjærlette bevegelser i noen uker nå :) Den siste uka så har det bare blitt mere av dem :D

ja det å øke folketallet virker det som vi er blitt flinke til. ;) heheh.. men det blir jo stas for de to eldste da når de er så store også, for da får de vært litt mer med å stelle med babyen også og ikke bare sitte å vente på å leke med den lille. =) syns det er flott at man velger å få flere barn, så lenge man har muligheten til det. =) bor dere i en liten bygd? er ikke så mange her vi bor heller, vet ikke exakt antall men vi bor i en liten bygd i en en noenlunde grei stor kommune. men for å bevare grende skolen her så er det viktig å bidra. ;) er den nåværende minste gammel?

tror ikke nr 4 koster veldig mye mer, vi trenger en ny bil davel, men det måtte vi uansett da de 2 store satt med beina i taket nesten. Vi har spart en del til den og har bare 1 bil.
Kommunen teller da ca. 1600 innbyggere, grendeskoler har vi ikke mer, det er en stor skole med ca. 200 elever.
Og bare 1 bhg ha vi.
Minstemann er fra mei 2012, så blir presis 2 år mellom dem og (2 år mellom de andre og)

De 2 store hjelper ikke veldig mye med stell, men liker å bade eller dusje lillebror, og de gir han jo masse oppmerksomhet og kos! Ellers er det litt spesielt å ha både puberteten og begynnende trassalderen i huset :)

Back
Topp