Flere som strikker?

Holder på med kanten på erantisteppet nå. Men hadde ikke mer hexa så måtte improvisere litt med dobbel tråd DSA sterk. Håper det blir fint. Varmt og godt teppe, men litt stort :P

Noen av dere som strikker som har tid og overskudd til å strikke til flere?

jeg syr og kan gjerne sy i bytte.

Noen av dere som strikker som har tid og overskudd til å strikke til flere?

jeg syr og kan gjerne sy i bytte.

hvis du ikke skal finne noen så strikker min mormor på bestilling og har egen siden for dette på facebook. Jeg skulle gjerne strikket for deg men er redd min egen liste er for lang og timene i døgnet for få :smiley-ashamed005
Vil du sjekke det ut så er siden: www.facebook.com/ollestrikk

må bare legge til at det er det koseligste navnet på siden hennes. Min gutt sier olle i steden for oldemor, så da måtte det bli ollestrikk:love7

hvis du ikke skal finne noen så strikker min mormor på bestilling og har egen siden for dette på facebook. Jeg skulle gjerne strikket for deg men er redd min egen liste er for lang og timene i døgnet for få :smiley-ashamed005
Vil du sjekke det ut så er siden: www.facebook.com/ollestrikk

må bare legge til at det er det koseligste navnet på siden hennes. Min gutt sier olle i steden for oldemor, så da måtte det bli ollestrikk:love7

Skal sjekke det ut

Så flott med mange strikkere!

Jeg kommer fra en familie med strikkere, så mye hverdagsstrikk har min mor stått for, siden hun har strikkemaskin. Det gjør at jeg kan drive med utstrakt egostrikk. Akkurat nå er det Petiteknits "striper på langs genser" og Garntopias "flettejakke bling edition" som er på pinnene. Den første mangler halskant, den siste mangler en erm.

Tør ikke helt å starte å strikke til den lille enda, så det blir fremdeles egostrikk en stund fremover

Strikker som en gal. Gleder meg til å få vite kjønn slik at jeg kan planlegge hele garderoben, selv om jeg har en hel haug etter storebror.

Dere er så flinke! Jeg har veldig lyst til å begynne å strikke! Noen tips til hvordan jeg kan komme i gang? (Har ingen kunnskaper fra før)
Klompelompe sine oppskrifter syns eg var gode å begynne med. Og mykje hjelp på youtube. (Og mamma).

274113534_354990882966596_3771771678048057121_n.jpg

I dag kom denne!
:love7
Blir koselig å strikke dette.

Komt meg i gang med strikking nå og lager babyteppe. Har begynt på nytt 3 ganger så håper det sitter nå ♡

Vedlegg

• 20220303_103421.jpg
    20220303_103421.jpg
    2,5 MB · Visninger: 15
Mistet litt strikkemotivasjonen jeg :( håper den tar seg opp når jeg er mer sikker på at dette går veien og at alt står bra til. Vil begynne på hentesett men får meg bare ikke helt til å starte.

Mistet litt strikkemotivasjonen jeg :( håper den tar seg opp når jeg er mer sikker på at dette går veien og at alt står bra til. Vil begynne på hentesett men får meg bare ikke helt til å starte.

Litt samme her… Lite glede og få omganger om dagen. Regner med det blir enklere når vi kommer litt lenger :)

Strikket litt rosa siden sist og holder nå på en bukse i blå/grønn (anina kode 2169, blue mist) som passer til begge kjønn. UL om 2 dager hvor vi trolig får vite kjønnet, så da blir det nok en del rosa eller blått ❤️

Jeg strikker ja :happy:
Jeg har endel liggende fra før av, men har strikket en jakke, to tepper og snart en dress.
Men så har jeg også flere andre rundt meg som nå strikker til den lille, fikk et fullt sett i nøytrale farger av en venninne :woot: Så jeg kan også ta meg tid til å strikke andre ting, som et sjal til en kollega som er så utrolig støttende på jobb ;)
Skal også strikke et sengeteppe til 16åringen min så snart garnet ankommer hehe.

Ps jeg var på TUL for noen uker siden og fikk ikke vite kjønn, så jeg må vente til OUL i mai. Må derfor strikke nøytralt enn så lenge, blir kjekkere å strikke når jeg vet kjønn!

Vi fikk vite gutt på ultralyd at vi venter en liten gutt, så nå er en mondaysuit i en nydelig blåfarge på pinnene. Etter denne må det strikkes en fin lue + sokker til, så blir nok dette lilles hentesett.

Hadde desidert mest rosa i lageret, så blir en del strikking - fokuset er tynne bukser/selebukser, luer, et par tynne heldresser og noen fler gensere. Tenker fokusere på 0-6 mnd før fødsel, så kan jeg ta størrelsene over i mitt eget tempo under permisjonen :) Har også en del nøytralt i større størrelser liggende etter storesøster som bare må få seg en god vask + en runde med nuppefjerner.

Back
Topp