Flere som strikker?

Strikketørken begynner å lette litt :hilarious: fikk en lue på pinnene i går! Er nok ferdig før helgen er omme selv med lite strikketid.

MEN i går kjøpte jeg oppskrift på dåpskjolen jeg skal strikke. Skal handle garn til uka så da er jeg opptatt til vi får vite kjønn i det minste :love7

Fikk slanket gavekurven litt i går når vi var på babybesøk også :love7 ei lita jente som jeg hadde strikket votter, sokker og genser til.
 
Noen som aner hvilket mønster dette kan være?
 

Vedlegg

  • 4E9BA01F-B3C8-4862-825F-9588914A5A85.jpeg
    4E9BA01F-B3C8-4862-825F-9588914A5A85.jpeg
    2,5 MB · Visninger: 21
Strikk til lillebror er i god gang :dummy:

Mondaysuit og blondehue er ferdig, dette er en del av hentesettet ❤️

2424042F-90A4-44DC-AA60-36AB0ACD76C8.jpeg

Er ferdig med en liten lue til i nyfødt og skal snart strikke sokker til hjemreisen i samme farge som luen over. Holder også på en enkel beige omslagsjakke + en blågrønn selebukse, begge i nyfødt.

Under stress har jeg en tendens til å ha alt for mange prosjekter da jeg går lei så har en heldress i 18 mnd, sommerdrakt i 9 mnd og bellateppe på pinnene også + en selekjole til storesøster. Så nok å strikke på :bag:
 
Her har strikketørken vært grusom :nailbiting: Men ENDELIG er jeg over kneika, og 2 luer, mondaysuit og strømpebukse er ferdig. Holder på med Casia Cardigan til meg selv også, og fjols til fjellsgenser til eldste, men den tror jeg blir liggende for han har vokst ut av den før den er ferdig:wacky: Har ultralyd 12.mai så etter det skal det ihvertfall strikkes teppe og hentesett. Og MASSE mer :love7
 
Jeg har willums selebukser på pinnene. Har planer om å starte på et babyteppe til lille i magen, og et hentesett! Men er ikke sikker på om jeg skal strikke monday suit, sunday suit eller ellens hentesett:rolleyes:

Noen som har tips til oppskrift på et fint og deilig babyteppe?
 
Dåpskjolen har fått en grei start og nå strikker jeg på en festival sweater i en nydelig grå/blå farge med hvite bobler. Er egentlig en veldig monogam strikker men måtte innse at dåpskjolen egner seg best hjemme i sofaen og ikke til å ta med rundt forbi. Har også fått ryddet i garnlageret og funnet en plan til mange nøster så jeg håper strikkemotivasjonen holdes oppe :love7
43691E1B-8743-4EC0-BA90-9B350448B115.jpeg
 
Jeg har willums selebukser på pinnene. Har planer om å starte på et babyteppe til lille i magen, og et hentesett! Men er ikke sikker på om jeg skal strikke monday suit, sunday suit eller ellens hentesett:rolleyes:

Noen som har tips til oppskrift på et fint og deilig babyteppe?

Bellateppe og garntopiateppet er mine favoritter :)
 
Ikke så god på å strikke klær. Det har jeg besteforeldre til(min mor, min farmor og min mormor) men skal strikke vognteppe etter at jeg har funnet ut kjønn
 
Bellateppet prioriteres for tiden :)
Det kan jo brukes fra dag 1 om han kommer tidlig ❤️

image.jpg
 
Hvilken størrelse strikker dere til for å unngå at babyen vokser ut av det med en gang? Har null peiling på babyklær og størrelser … eller hvor fort de vokser :hilarious:
 
Hvilken størrelse strikker dere til for å unngå at babyen vokser ut av det med en gang? Har null peiling på babyklær og størrelser … eller hvor fort de vokser :hilarious:

Strikker både prematur, 0 mnd og 0-3 mnd. Syns sistnevnte fort blir litt stort, og prematur i tilfelle tidlig fødsel igjen. Men strikkeklær strekker seg, så de passer gjerne en stund :)
 
Funnet festdrakt jeg skal strikke til neste år. Bare med vest som er helt grønn for å matche min og storesøsters bunad :)

6E5268A6-EAA0-4222-8E51-E80DF25E927D.png
 
Så mye fint dere lager. Jeg er inne i en dårlig strikkeperiode. Motivasjonen er null!! Håper den kommer etter OUL!
 
Back
Topp