Flere som søker seg til ABC eller planlegger naturlig fødsel?

Hurra, i dag har jeg fått brev (helsenorge.no) om at jeg har fått plass på ABC!

Jeg er helt enig med deg at vi blir godt ivaretatt også på Ullevål uansett. Min første fødsel gikk jo strålende på vanlig fødeavdeling på Ullevål, januar 2021. Men håper selvfølgelig å kunne føde på ABC uansett, og så må man heller forberede seg mentalt på begge utfall

Jeg har tidligere anbefalt kurset Positiv fødsel her i tråden, det er GULL❤️
Åå, så stas! Jeg har ikke fått brev ennå.. når søkte du?☺️
 
*sniker*

Jeg har født på ABC 3 av 4 gangene (førstemann ble født på Riks) og jeg kan ikke rose dem nok! Alt fra svangerskapsomsorgen, stemningen under fødselen og tiden etter fortjener skryt :Heartpink nå skal det sies at jeg har gode, raske fødsler bak meg, men jeg har jobbet for det. Viktig å stole på kroppen sin, ikke motarbeide eller spenne den og høre på jordmødre underveis.

Jeg venter nr 5 nå og er usikker på om jeg får plass der nå (risiko for blødning for flergangsfødende?), men skal søke likevel ;)

Masse lykke til!
 
Jeg har en drøm om å føde i vann, men jeg er for gammel til å kunne søke ABC. Jeg stoler heller ikke nok på min evne til å føde uten smertelindring, har jo aldri prøvd det før, så jeg hadde nok ikke søkt ABC uansett.
Hei! Kan anbefale å sjekke ut "Positiv Fødsel". Du finner Line fra Positiv fødsel både på Instagram og Facebook! Hun deler mange positive fødselshistorier, samt mange gode råd og veiledning før fødsel, feks pusteteknikker og avspenningsteknikker. Jeg selv har fått utrolig mye utav bRe å følge henne, det er også mulig å kjøpe fødselsforberedende kurs / eller og boken "Positiv fødsel". Det har iallefall hjulpet meg til å føle meg langt mer forberedt til fødsel mentalt og kroppslig ❤️ ønsker deg lykke til med fødsel
 
Hei! Kan anbefale å sjekke ut "Positiv Fødsel". Du finner Line fra Positiv fødsel både på Instagram og Facebook! Hun deler mange positive fødselshistorier, samt mange gode råd og veiledning før fødsel, feks pusteteknikker og avspenningsteknikker. Jeg selv har fått utrolig mye utav bRe å følge henne, det er også mulig å kjøpe fødselsforberedende kurs / eller og boken "Positiv fødsel". Det har iallefall hjulpet meg til å føle meg langt mer forberedt til fødsel mentalt og kroppslig ❤️ ønsker deg lykke til med fødsel
Takk for tips. Jeg har fulgt henne en stund og har akkurat kjøpt kurset. Gleder meg til å gå igang!
 
Ja, det er søren meg trist. Håper dere som har søkt der får en god opplevelse på vanlig fødestue istedenfor.
 
Back
Topp