Flere som søker seg til ABC eller planlegger naturlig fødsel?

Havmusa

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Jeg søker meg til ABC-klinikken, og håper å kunne gjennomføre fødsel der:) er det flere som planlegger noe tilsvarende, evt hjemmefødsel?

Noen med erfaringer?
 
Jeg har en drøm om å føde i vann, men jeg er for gammel til å kunne søke ABC. Jeg stoler heller ikke nok på min evne til å føde uten smertelindring, har jo aldri prøvd det før, så jeg hadde nok ikke søkt ABC uansett.
 
Jeg har flere venninner som ikke har fått epidural på vanlig fødeavdeling - av ulike årsaker - og tenker at da vil jeg gjerne føde et sted der det er mer rolige omgivelser, plass til partner (det er dobbeltseng på rommet), badekar og man er der i 48 timer☺️

Lege og vanlig fødeavdeling er også rett over gangen, dersom det skulle oppstå behov for det.
 
Ikke fått muligheten til å føde på ABC, skulle det i fjor, men fikk påvist covid så ble overhodet ikke den fødselen jeg så for meg.(abc rom med partner, dempet belysning osv) Pga fastsittende morkake får jeg ikke føde på abc nå, men syns det har vært helt fint å føde på vanlig føden uten smertelindring med fantastiske jordmødre❤️ X 2.
De tilbyr alternativ smertelindring som du skriver. Anbefaler positiv fødsel eller smertefri fødsels- kurs om du ønsker redskaper til å støtte deg i naturlig fødsel. Helt uvurderlig!
 
Fødte uten noe som helst sist. Det gikk såpass raskt, jeg forsto ikke det selv før etterpå men jordmor var nok veldig klar over det uten at hun sa noe om det.
Jeg håper å gjøre det samme igjen, hadde veldig grei opplevelse og det er veldig fint å kunne fungere som normalt med en gang etterpå.
 
Jeg fødte uten noe sist fint vist det går denne gangen også men det er 15 år siden så jeg er jo realist å skjønner godt vist det skulle dukke opp ting så det ikke går denne gangen
 
Har også søkt på ABC! Første graviditet, så ingen erfaring, men hørt mye bra om ABC og passer godt med mine ønsker for fødselen ☺️ Håper vi får plass!
 
Har født en naturlig og en med full rulle av epudiral, drypp m.m.
Foretrekker garantert naturlig selc om det var vondere! Så mye mer tilstede og mer magisk. Vil anbefale det til alle med normale svangerskap!
 
Med førstemann vurderte vi ABC, men jeg hadde høyt blodtrykk, så jeg hadde nok ikke fått lov. Fødte uten noen form for smertelindring. Lang fødsel, men hadde god kontroll og følte aldri behov for smertelindring.
Med andremann ble jeg satt igang, og denne gangen var riene så intense og vonde at jeg spurte etter epidural, men da var jeg allerede kommet for langt, så jeg fikk ikke.
Med tredjemann gikk det så raskt at jeg ikke rakk å tenke meg om, og følte aldri behov for smertelindring.
Er spent på denne fødselen. Regner med det kommer til å gå ganske raskt, men vet jo aldri. Hvis jeg blir satt igang er det mulig jeg vurderer epidural, men har mest lyst til å klare meg uten. Håper å få oppleve vannfødsel denne gangen.
 
Min første fødsel var på Ullevål, og jeg følte aldri behov for smertelindring. Tok kurset som heter Positiv fødsel, og det anbefales! Jeg har akkurat søkt på ABC, og krysser fingrene for at de har plass☺️ Noen som vet om jeg har søkt for sent på ABC når jeg er i uke 16+5?
 
Jeg søkte omtrent samtidig som deg, og ringte i går for å høre om de har mottatt søknaden. De sa det gjerne tar et par uker fra den er sendt til de mottar fra postmottaket deres i Nydalen, så min var ikke lest ennå ☺️

Og jeg fikk beskjed om at jeg da hadd søkt i god tid! Tror de stadig behandler søknader for januar-fødende☺️
 
Jeg skal også søke på ABC :Heartpink La dere med noe spesiell informasjon i tillegg til den personlig søkanden?
 
Jeg gjorde ikke det. Ble oppring hvor de spurte om vekt (før svangerskapet), høyde og om termin fortsatt var samme som i søknaden om fødeplass. Lykke til med søknaden!
 
Jeg gjorde ikke det. Ble oppring hvor de spurte om vekt (før svangerskapet), høyde og om termin fortsatt var samme som i søknaden om fødeplass. Lykke til med søknaden!
aha, takk for info! Da inkluderer jeg bare det også så er det gjort.
Tusen takk :joyful: Lykke til videre til deg også
 
Jeg har lyst på ABC sieen jeg fødte nr.2 uten noe smertelindring. Men jeg pleier p få høyt blodtrykk på slutten :(
 
Back
Topp