Flere som ikke har vært på ul ennå?

Jeg har bestilt legetime om halvannen uke men regner med å vente med ul til ordinær. Tar alt med ro sånn egentlig.
 
var ikke tidlig Ul jeg reagerte mest på :D jeg har bestilt selv :) men når man snakker om flere før 1 trimester er over, så syns jeg det er ganske mye og jeg har aldri hørt om noen som har tatt 4-5 UL før 12 uke :) var bare det jeg reagerte på :):):)
 
Er man hysterisk fordi man ønsker en bekreftelse på at alt er i orden- så langt? Nå var ikke mitt innlegg ment som noe skremselspropaganda, ikke engster jeg meg syk heller. Og det var ihvertfall ikke meningen å trigge noens frykt bare fordi jeg nevnte ordet tidlig ul.

Beklager, det var ikke sånn ment. Tenker at jeg egentlig kommenterte på feil sted. Skulle egentlig ha laget en egen tråd om akkurat dette, men sånn ble det altså ikke.
Jeg er for at dere som vil bestille tidlig ul, vær så god :) Skal ikke kritisere noen, men ønsker også et fokus på at som regel så går det meste bra. Føler det er mange som snakker om bekymringer om sa og ma som gjør til at andre som er i utgp. rolig mtp svangerskapet kanskje blir mer urolige enn nødvendig.
Beklager at frustrasjonen kom ut på denne tråden :) kos dere i vei på tidlig ul og andre ul. Jeg heier på at alle får et fint svangerskap og en frisk baby i mai.
 
Jeg har fått time for ul i uke 18, som for meg blir lille julaften koselig start på jula (forhåpentligvis :)), og undersøkelse hos fødsels lege i uke 12...
Tror ikke jeg kommer til å bestille noe ul før den i uke 18 så lenge jeg føler alt er som det skal være...
 
Har ikke vært enda, er bare 5+3 enda så litt for tidlig enda. Blir nok etter hvert
 
Jeg har ikke vært det enda, ettersom jeg bare er 9 uker på vei. Men skal på tidlig ultralyd til tirsdag for å sjekke at alt er bra :)
 
Har egentlig lyst på tidlig ultralyd på grunn av to sa siden juli i år, men har klart meg lengre denne gangen enn begge gangene tidligere, så om ikke jordmor sender meg på ultralyd pga termindatofastsetting, så satser jeg på å vente til oul. :) er 5+6 i dag! Jubler i det stille! :)
 
Forrige svangerskap ringte jeg til en gynekolog jeg har hørt masse positivt om. Sa jeg akkurat hadde oppdaget at jeg var gravid, og lurte på om det var anledning til å bli fulgt opp gjennom svangerskapet hos de i stedet for hos fastlege. Dette var ikke noe problem, og jeg fikk alle mine legetimer hos denne gynekologen + timer hos jordmor. Jeg fikk 6-ukerskontroll, innsetting av spiral når den tid kom, uttak av spiral, og oppfølging pga prøving uten hell i over ett år hos den samme gynekologen.
Sendte mail (det har de begynt med nå i tillegg til telefonbestilling) da vi endelig fikk positive graviditetstester igjen, og har fått time til første konsultasjon med ul 8.oktober.
Har flere venninner som har gått hos samme gynekolog, men også flere som ikke har gjort annet enn å bli fulgt opp av fastlege og jordmor, og oul i uke 18.
For min egen del føles det helt rett og absolutt best å bli fulgt opp av gynekolog i stedet for fastlege, og for oss er det veldig beroligene, trygt og greit å få tidlig ultralyd ved første konsultasjon, og også ultralydoppfølging de kommende oppfølgingstimene hos lege.
Det er betryggende å se et bankende hjerte i uke 8, et foster i utvikling i uke 12, og ny "visning" i uke 18, selv om det sånn strengt tatt ikke er "nødvendig".
Jeg bekymrer meg mye, sånn generelt sett, og det å få jevnlig oppfølging og "visning" gjorde i alle fall at mitt forrige svangerskap var veldig fint. Jeg føler at min samboer også ble mer deltakende og inkludert i det hele når han også fikk sett hva som foregikk inni hormonballen ;)

Dersom min gynekolog ikke hadde hatt anledning til å følge meg opp denne runden tror jeg nok helt klart at jeg hadde bestilt meg time hos privat slik at jeg kunne fått en grundig undersøkelse før oul i uke 18.
 
Back
Topp