Flere som ikke har vært på ul ennå?

Jeg har ikke vært til noe som helst enda! Jeg er 6+2 i dag. Tenkte jeg skulle bestille meg time til legen når jeg er 9-10 uker. Da vil jeg høre med han om tidlig ul for å konstatere hvor langt jeg er på vei. Det var usikkerhet om dette ved begge mine tidligere svangerskap. Jeg hadde blødninger som gjorde at jeg trodde jeg ikke var blitt gravid før seinere. Denne gangen skal jeg trolig ha planlagt ks pga komplikasjoner under fødsel tidligere og da må vi jo være sikre på hvor langt jeg er kommet!
 
jeg har fått henvisningfra lege,og får beskjed når legen på sykehuset har sett på anbefalingen.skulle ta duo test i uke 12,men håper på å komme på ul denne uka,ellers har jeg bestillt neste mandag privat når jeg skal reise vekk en uke.ingen priv ul her oppe i nord:( har lite symptomer og redd det ikke er noe liv.7+0 i dag
 
Jeg har tid for tidlig ul i uke 12. Også tenker jeg å ringe legen for første time en gang etter uke 8. Synes ikke det er vits i stresse med mye kontroller og sånt før lille har fått tid til å vokse litt. Men så er jeg ganske avslappa mtp sa og ma og har en grunnholdning om at ting stort sett går bra! Glasset er halvfullt osv.. :p
 
Jeg har tid for tidlig ul i uke 12. Også tenker jeg å ringe legen for første time en gang etter uke 8. Synes ikke det er vits i stresse med mye kontroller og sånt før lille har fått tid til å vokse litt. Men så er jeg ganske avslappa mtp sa og ma og har en grunnholdning om at ting stort sett går bra! Glasset er halvfullt osv.. :p
For en bra innstilling! Vi er mange som kan lære av deg! :) Du kommer nok til å få verdens mest avslappende og rolige baby, som sover masse og er i harmoni med seg selv. ;)
 
jeg skal slappe av når jeg ser bankende hjerte:).eller får masse symptomer.godfølelsen jeg har hatt hele tiden er blitt svekket etter hvert dom symptomene blir mindre...håper jeg ikke mister for 3 gang på 6 mnd...de forrige gangene ble testene svakere og svakere før jeg mistet på nesten 0 i hcg...nå vil vel en evnt synking i hcg ta noe lengre tid
 
For en bra innstilling! Vi er mange som kan lære av deg! :) Du kommer nok til å få verdens mest avslappende og rolige baby, som sover masse og er i harmoni med seg selv. ;)
Takk for det :) vesla vi har fra før er hvertfall ei rolig, tolmodig jente som har sovet godt nesten hele tida ;)
Nå venter vi bare på at nestemann skal bli stikk motsatt og sette tålmodigheten vår på prøve! :D
 
Har ikke vært enda jeg heller, men har bestilt til fredag 3 oktober. Litt usikkert på når termin er, fikk klar positiv test i uke 3 + 1. Hadde sist mens 14 august, men gikk på nuvaring(prevensjon) så alt er rimelig usikkert her. Skal bli godt å få konstatert hvor lang jeg er på vei og håper å se ett fint hjerte banke. <3
 
Skal ikke på ul før oul. Føler meg allikevel gravid. ;)
 
Jeg har tid for tidlig ul i uke 12. Også tenker jeg å ringe legen for første time en gang etter uke 8. Synes ikke det er vits i stresse med mye kontroller og sånt før lille har fått tid til å vokse litt. Men så er jeg ganske avslappa mtp sa og ma og har en grunnholdning om at ting stort sett går bra! Glasset er halvfullt osv.. :p

Tenker akkurat samme som deg.
Har ikke tenkt på tidlig ul, tenker jeg skal høre med jordmor på første konsultasjon hva hun tenker.
Det er så naturlig å gå gravid at man får bare håpe på alt går sin gang. Lev som vanlig :)
 
Det er godt det er flere enn meg som tar det med ro ... Jeg har vært litt bekymret for at så mange er så redde her inne, så jeg har tenkt på å melde meg ut.
Det vil ikke si at jeg ikke har full forståelse for at det er skummelt å ikke vite med sikkerhet, og at det er flere som har hatt dårlige erfaringer. Men jeg tror de negative tankene kan gjøre mer vondt enn hva det burde. Det er veldig lett å spise av hverandres følelser og skremme seg selv mer enn nødvendig. Ingen av oss kan gjøre noe annet enn å vente og å håpe på at det denne gangen har fungert. :)
 
Det er godt det er flere enn meg som tar det med ro ... Jeg har vært litt bekymret for at så mange er så redde her inne, så jeg har tenkt på å melde meg ut.
Det vil ikke si at jeg ikke har full forståelse for at det er skummelt å ikke vite med sikkerhet, og at det er flere som har hatt dårlige erfaringer. Men jeg tror de negative tankene kan gjøre mer vondt enn hva det burde. Det er veldig lett å spise av hverandres følelser og skremme seg selv mer enn nødvendig. Ingen av oss kan gjøre noe annet enn å vente og å håpe på at det denne gangen har fungert. :)

Er dessverre enig.

Men så er det likevel veldig fint med et forum der man kan spørre om ting man er usikre på. En plass man kan dele sine frustrasjoner og høste tips og triks senere i svangerskapet, tenker jeg. Men det er mange fyfy ting som blir sagt her som ikke er bevist ikke stemmer overens. Synes det er viktig å ikke sluke alt rått og spørre eller henvende til kilde.
Unge/uvitende kommende mødre kan bli skremt av utsagn som i realiteten ikke har grobunn i forskning.
 
Det er ikke meningen å sikte til noen spesielle, men ønsker at folk skal henvise til sikre kilder eller annen forskning som viser til at det ene eller annet stemmer/stemmer ikke.

Erfaringer er noe helt annet og det er viktig å dele hvis det kan være til nytte for andre :)
 
Jeg får tidlig UL men det er kun fordi mine graviditeter er risikosvangerskap så jeg må følges nøye opp :) tar ting med veldig knusende ro.
 
Har ikke vært enda nei, skal 13. oktober og er da 9+5 på vei :)
 
Det er godt det er flere enn meg som tar det med ro ... Jeg har vært litt bekymret for at så mange er så redde her inne, så jeg har tenkt på å melde meg ut.
Det vil ikke si at jeg ikke har full forståelse for at det er skummelt å ikke vite med sikkerhet, og at det er flere som har hatt dårlige erfaringer. Men jeg tror de negative tankene kan gjøre mer vondt enn hva det burde. Det er veldig lett å spise av hverandres følelser og skremme seg selv mer enn nødvendig. Ingen av oss kan gjøre noe annet enn å vente og å håpe på at det denne gangen har fungert. :)
Er dessverre enig.

Men så er det likevel veldig fint med et forum der man kan spørre om ting man er usikre på. En plass man kan dele sine frustrasjoner og høste tips og triks senere i svangerskapet, tenker jeg. Men det er mange fyfy ting som blir sagt her som ikke er bevist ikke stemmer overens. Synes det er viktig å ikke sluke alt rått og spørre eller henvende til kilde.
Unge/uvitende kommende mødre kan bli skremt av utsagn som i realiteten ikke har grobunn i forskning.
Det er ikke meningen å sikte til noen spesielle, men ønsker at folk skal henvise til sikre kilder eller annen forskning som viser til at det ene eller annet stemmer/stemmer ikke.

Erfaringer er noe helt annet og det er viktig å dele hvis det kan være til nytte for andre :)
Jeg er veldig enig i alt dette her!
Dessverre er det slik at vi mennesker er altfor flinke til å fokusere på det negative enn det positive... :( Må ærlig innrømme å si at før min SA for snart 2 mnd siden, hadde tanken aldri slått meg at det ikke skulle gå bra. Nå er jeg jo obs på at det KAN gå galt, men jeg prøver å være nøktern å tenke at forrige gang var det ikke liv laga, og kroppen tok et test-ritt før selveste grand prix løpet... Det er bra at naturen rydder opp på en måte. og i de aller aller aller fleste tilfellene trenger den faktisk ikke å rydde opp noen ting! I de aller fleste tilfellene går jo alt bra. Vi er jo lagd for å få barn, så sånn sett burde vi stole mer på kroppen vår og at den skal kunne klare det.
Når dette er sagt, så forstår jeg selvfølgelig alle dere som er bekymret også. Det er en naturlig ting å bekymre seg, og det flotte med dette forumet er jo at det er knakende fine damer her inne som har erfaringer, synspunkter og smil på lur, og står i kø for å muntre hverandre opp! :D
Dere som ikke går på UL før den ordinære som blir tildelt - flott for dere! All respekt.
Dere som velger å gå på tidlig UL - jeg forstår det godt! En bekreftelse på hjerteslag kan jo være med på å blåse bort mange bekymringer og bidra til litt bedre "svangerskapskvalitet" de første ukene.
Selv så får jeg tilbud om tidlig UL (bor ikke i Norge), og går selvfølgelig på den. Så har aldri måtte ta valget selv. Det skal selvfølgelig sies at jeg setter pris på en tidlig bekreftelse.

Sånn, nå skal jeg ta meg en tur inn på "jubel-tråden", og skrive et innlegg der inne! Juble litt!
 
Det er godt det er flere enn meg som tar det med ro ... Jeg har vært litt bekymret for at så mange er så redde her inne, så jeg har tenkt på å melde meg ut.
Det vil ikke si at jeg ikke har full forståelse for at det er skummelt å ikke vite med sikkerhet, og at det er flere som har hatt dårlige erfaringer. Men jeg tror de negative tankene kan gjøre mer vondt enn hva det burde. Det er veldig lett å spise av hverandres følelser og skremme seg selv mer enn nødvendig. Ingen av oss kan gjøre noe annet enn å vente og å håpe på at det denne gangen har fungert. :)


Jeg er så enig! Har flere ganger tenkt å melde meg ut fordi jeg blir mer engstelig av å være her enn å glede meg over graviditeten.. Men også deilig å ha noen prate med på et forum..
 
Vil også bare si: man kan faktisk engste av seg symptomer! Min tante er lege, og forklarte at man kan engste av seg symptomer på samme måte som man kan utsette sin egen mens (ved at man tenker mye og bekymrer seg, stress)
 
Er man hysterisk fordi man ønsker en bekreftelse på at alt er i orden- så langt? Nå var ikke mitt innlegg ment som noe skremselspropaganda, ikke engster jeg meg syk heller. Og det var ihvertfall ikke meningen å trigge noens frykt bare fordi jeg nevnte ordet tidlig ul.
 
Back
Topp