Flere som har tenkt å føde i vann?

Synes det virker veldig styr ut å føde i vann med tanke på at du må ut av etter fødsel og de må sjekke om du må sy osv., frister heller ikke mtp å ligge å bade i blod og diverse samt at de ikke kan kontrollere hvor mye du revner, men det er nå min mening da sikkert veldig godt som smertelindring, men jeg vil ligge i en seng under fødsel :)

De prøver nok å holde like mye kontroll på revning som om du ligger på land. De holder grepet. Og vann mjuker opp vevet mer så det er mindre sjans for at man revner.

Har ei venninne som har født i vann på sin andre fødsel. Hun skulle ønske hun valgte det på første også.
Blod o.l trenger du ikke å tenke på, da jordmor skal sørge for å skifte ut vannet :)
Og du må ikke ut med en gang etter fødsel (med mindre du faktisk må sy, som de oppdager fort).
Hun fikk ligge med sin lille, mens jordmor sørget for å skifte vann/holde temperaturen. Når tiden var inne, ble den lille lagt til sin far som lå i sengen, og hun fikk dusjet seg ren (her også med hjelp fra jordmor- sa det var godt med den støtten for beina føltes ustø :wideyed:) før hun gikk å la seg i sengen, nydusjet.
 
Å ha på bikinioverdel, og eventuelt ha et håndkle over deg nede, det kunne ikke vært noe det da? :) Da får du dekket til det verste, samtidig som det er mulig å gjøre udnersøkelser underveis.

Bikinioverdel kunne funka [emoji106], men tror ikke det blir noe føding på meg uansett.. Frøkna her ligger fortsatt i seteleie (uke 35+2) så jeg tipper det blir keisersnitt [emoji17]
 
Bikinioverdel kunne funka [emoji106], men tror ikke det blir noe føding på meg uansett.. Frøkna her ligger fortsatt i seteleie (uke 35+2) så jeg tipper det blir keisersnitt [emoji17]
Håper hun snur seg av seg selv :)
Skal du inn til vendings forsøk?
 
Håper hun snur seg av seg selv :)
Skal du inn til vendings forsøk?

Takk, ja [emoji4]

Nei, morkaka på fremsiden, så da går ikke det.

Sykehuset jeg skal føde på driver faktisk ikke med vending heller, er jo en del risiko knyttet til det, mulig det er derfor..
 
Takk, ja [emoji4]

Nei, morkaka på fremsiden, så da går ikke det.

Sykehuset jeg skal føde på driver faktisk ikke med vending heller, er jo en del risiko knyttet til det, mulig det er derfor..
Det var dumt, selvom ja, det innebærer jo risiko i å vende:sorry:
Håper jeg lille klarer å snu seg selv :Heartred
 
Det hadde vært det letteste ja, skjønner virkelig ikke hvorfor hun må ligge feil vei... [emoji17]
Har en tulle jente i magen her også. Skal inn til vurdering på føden i uke 37 forhåpentligvis.
Her er det full ommøblering og snu oprasjoner hver dag, så aner ikke hvor hun er til tider :rolleyes:
 
Har en tulle jente i magen her også. Skal inn til vurdering på føden i uke 37 forhåpentligvis.
Her er det full ommøblering og snu oprasjoner hver dag, så aner ikke hvor hun er til tider :rolleyes:

Det lover jo veldig godt at hun turner og snur seg! Da er det håp! [emoji4] Min har grodd fast tror jeg..
 
Det lover jo veldig godt at hun turner og snur seg! Da er det håp! [emoji4] Min har grodd fast tror jeg..
Huff, ikke noe kjekt å sitte med de følelsene om hvordan og hva fødsel man får. Håper legene tar godt vare på deg og gir deg god informasjon.

Du får drikke noen liter ned saft og hive i deg snop, kanskje du klarer å lure henne til å ta en liten salto :happy:
 
Huff, ikke noe kjekt å sitte med de følelsene om hvordan og hva fødsel man får. Håper legene tar godt vare på deg og gir deg god informasjon.

Du får drikke noen liter ned saft og hive i deg snop, kanskje du klarer å lure henne til å ta en liten salto :happy:

Nei, det er kjipt.. Samme for deg vil jeg tro? [emoji57]

Ha ha, hadde det funka så hadde det vært gull! Har dessverre spist en del snop allerede i svangerskapet - null effekt [emoji85]
 
Nei, det er kjipt.. Samme for deg vil jeg tro? [emoji57]

Ha ha, hadde det funka så hadde det vært gull! Har dessverre spist en del snop allerede i svangerskapet - null effekt [emoji85]
Ja, har mye tanker :sorry:

Er første barn, så er mye bekymringer, tanker og følelser. Har ikke noen venninner i nærheten som venter barn, så forumet hjelper jo litt på når det er noe man lurer på. Er ikke så ensomt å være gravid da, for det er mye mer ensomt enn jeg hadde trodd.

Blir godt å bli ferdig å få den lille her.
Hun kommer til å få så mye kyss og kjærlighet :love7

Har spist masse snop jeg også, med og uten effekt :hilarious:
 
Har litt lyst til å prøve vannfødsel. Men er litt redd for at det blir... veldig grisete?
Også er min personlige erfaring at når fødselen er på det verste og rett før pressriene starter, så vil/orker ikke jeg noe annet enn å ligge rett ut i en seng :p
 
Takk, ja [emoji4]

Nei, morkaka på fremsiden, så da går ikke det.

Sykehuset jeg skal føde på driver faktisk ikke med vending heller, er jo en del risiko knyttet til det, mulig det er derfor..

Jeg hadde aldri turt vendingsforsøk, har lest litt for mye skremmende om det
 
På St. Olavs har de badekar på alle rom, og man trenger ikke søke om det. Sist gang var jeg bundet til senga å fikk ikke røre meg pga pulsen og hjertelyden til lille.

Om alt er som det skal denne gangen, så skal jeg i badekar. Var på samtale for å snakke gjennom forrige og skrive plan for denne fødselen, da fikk jeg sette ønske/krav om en JM som kan ta vannfødsel(ikke alle som var komfortable med det eller kunne det). Jeg stor trives i vann og har brukt varmtvann som smertelindring i mange år. Så derfor er dette noe jeg vil gjøre om alt ligger til rette for det :) prøve å unngå kjemisk smertelindring så langt det går. Tok epidural sist å den var himmelen! Men "mista" alt av følelser fra magen og ned å vil gjerne bevare de nå [emoji23]
 
Bikinioverdel kunne funka [emoji106], men tror ikke det blir noe føding på meg uansett.. Frøkna her ligger fortsatt i seteleie (uke 35+2) så jeg tipper det blir keisersnitt [emoji17]
Føding blir det uansett - spørsmålet er bare hvordan ;)

Har du prøvd å gjøre yoga-øvelser f.eks, for å se om det kan oppmuntre henne til å snu seg? :) Siden det ikke går med vendingsforsøk uansett tenkte jeg, så er det kanskje verdt et forsøk på å gjøre bevegelser selv smo kan hjelpe henne inni der? :)
 
I prinsippet liker jeg ideen med å føde i vann, men her må man visst søke på forhånd og må inn til kontroll på fødepoliklinikken for å bli klarert for vannfødsel. De har uansett bare et rom med fødekar, så man kan jo fort risikere at det er opptatt, dessuten var det visst bare ca. halvparten av jordmødrene som tok vannfødsel.
Alle rommene har uansett vanlige badekar, så å bruke vann som smertelindring tidligere i fødselen kommer jeg nok til å gjøre! :)
 
Føding blir det uansett - spørsmålet er bare hvordan ;)

Har du prøvd å gjøre yoga-øvelser f.eks, for å se om det kan oppmuntre henne til å snu seg? :) Siden det ikke går med vendingsforsøk uansett tenkte jeg, så er det kanskje verdt et forsøk på å gjøre bevegelser selv smo kan hjelpe henne inni der? :)

Sant ;) Har prøvd ulike øvelser.. Ligge "opp-ned", stå på alle fire og shake rumpa, bøye meg mye ned.. Ingenting har funka så langt. Har egentlig gitt opp, for jordmor mener at på grunn av lite fostervann så er det ikke sikkert hun klarer å snu seg heller. Hun hadde ikke troen på det i hvert fall.
 
Sant ;) Har prøvd ulike øvelser.. Ligge "opp-ned", stå på alle fire og shake rumpa, bøye meg mye ned.. Ingenting har funka så langt. Har egentlig gitt opp, for jordmor mener at på grunn av lite fostervann så er det ikke sikkert hun klarer å snu seg heller. Hun hadde ikke troen på det i hvert fall.
Nei, det blir vel kanskje litt ekstra utfordrende med lite fostervann, ja.. :/ Jaja, uansettt håper jeg fødselsopplvelsen din blir veldig god :)
 
Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å føde i badekar, men sykehuset jeg skal på har kun ett kar. Jeg kan jo være så heldig at det faktisk er ledig da :)
 
Back
Topp