Flere som har tenkt å føde i vann?

Hardusett

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Har veldig lyst til å føde - eller i hvert fall prøve - å føde i vann.
Flere som tenker dette? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Er dette noe man må si fra om på forhånd? (nå har min fødeplass badekar på alle rom, så vet det er tilgjengelig)
 
Jeg kunne tenkt meg det hvis jeg skulle føda helt alene, men frister ikke å ligge eksponert i et badekar foran folk [emoji58] (Selv om det garantert er mange fordeler!)
 
Kunne tenkte å prøvd som smertelindring, men kan ikke pga min helse - de må ha muligheten til å få meg fort inn på intensiv/operasjon.
 
Tror man må søke også er det nok ikke et badekar man føder i. Er vel noen kriterier for å føde i vann. Ikke alle får lov.
 
Jeg kunne tenkt meg å prøve, mest på grunn av bekkenløsningen.
Men vet ikke hva muligheter jeg har til det der jeg skal føde, så må bare se det ann.
 
Jeg er for tjukk, så får ikke lov. Men håper å få bruke det som smertelindring! :)
 
Jeg kunne tenkt meg det hvis jeg skulle føda helt alene, men frister ikke å ligge eksponert i et badekar foran folk [emoji58] (Selv om det garantert er mange fordeler!)

Ser det med eksponeringen. Selv er jeg ikke av den sjenerte typen ellers - og tror jeg vil bry meg enda mindre når fødselen foregår :rolleyes:

Men man får jo lov til å ha på seg overdel om man vil.
 
Jeg har veldig lyst til å prøve det. Jordmor sa at jeg måtte informere om det når jeg ringte inn til føden. Her i byen er det bare et rom med badekar, og det er heller ikke alle jordmødre som kan gjennomføre en fødsel i badekar. Så vi får se hva som er tilgjengelig.
 
Hvor søker man og når gjør man dette da?

Du kan ringe sykehuset å høre. Er ikke alle sykehus som har sånn avdeling. Eller så ta det opp med lege eller på helsestasjonen. De har nok mer greie på det og kan søke deg inn. :)
 
Fikk beskjed om å si ifra på samtalen på sykehuset i forkant, samt gjerne minne dem på det når du kommer inn;

Er som nevnt over noen krav ril om du får eller ikke, men hvis du har hatt et relativt problemfritt svangerskap/frisk, så skal det i utgangspunktet være mulig :)

Ble ikke noe va med første; brukte det som smertelindring før jeg fikk beskjed om å gå for å hjelpe ungen ned. Deretter ble det ene karet der overtatt, så [emoji14]

Men har veldig lyst til å prøve det nå, om det skulle gå ;)
 
Absolutt lyst å prøve :) tror det er badekar på alle romma her (st.olavs).
Dog vanskelig å kombinere med andre former for smertelindring [emoji14] men tenker iallefall å prøve, så får det bli opp om eg trenger mer hjelp.
 
Her har de et rom med badekar. Brukte det som smertelindring sist. Gjør gjerne det igjen hvis det er ledig, og gøder gjerne der. Jeg har hatt en grei førstefødsel og greit svangerskap (altså for baby og bt og sånt, ikke for bekkenet mitt), men er egentlig litt for tykk til at det er innenfor retningslinjene, men det kan hende de hadde godtatt det pga forrige. Vi får se, det kan jo tim hende det er opptatt og ikke et alternativ når det blir fødsel. Min jm mente jeg kunne, men vi får se hva de sier på sykehuset.
 
Synes det virker veldig styr ut å føde i vann med tanke på at du må ut av etter fødsel og de må sjekke om du må sy osv., frister heller ikke mtp å ligge å bade i blod og diverse samt at de ikke kan kontrollere hvor mye du revner, men det er nå min mening da sikkert veldig godt som smertelindring, men jeg vil ligge i en seng under fødsel :)
 
Jeg håper jeg kan føde i vann. Fødte på Storken i Bergen sist, en avdeling for naturlig fødsel. Jeg brukte bl.a. vann som smertelindring, men etter 48 timer orka jeg ikke trykkefasen i karet og fødte i seng i stedet. Denne gangen, om alt går fint, har jeg virkelig lyst til å føde i vann. Det ser helt fantastisk ut.
 
Har veldig lyst til å prøve ihvertfall!
Er badekar på alle rom, så verdt å gi det ett forsøk. Har endometriose og noe av det beste som har hjulpet mot smertene før graviditeten var ett varmt bad eller dusje :happy:
 
Jeg har en veldig god fødselsopplevelse i vann fra storesøster, så om forholdene ligger til rette for det vil jeg gjerne prøve det igjen! Men, tar det som det kommer. Orker ikke skape forventninger til hva jeg skal prøve og ikke prøve under fødsel, får rett og slett ta det som det kommer!
 
Hvis jeg får føde vaginalt vil jeg gjerne bruke badekar så lenge jeg kan. Blir han født i vann så er det helt fint, men jeg tipper at jeg må føde i seng pga morkaken. Den ligger sånn til at det kan bli en større blødning under fødsel, og jeg tipper at de vil ha et ønske om 'tørr' fødsel for å ha bedre oversikt.
 
Jeg kunne tenkt meg det hvis jeg skulle føda helt alene, men frister ikke å ligge eksponert i et badekar foran folk [emoji58] (Selv om det garantert er mange fordeler!)

Å ha på bikinioverdel, og eventuelt ha et håndkle over deg nede, det kunne ikke vært noe det da? :) Da får du dekket til det verste, samtidig som det er mulig å gjøre udnersøkelser underveis.
 
Jeg har veldig lyst til å prøve :) Det vil si, jeg har veldig lyst til å bruke det som smertelindring, og så se hvor lenge jeg eventuelt ønsker å bli værende ;) Under første fødsel var det gull være i badekar, og at jordmoren fikk skyllet med varmt, rennende vann over ryggen under riene. Fødselen forløp sånn at jeg måtte opp av vannet etterhvert, men så lenge jg var nedi karet var det veldig godt :)
 
Back
Topp