Flere som er lei?

Hva gjør man når man er fryktelig lei av å gå gravid, men ikke er klar for hverdag med baby igjen.. :( Føler meg utakknemlig og fæl, men dette svangerskapet har vært- og er en stor påkjenning. Spesielt tungt er det når mannen fortsatt så tydelig (for meg) viser at han ikke ønsker dette barnet. Det gjør det umulig for meg å se noen lyspunkt med situasjonen. Vanskelig å prøve å glede seg alene.
I tillegg har jeg fryktelig angst for fødselen, til trodd for to ukompliserte fødsler bak meg.
Har du mulighet til å komme deg litt bort fra mannen? Tenker at uten hannes negativitet så vil dine egne følelser kommer ordentlig frem? At du da kan være mer tydelig for mannen at dette barnet kommer og at han kan velge å dra om det er det han virkelig vil eller ta seg sammen å i det minste støtte deg på det du føler? Ellers er jo kommunikasjon mellom dere veldig viktig, la han fortelle hva som er utfordringen hannes - alle problemer er til for å kunne løses, opp til dere å finne ut hva som er den beste løsningen for akkurat dere, men det kan hende dere trenger litt hjelp utenifra for å klare å komme til bunns i dette. Håper virkelig det ordner seg for dere. ❤

Back
Topp