Flere som er lei?

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Jeg må ærlig innrømme at dette svangerskapet begynner å tære på - alt er så tungt og ikke får jeg lov til å gjøre så mye heller pga høyrisikosvangerskap. Og enda er det leeeenge igjen, jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut:wtf:
Nå håper jeg selvsagt at jeg kommer meg til den planlagte ks datoen og gjør alt jeg kan for å ikke føde lillebror i uke 33 altså!
Men som sagt, det begynner å bli tungt både fysisk og mentalt - flere som har det sånn?
 
Jaa, kjenner meg veldig igjen! Jeg sliter med kvalmen enda :hungover: og har kraftige hodepiner hver dag som slår meg helt ut noen dager, og så var det bekkenløsning :(. Vil ikke være klagete, men det er tungt å gå gravid. Teller virkelig ned til termindatoen nå jeg, og gleder meg til å få baby på utsiden :Heartred
 
Du er ikke alene. Jeg er drittlei! Mitt første svangerskap for tre år siden var en fryd. Få plager, ingen bekymringer og jobbet 100% til siste dag. Denne gangen er det bare dritt! Sykemeldt, bekymra, vondt og lei. Legen ringer meg i morgen og da kommer jeg til å trygle om 20% friskmelding. Går på veggen snart!
 
Jaa, kjenner meg veldig igjen! Jeg sliter med kvalmen enda :hungover: og har kraftige hodepiner hver dag som slår meg helt ut noen dager, og så var det bekkenløsning :(. Vil ikke være klagete, men det er tungt å gå gravid. Teller virkelig ned til termindatoen nå jeg, og gleder meg til å få baby på utsiden :Heartred
Det er fullstendig lov til å klage her inne - det som er litt godt er at man stort sett ikke er alene om følelsene man sitter med❤
Elsker babyen vår over alt på jord, men ja, det skal bli sabla godt å få han på utsiden❤
 
Du er ikke alene. Jeg er drittlei! Mitt første svangerskap for tre år siden var en fryd. Få plager, ingen bekymringer og jobbet 100% til siste dag. Denne gangen er det bare dritt! Sykemeldt, bekymra, vondt og lei. Legen ringer meg i morgen og da kommer jeg til å trygle om 20% friskmelding. Går på veggen snart!
Mitt første var også en fryd, etter det har jeg blitt fortere og fortere lei for hvert svangerskap:rolleyes: dette er femtemann og absolutt siste gangen jeg går gravid!:facepalm::hilarious:

Håper du får det som du vil hos legen❤
 
Graviditen er grei her, men forhold til deprimert samboer går opp og ned. Pluss på en deprimert mamma og en dement morfar som også trenger hjelp i hverdagen, så har du meg..
Noen ganger er det drit å ha en så liten familie
 
Jeg er litt dratt: er lei av å være gravid men også
Veldig stressa over at det allerede er oktober og bare 3 mnd igjen på jobb. Kroppen merker at dette er 3. svangerskap på 5 år, men jeg får helt panikk av tanken på å måtte sykemelde meg.. for min del håper jeg at jeg blir så drittlei at jeg ALDRI skal få lyst til å bli gravid igjen for dette blir 3. og siste barn. Håper jeg har en veldig ferdigfølelse når dette der over.
 
Jeg har vært lei i flere måneder allerede :rolleyes: jeg trives absolutt ikke som gravid og lei av dårlig form, kvalme og vondter..
 
Jaa, kjenner meg veldig igjen! Jeg sliter med kvalmen enda :hungover: og har kraftige hodepiner hver dag som slår meg helt ut noen dager, og så var det bekkenløsning :(. Vil ikke være klagete, men det er tungt å gå gravid. Teller virkelig ned til termindatoen nå jeg, og gleder meg til å få baby på utsiden :Heartred
Har du vært i kontakt med legen? Jeg ble henvist til sykehuset og fikk væske behandling pga kvalme og hodepine! Gjorde hverdagene betraktelig bedre!
 
Lei ja! Absolutt! Likte ikke å være gravid sist, og nå med en aktiv 3 åring er det skikkelig kjipt! Har hatt mye mer plager enn sist også! Vi skulle jo ikke ha flere barn, mye pga dette. Og da sier folk " det må være så fantastisk å få være gravid igjen, da mannen din ikke ville ha fler". Joda, jeg er super glad for å få en baby til, men føler jeg sliter meg gjennom :(
 
Ååå er sååå enig!!!
Har vært lei siden start nesten. Gått sykemeldt siden uke 9… Er kvalm hver dag og er så klar for desember og januar! Driter i om det blir desemberbarn, bare kom ut når det er trygt:p:hilarious::hungover::hungover::hungover:

I følge min mann er dette siste barn (nr 2) og håper egentlig at jeg skal føle meg ferdig også. Men redd babysyken kommer fort tilbake:bag:

Har så inderlig lyst å jobbe, drikke kaffi og gjøre vanlige ting:oops: Men kvalmen hemmer meg veldig på dagtid.:dead:
 
Ååå er sååå enig!!!
Har vært lei siden start nesten. Gått sykemeldt siden uke 9… Er kvalm hver dag og er så klar for desember og januar! Driter i om det blir desemberbarn, bare kom ut når det er trygt:p:hilarious::hungover::hungover::hungover:

I følge min mann er dette siste barn (nr 2) og håper egentlig at jeg skal føle meg ferdig også. Men redd babysyken kommer fort tilbake:bag:

Har så inderlig lyst å jobbe, drikke kaffi og gjøre vanlige ting:oops: Men kvalmen hemmer meg veldig på dagtid.:dead:


jeg er også sykemeldt. Kvalmen kom tilbake, trettheten og ufattelig sliten, å bekkenløsning meldte seg også. 100 % sykemeldingen i 2 uker nå. Legen mener jeg ikke kommer meg på jobb iløpet av permisjonen.

Føler dette svangerskapet er så tungt å langt.

dette er vår nr 3. Både meg å min mann var ferdig etter 2. men plutselig kom mannen hjem fra jobb en kveld å lurte på om jeg var klar for at ungene blei så store, (minsten starter i 1. klasse og storesøster startet opp i 4. klasse nå)
så her kommer en etterpåklatt :):dummy1: Han kan fort forandre mening. Min mann har alltid sakt 2 barn er nokk.
 
jeg er også sykemeldt. Kvalmen kom tilbake, trettheten og ufattelig sliten, å bekkenløsning meldte seg også. 100 % sykemeldingen i 2 uker nå. Legen mener jeg ikke kommer meg på jobb iløpet av permisjonen.

Føler dette svangerskapet er så tungt å langt.

dette er vår nr 3. Både meg å min mann var ferdig etter 2. men plutselig kom mannen hjem fra jobb en kveld å lurte på om jeg var klar for at ungene blei så store, (minsten starter i 1. klasse og storesøster startet opp i 4. klasse nå)
så her kommer en etterpåklatt :):dummy1: Han kan fort forandre mening. Min mann har alltid sakt 2 barn er nokk.

Ja, vet jo aldri! Men håper egentlig at jeg er «ferdig» selv etter nr 2:hilarious:

Kvalme er så utrolig hemmende!!:bag:
 
Ja, vet jo aldri! Men håper egentlig at jeg er «ferdig» selv etter nr 2:hilarious:

Kvalme er så utrolig hemmende!!:bag:

Eg var veldig ferdig etter nr 2...var ferdig i over 7 år før tanken på baby plutselig ikkje var så dum:hilarious: Har daga der eg angre litt,men da blir nok verdt da seinere!:happy: Einaste plagen eg egentlig har e forferdelig halsbrann og kjedsomhet(har svangerskapspenga)..så håpe virkelig eg holde ut til ette 1 Januar:hilarious:
 
Eg var veldig ferdig etter nr 2...var ferdig i over 7 år før tanken på baby plutselig ikkje var så dum:hilarious: Har daga der eg angre litt,men da blir nok verdt da seinere!:happy: Einaste plagen eg egentlig har e forferdelig halsbrann og kjedsomhet(har svangerskapspenga)..så håpe virkelig eg holde ut til ette 1 Januar:hilarious:
Ja, skal aldri fraskrive meg muligheten. Men har vært plaget med kvalme gjennom hele svangerskapet forrige gang og ser ut som det blir likt denne gang:bag: Så det spørs om jeg orker tanken igjen, noen gang. Men når det er sagt: jeg skulle vente 5 år til neste. Det tok litt over 1,5 år:angelic: Vi glemmer «dessverre» fort:nailbiting:
 
Godt å se at vi er flere, selv om jeg ikke unner noen å ha det sånn:angelic:

Det skal bli jæ#@lig godt å få tilbake kroppen sin!

Ti uker til planlagt keisersnitt hos meg nå (om han ikke kommer like tidlig som brødrene da vel og merke) og jeg har bestemt meg for å unne meg en ting i uka frem til fødsel.
Idag spiste jeg lunsj på restaurant sammen med ei venninne - neste uke har jeg bestilt både brynslaminering og manikyr. Jeg skal også unne meg en frisørtime, massasje, fotpleie (for fytti katta så hard huden har blitt i dette svangerskapeto_O) etc - om noen har tips til andre ting jeg kan ha på lista, be my guest:)
 
jeg er også sykemeldt. Kvalmen kom tilbake, trettheten og ufattelig sliten, å bekkenløsning meldte seg også. 100 % sykemeldingen i 2 uker nå. Legen mener jeg ikke kommer meg på jobb iløpet av permisjonen.

Føler dette svangerskapet er så tungt å langt.

dette er vår nr 3. Både meg å min mann var ferdig etter 2. men plutselig kom mannen hjem fra jobb en kveld å lurte på om jeg var klar for at ungene blei så store, (minsten starter i 1. klasse og storesøster startet opp i 4. klasse nå)
så her kommer en etterpåklatt :):dummy1: Han kan fort forandre mening. Min mann har alltid sakt 2 barn er nokk.
Hahah, her har vi like gamle barn som dere ❤ og husker ikke helt hvordan samtalen startet, men vi fleipet om en baby... måtte tilslutt spørre samboeren og ba han svare helt seriøst og ærlig om han faktisk ønsket en til og det ville han. Vi har alltid sagt at vi ønsker bare to, men samtidig fleipet om en attpåkladd.. attpåkladden er på vei:hilarious: men jeg er 100% sikker på at det ikke blir fler barn. Jeg orker ikke å gå gravid en gang til..
 
Hahah, her har vi like gamle barn som dere ❤ og husker ikke helt hvordan samtalen startet, men vi fleipet om en baby... måtte tilslutt spørre samboeren og ba han svare helt seriøst og ærlig om han faktisk ønsket en til og det ville han. Vi har alltid sagt at vi ønsker bare to, men samtidig fleipet om en attpåkladd.. attpåkladden er på vei:hilarious: men jeg er 100% sikker på at det ikke blir fler barn. Jeg orker ikke å gå gravid en gang til..
Sniker fra februar
Vi har en jente på 10 år og jeg hadde proklamert for alle at det ble med hun…Det var et tungt svangerskap med sykemelding og for å ikke tale om fødselen:nailbiting: (var egentlig en grei fødsel altså men det var ikke noe jeg likte :nailbiting::nailbiting: .) men så ble hun så selvstendig…ute med venner…treninger…det var noe som manglet….sååå…10 år senere er faktisk lillebror på vei :hilarious::angelic: Sykemeldingene hagler og det er ikke en dans på roser denne gangen heller :yuck: Men ska bli fint med en attpåskatt :Heartblue
 
Har du vært i kontakt med legen? Jeg ble henvist til sykehuset og fikk væske behandling pga kvalme og hodepine! Gjorde hverdagene betraktelig bedre!
Jeg har hatt lavt med jern, legen mener det er derfor jeg har hodepine. Tar jerntabletter nå, og synes det har blitt litt bedre :) kvalmen hadde jeg lenge forrige svangerskap også, så har vel bare uflaks der :(
 
Jeg har hatt lavt med jern, legen mener det er derfor jeg har hodepine. Tar jerntabletter nå, og synes det har blitt litt bedre :) kvalmen hadde jeg lenge forrige svangerskap også, så har vel bare uflaks der :(
Jeg hadde også lavt jern, men de mente at hodepinen skylles dehydrering. Fastlegen brukte en hyperemesis tabell, og da vi fylte ut havnet jeg på moderat til høy hyperemesis, og fikk 2 liter væske intravenøst på sykehuset. Har fortsatt å gå ditt hver 10 dag ca, når hodepinen kommer tilbake og Kvalmen og brekninger øker igjen.
 
Back
Topp