Flere som er helt eller delvis sykemeldt?

Lurt å redusere når man kjenner man har behov for det:) viktigere å ha litt glede svangerskapet ut enn å kjøre seg helt ned:)

Selv jobber jeg fullt. Men må nok avtale med sjefen om å endre kveldsvakter til dagvakter da bekken er blitt litt kranglete på kveld:)
 
Har vært fulltids sykemeldt siden 27 mai! Kjenner jeg er lei gitt! Først med ekstrem kvalme, når kvalmen begynte å roe seg (etter 12 uker), så begynte bekkenet å tulle.
Prøvde meg 2 uker i 20 % med tilrettelegging på jobb. Endte opp med at jeg hverken klarte å sitte eller gå når jeg kom hjem igjen fra jobb. Har fått beskjed fra jordmor at jeg må forvente å være fulltids sykemeldt ut svangerskapet. Både pga bekkenet og fordi jeg fort svimler og er på vei i bakken når jeg står og sitter.
Veldig kjedelig da jeg akkurat hadde startet i ny jobb, hadde vært på opplæring i 1,5 uke før kvalmen satte inn for fullt.

Hva bruker dere dagene til når dere er sykemeldt med bekkenplager?

Jeg synes det er grusomt kjedelig. Ikke får jeg holdt på med hobbyen min (hest og hund) da dette fort provoserer bekkenet. Hjelpe til på gården er vanskelig (stakkars mannen min), da kroppen fort krangler. Gå turer provoserer frem smerter. Husarbeid er heller ikke så enkelt. Venter på å få hjelp fra foreldre og svigers til å få bært ut av rommet vi skal ha til oss og nurket når hun blir født, slik at jeg kan prøve å få malt veggene og begynt å innrede rommet. Kanskje jeg skal få mannen til å flytte ut av sitt gamle barnerom også, slik at jeg kan begynne smått der til vi vil ha henne på eget rom etterhvert <3 ( vi bor på familiegården til min kjære samboer).
Bor for langt ut på landet til at å gå på kafe, gå i barnebutikker el. lignende er aktuelt. :/
 
Jeg strikker en del...
 
Jeg er 100% sykemeldt pga svangerskapskvalme, og det er ikke muligheter for å tilrettelegge der jeg jobber :)
 
Jeg er 100 % sykmeldt nå, men vi har søkt om gradert svangerskapspenger ettersom jobben kun kan tilrettelegge 35 %. Jeg kan ikke være på jobb i 100 % pga stressbelastende jobb.
 
Jeg har vært sykemeldt siden 2 juni for de samme tingene som deg ibbi89. Jeg kjenner jeg har blitt smådeprimert av å sitte hjemme så lenge, å vertfall når det enda er 4 mnd igjen av svangerskapet :(
Savner jobb å det å være aktiv å sosial. Ikke strikker jeg eller noe sånt heller, så blir lange dager, spesielt når ungene mine er hos faren sin.
 
Ja er veldig lett å få negative tanker. Jeg og savner veldig jobben og det sosiale.
Har heldigvis hesten min rett utforbi døren og hundene som gir med selskap og kos når jeg blir for deprimert. Men samtidig kjenner jeg på alt jeg har lyst å gjøre med dyrene som jeg absolutt ikke har godt av :(
Strikking og slik sysselsetting kunne jeg tenkt meg å holdt på med. Men det bare gir meg kraftige migrene anfall,så måtte gi det opp. :(
 
Vi får bare holde ut å tenke på at om 3 mnd er det jul å om 4 mnd har vi skattene våre her :D
 
Last edited:
Jeg er jo delvis i jobb, har to unger og det skjer noe hele tiden, så ukene flyr ganske fort synes jeg. Godt er jo det, bare slitsomt
 
Fortsatt sykemeldt p.g.a oppkast. Sto opp 06.30 i dag .. måtte spy en time før jeg klarte å kjøre guttungen på barnehagen. Er fortsatt kvalm.. hodepine også. Daglig. Forferdelig slitsomt
 
Er ikke sykemeldt, men jeg hadde en prat med sjefen i dag der han fikk alternativet om at jeg sykemeldte meg siden jeg ble anbefalt på sykehuset å gjøre det for 3 uker siden, eller jeg fikk ha hjemmekontor de dagene jeg ikke er i form. Dvs jeg er tilgjengelig på tlf og mail. Kvalm daglig, hodepine, svimmel og energiløs. Vii ble enig om minimum en dag i uka med hjemmekontor, også tar jeg flere dager de ukene jeg har behov for det. Synes det var en super løsning :)
 
50% sykemeldt på 3.uka neste uke. Regner ikke med det endrer seg etter d. Har bekkenlåsning og hadde mye kynnere hele dagene før sykemelding. Hjelper enormt å jobbe kortere dager. Har 2 andre unger som krever sitt også, og skal jo helst fungere etter jobb og. Er 25 uker på søndag. Det er en stund igjen til januar...
 
Jeg er 100 % sykmeldt ut uken . vært det da i 3 uker. mye mage smerter å bekken plager. jeg skal høre om jeg kan få gradert sykmedling heller en å jobbe fult. redd det blir stopp om jeg begynner fult igjen nå.
 
Jeg er i full jobb, 100%, men måtte kaste inn håndkle å få 50% sykemelding i helgen pga sterk mageknip i 2 døgn nå. Og vi har 13 timersvakter og det orket jeg rett og slett ikke. Men jeg får såå dårlig samvittighet jeg :/ men men. Også litt bekymra for denne mageknipen ://
 
Jeg har også måttet kaste inn håndkleet nå. Med kvalme og oppkast som aldri gir seg og et bekken som plutselig begynt å krangle enormt, klarer jeg meg ikke på jobb. Det er kjedelig, men nødvendig...
 
Sykemeldt 50 % i tre uker, to uker igjen. Regner ikke med å komme tilbake i full stilling, pga jobb på småbarnsavdeling som pedleder.. Kjent fra uke 23 at bekkenet krangler.. Vanskelig å unngå løft å bæring på jobb med 6 små unger.. Søkt om tilskudd fra NAV til "skulder ved skulder", dvs ekstrapersonell inn, så hvis det blir innvilget kan jeg sikkert fortsette en stund til:) håper det :)
 
Jeg har blitt 100% sykmeldt nå. Det blir nok en god del strikking framover!
 
Vil jobbe fullt ut. Men er så sykt misunnelig på dere som ikke jobber og kan shoppe, nyte graviditeten, strikke osv :p
 
Vil jobbe fullt ut. Men er så sykt misunnelig på dere som ikke jobber og kan shoppe, nyte graviditeten, strikke osv :p

Tror ikke du skal misunne oss som er sykemeldt. Må si jeg mye heller ville jobbet enn å ha et kranglende bekken, kvalme, risiko for å besvime når som helst.. blir ikke så mye shopping, hater meg selv gjennom graviditeten og strikking gir meg ekstreme migrene anfall.. er ikke en dans på roser!
 
Langt heller frisk, ja.

Jeg strikker. Fordi det ellers er ganske kjedelig på sofaen. Og strikking gir meg ikke plager.

Shopping begrenses til en butikk ettet fysioterapi enkelte dager, da det å gå ikke er det beste jeg gjør.

Jeg har grått min andel tårer o frustrasjon over å ikke klare å delta i husarbeidet, overlate så mye til mannen. Jeg har presset meg på gode bekken-dager til jeg måtte gi meg pga svimmelhet. Jeg har kolleger som ser bekymra på meg når jeg holder meg i dørkarmen, skap eller hva som er foe hånden når verden går rundt for meg.

Jeg skulle langt heller bare jobbet som normalt.
 
Back
Topp