Flere som er helt eller delvis sykemeldt?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg måtte kaste inn håndkle i dag, og ringte legen og sa at jeg holder ikke i full jobb til permisjon med dette bekkenet her, her må det tas grep. Jeg fikk en time hos legen, som ble til 60% sykemedling (hun ville gi meg 100%, men jeg sa at jeg vil jo gjerne jobbe litt!! Så da tilbød hun meg dette, så da prøver vi det) og ikke minst fikk jeg det jeg ba om, henvisning til fysioterapaut for bekkenløsning.

Jeg er i første omgang sykemeldt til 1.10, men jeg regner vel egentlig ikke med å komme tilbake i full jobb før etter permisjonen, vi får se, men bekken går somregel ikke den veien. Jeg kan evt øke arbeidsprosenten dersom dette er litt mye, men 100% jobb ser jeg ikke for meg at det blir i høst.

Flere som meg, eller er alle andre der jeg ønsket at jeg var, i ful jobb og grei form?
 
Sliter her selv, men jobber fullt enda. Jeg er bare 16 uker på vei og skulle jo gjerne jobbet helt til mål:( Kjipt å skralte så tidlig!
 
Ja, jeg skulle virkelig gjerne jobbet fullt lenger. Lenge. Helt til jul om så.

Jeg er 21 uker på vei, så det er lenge igjen til baby i januar, gitt.
 
Jeg er 60% sykemeldt for tiden etter å ha vært 100% sykemeldt fra uke 10 eller noe sånn! For meg så koster det såppas at det holder med å jobbe de to dagene i uken..
Må ta vare på deg selv!!
 
Jeg tenker å prøve 4 halve dager heller enn 2 hele, noe av poenget for bekkenet er jo å ikke ha så mange timer på stolen i strekk. Men samtidig tenker jeg t 5 40% dager er veldig korte dager, og en fridag i uka nok er godt.

Derav fire halve dager, men jeg skal tilåasse det fysio også, jeg er henvist til det også, bare vente og se hvordan det blir.
 
40% sykemeldt i 3 uker. Ser ikke for meg at det blir 100% igjen før fødselen, men hadde håpt jeg kunne klart å holde meg på 40% helt ut.

Her er det oppkast, hodepine og bekken som er grunnen.

Er nok lurt at du kastet inn håndklet, Sara. Selv om det er kjipt.
 
Jeg jobber 60% nå. Er vel bare slik at plutselig går det ikke lenger å jobbe 100%. Kjedelig med bekkenplager. Har du hatt det før også?
 
Jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap også, men da presset jeg meg til å jobbe 100%, og det gikk jo på et vis, men ideelt var det slett ikke. Denne gangen sliter jeg mer med å SITTE, ikke bare å GÅ, derved er det mer logisk at jeg må ned i prosent, men det hadde vært greit å holde lenger da. Men men.
 
Ble 100% sykmeldt midt i mai jeg, først pga kvalme, hadde rast ned 10 kg, dehydrert og lavt blodtrykk. Var rimelig sjaber. Ca samtidig begynte bekkenet å krangle, så innen kvalmen ga seg var bekkenet så ille at det ikke var mulig å jobbe :( har jobb som innebærer å stå/gå på steingulv hele dagen, uten særlig mulighet for tilrettelegging. Det lille som er av kontorarbeid er max 2 timer ila ei uke, så det er liksom ikke noe å gjøre på det heller.
 
Jeg er 50% sykmeldt fra lærerjobben pga høyt blodtrykk kombinert med høy belastning hjemme. Legen og jeg er enig i at det blir ikke mer jobb enn det før babyen er her.
 
Uff, så kjipt med disse bekkenplagene. Du gjorde nok rett i å sykem deg.
Jeg er 100% sykem og vet vel mer eller mindre at jeg ikke kommer tilbake før etter endt permisjon. Har bekken fra en annen planet. Låsninger. Greier ikke sitte, stå og gå i lang tid. Har lang reisevei til jobb, der jeg må bytte mye kollektivt (bil er uaktuelt pga milevis med kø). Har rett og slett ikke kapasitet, energi og helse til det nå.
Full fokus på familien og lillebror i magen ❤️
 
Har vært 100% sykemeldt i en mnd, var hos jordmor i dag så hun skrev ut slik at jeg får svangerskapspenger da både jeg og bedriften har det bedre av det. Skulle gjerne vært i jobb, men kroppen bare streiker mer og mer selv om jeg går hjemme.. Her er det bekkenløsning, lavt blodtrykk, blod og protein i urinen, brennende og hovne føtter, så er ikke så mye jeg kan gjøre annet enn å ligge med bena høyt å ta det helt med ro.. Synd de ikke forstår det helt på jobb..
 
Svangerskapspenger er jo for FRISKE gravide som har en jobb som ikke kan tilrettelegge for at hun er gravid. Virker ikke som om du er det, akkurat?
 
Jeg er i full jobb, men har fått tilrettelegging sånn at jeg nå kun jobber 100% (slipper kvelder og helger i tillegg) og får jobbe hjemmefra en dag i uka. Det fungerer veldig fint for meg, men så har jeg også vært veldig heldig med formen så langt i svangerskapet:)
 
Ja, jeg skulle virkelig gjerne jobbet fullt lenger. Lenge. Helt til jul om så.

Jeg er 21 uker på vei, så det er lenge igjen til baby i januar, gitt.
Du må bare ta tiden til hjelp og jobbe det kroppen din tåler :)
 
Har vert 100% sykemeldt siden 1.juni. har kastet opp siden da. Kaster fortatt opp morgen middag kveld, og noen ganger på natta. Dette tar for mye energi. Og jobb på sykehjem + spying er dårlig opplegg........
 
Svangerskapspenger er jo for FRISKE gravide som har en jobb som ikke kan tilrettelegge for at hun er gravid. Virker ikke som om du er det, akkurat?

Er jo ikke syk, dette er jo plager som kommer av svangerskapet
 
Back
Topp