Flere som er helt eller delvis sykemeldt?

Tror ikke du skal misunne oss som er sykemeldt. Må si jeg mye heller ville jobbet enn å ha et kranglende bekken, kvalme, risiko for å besvime når som helst.. blir ikke så mye shopping, hater meg selv gjennom graviditeten og strikking gir meg ekstreme migrene anfall.. er ikke en dans på roser!
Vil som sagt jobbe!!! Er ikke misunnelig på plagene, men de få fordelene ved å være hjemme ;-) Gikk hjemme i forrige svangerskap og savner å ha tid til å nyte alt...
 
Vil jobbe fullt ut. Men er så sykt misunnelig på dere som ikke jobber og kan shoppe, nyte graviditeten, strikke osv :p
Ikke noe å være misunnelig over, det kan jeg låve deg :p :)
Jeg nyter ikke graviditeten pga plagene.
Men forstår samtidig hva du mener :)
 
Last edited:
Vil som sagt jobbe!!! Er ikke misunnelig på plagene, men de få fordelene ved å være hjemme ;-) Gikk hjemme i forrige svangerskap og savner å ha tid til å nyte alt...

Jeg nyter livet mer når jeg er i jobb, selvom det er mindre fritid :p men er ganske låst til sofaen med plagene mine, savner så ekstremt å kunne bidra hjemme, være på tur med hund og hest i fjellet, ja savner veldig å dyrke mine interesser. Det får jeg ikke gjort i det hele tatt akkurat nå. Vet det blir mindre av det enn tidligere når mini kommer, men hadde satt veldig stor pris på å kunne holdt på som normalt frem til mini melder sin ankomst... :)
 
Jeg jobber i klesbutikk, og ble sykemeldt ut denne uka. Korsryggen tar livet av meg. Er student, jobber ca 20%. Føler meg teit som ikke klarer 20% jobb, men å gå rundt i flere timer i strekk, i sko uten noe demping, og ingen mulighet til å sette seg ned med mindre jeg jobber mer enn 5 timer tar på kroppen! :( må legen skrive at jeg trenger tilrettelegging eller kan man snakke med arbeidsgiver om det?
 
Jeg jobber i klesbutikk, og ble sykemeldt ut denne uka. Korsryggen tar livet av meg. Er student, jobber ca 20%. Føler meg teit som ikke klarer 20% jobb, men å gå rundt i flere timer i strekk, i sko uten noe demping, og ingen mulighet til å sette seg ned med mindre jeg jobber mer enn 5 timer tar på kroppen! :( må legen skrive at jeg trenger tilrettelegging eller kan man snakke med arbeidsgiver om det?

Det går an å snakke med arb.giver om mulighetene for tilrettelegging. Men det kan være at arb.giver sier at for å få det til så må du ha en gradert sykemelding eller så finnes det vel også noe slikt skjema som lege kan skrive ut om at uten tilrettelegging så blir du sykemeldt.

Jeg tok opp med arb.giver når jeg ble sykemeldt at jeg ønsket virkelig å jobbe. Og når legen så det forsvarlig fikk jeg gradert sykemelding hvor jeg var 80% sykemeldt, og de resterende 20 % var med tilrettelegging :) Arb.giver var utrolig flink og i møtekommende! Dessverre så fungerte ikke dette for kroppen min, så den protesterte ekstremt mye og legen mente det ikke var forsvarlig for min helse at jeg jobbet videre.

Lykke til :)
 
Det går an å snakke med arb.giver om mulighetene for tilrettelegging. Men det kan være at arb.giver sier at for å få det til så må du ha en gradert sykemelding eller så finnes det vel også noe slikt skjema som lege kan skrive ut om at uten tilrettelegging så blir du sykemeldt.

Jeg tok opp med arb.giver når jeg ble sykemeldt at jeg ønsket virkelig å jobbe. Og når legen så det forsvarlig fikk jeg gradert sykemelding hvor jeg var 80% sykemeldt, og de resterende 20 % var med tilrettelegging :) Arb.giver var utrolig flink og i møtekommende! Dessverre så fungerte ikke dette for kroppen min, så den protesterte ekstremt mye og legen mente det ikke var forsvarlig for min helse at jeg jobbet videre.

Lykke til :)


Takk for informasjonen! Jeg skal ta det opp :) får håpe vi finner en løsning.
 
Da var jeg også sykemeldt 100%. Spurte om jeg kunne få 60% men det nektet legen å gå med på. Som legen sa at siden hun er legen til den lille babyen du har i magen som har sagt fra til meg i lang tid nå, så er 60% helt uaktuelt, men skal heller vurdere å gå ned til 60% om 3-4 uker om hun da synes det er forsvarlig. I tillegg så sa hun også om at jeg fortsetter å stresse så kan det i værste fall ende med prematur fødsel, og da er det klart jeg må høre etter. Når vi da ble enig om 100% så jublet legen høyt og sa takk - og at det var særs uvanlig å tvinge folk til sykemelding :p
 
Forstår at jeg er heldig når jeg leser om plagene deres :/ håper dere som er sykemeldte likevel klarer å nyte svangerskapet!
 
Ble 20% smeldt i dag, for en mnd, så skal fortsatt jobbe 80%. Men vil hjelpe veldig med en ekstra dag fri. Så måtte jeg bare si ifra om jeg måtte ha mer sa legen. Kjenner meg såå tung.. og er bare uke 24. Hvordan skal dette ende☺️
 
100 % sykemeldt! Ikkje noe kjekt i det heila tatt :( Savne svangerskapet eg hadde me eldsta jentå, alt va så mye bedre då. Heldigvis bare 99 dagar igjen! Jepp, eg e offisielt begynt på nedtelling :)
 
Var sykemeldt en uke pga korsryggsmerter, og da fikk jeg kommentar fra jobben om at det var veldig tidlig å bli sykemeldt allerede nå...unødvendig å komme med slike utsagn! Er i uke 27 snart
 
Back
Topp