Flere som bruker lutinus/progesterontabletter?

En tråd i 'Juni 2021' startet av IVFdrømmen, 12 Okt 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Løveunge Forelsket i forumet JuniJubel2021

Jeg har fått resept fra Sykehus grunnet IVF. Usikker på om fastlege kan skrive ut crinone, men mener gynekolog kan gjøre det.

2. IVFdrømmen Glad i forumet Tilgangsansvarlig JuniJubel2021

Jeg har også fått pga IVF.. Hør med gynekolog hvis legen ikke ville gjøre det? :)

3. Paeonia Glad i forumet Himmelbarn JuniJubel2021

Snakket med min fastlege om det, og han er ærlig nok til å si at han ikke har nok kunnskap ang det. Selv får jeg støtte pga IVF behandling og MA i forige graviditet, og det er IVF klinikken som skriver ut til meg. Dersom fastlege ikke vil henvise deg til gynekolog kan du jo bestille en time privat til gyn for å få en som har mer kunnskap om temaet til å vurdere.

• Hjertelig Hjertelig x 1
  4. Tanjaa Flørter med forumet JuniJubel2021

Eg fekk nettopp resept på lutinus. Skal ta 3 ganger for dagen i 30 dager... Kliss altså? :eek: Men men... hvis det kan forhindra SA/MA, så skal eg gladelig ta det....

• Hjertelig Hjertelig x 2
  5. IVFdrømmen Glad i forumet Tilgangsansvarlig JuniJubel2021

Ja det er noe forferdelig griseri :hilarious::hilarious: Bare å glede seg :laughing025

• Enig Enig x 1
    • Morsom Morsom x 1
  6. Paeonia Glad i forumet Himmelbarn JuniJubel2021

Ja bare å fylle opp skapet med bind og truseinnlegg :hilarious: Litt som å konstant gå på canesten-pille, det kommer ut igjen :p

• Morsom Morsom x 2
  7. Tanjaa Flørter med forumet JuniJubel2021

Må jo berre le av innlevelsen din :laughing021 Dette blir gøy skjønner eg!

8. Tanjaa Flørter med forumet JuniJubel2021

Høyres herlig ut :D

9. Mamma til T&T Forelsket i forumet JuniJubel2021

Takk for svar :)

10. Mamma til T&T Forelsket i forumet JuniJubel2021

11. Mamma til T&T Forelsket i forumet JuniJubel2021

12. Mamma til T&T Forelsket i forumet JuniJubel2021

13. Mamma til T&T Forelsket i forumet JuniJubel2021

Ser nå at ting har hengt seg litt opp :dead::dead:

• Hjertelig Hjertelig x 1
  14. Høstsol Betatt av forumet JuniJubel2021 Assistert-jentene

fikk aldri det spm. heldig du da!

15. Nightfall Flørter med forumet JuniJubel2021

Ja! Syns det er stress når jeg tar sånn canesten-tablett iallfall, så godt å slippe det.

16. Lille.meg Forelsket i forumet Oktoberbarna 2021♡ JuniJubel2021 Assistert-jentene

Æ bruke lutinus. Ska gå på det i 21 daga... (ivf) glede mæ til å bi ferdi me d... førr et griseri

17. litapi Glad i forumet Septemberlykke 2021 Assistert-jentene

Må bare tipse dere alle med Lutinus om disse truseinnleggene. Jeg ble sår av griset som kom av Lutinus, og disse har mye bedre sugeevne enn andre truseinnlegg jeg prøvde.
    Bruker de nå med Utrogestan også, og jeg er like fornøyd som når jeg brukte Lutinus.

Vedlagte filer:

• Liker Liker x 2
  18. ElskerJesus♡ Elsker forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 2021 ♡Julekulene 2021♡

Sikkert litt teit å ta de opp her, men blei så nysgjerrig :facepalm: ka hjelper dette for? Skjønner det har noko med SA og gjer, men korleis?

19. Paeonia Glad i forumet Himmelbarn JuniJubel2021

Årsaken til at flere med IVF går på progresteronstøtte er fordi en er i styrt syklus, ergo kroppen produserer ikke eller ikke nok progresteron selv til å begynne med. Noen får nok også progresteronstøtte fordi de har påvist progresteronmangel, siden en trenger progresteron for å kunne opprettholde en graviditet. For noen som har hatt flere SA er det ganske vanlig å prøve å gi ekstra støtte.

Edit: legger til en link her om du vil lese om funksjonen til progresteron. :happy:

https://sml.snl.no/progesteron

• Hjertelig Hjertelig x 2
  20. LIMO80 Glad i forumet

Jeg startet med lutinus x3 fra uttak og frem til positiv test, fortsetter med lutinus x2 frem til 7-ukerskontroll. Synes det er grisete, men hvis det hjelper så står jeg på det så lenge jeg trenger.

Del denne siden