Flere som bruker lutinus/progesterontabletter?

IVFdrømmen

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
JuniJubel2021
Hvor lenge skal dere bruke det? Er skikkelig lei klisset, men tar det jo når sykehuset har jeg skal ta det :) Fått beskjed om å ta frem til og med uke 9.
 
Jepp, tar 2 lutinus om dagen. Vet ikke hvor lenge jeg skal gå på det enda, men tror planen er å gå på de en stund etter når jeg mistet sist (uke 9). Skikkelig kliss, men tar de gladlig om det kan hjelpe :)
 
Ja, jeg tenker og at jeg tar dem gledelig hvis det funker :smug: Jeg tar 3 til dagen.
 
Legen har byttet meg fra Lutinus til Utrogestan denne gangen, tre ganger daglig, må ligg en halvtime etter jeg har tatt den. Men den er ikke LIKE grisete som Lutinus, så jeg går på den gledelig om det hjelper meg å holde på den lille spiren.
Jeg skal gå på det til uke 10, men har tenkt å spørre om å få litt lenger faktisk. Er så livredd for å miste igjen..

Kan anbefale Tena Mini Magic til Lutinus, fantastisk sugeevne. :shy:
 
Legen har byttet meg fra Lutinus til Utrogestan denne gangen, tre ganger daglig, må ligg en halvtime etter jeg har tatt den. Men den er ikke LIKE grisete som Lutinus, så jeg går på den gledelig om det hjelper meg å holde på den lille spiren.
Jeg skal gå på det til uke 10, men har tenkt å spørre om å få litt lenger faktisk. Er så livredd for å miste igjen..

Kan anbefale Tena Mini Magic til Lutinus, fantastisk sugeevne. :shy:

Ja håper jeg også får gå på lutinus til uke 12, kjennes godt å vite at en har prøvd alt. Takk for tips ang innlegg, skal se om jeg finner de neste gang :joyful:
 
Jeg fikk resept på duphaston når jeg var hos gynekolog. Jeg forklarte at jeg har hatt kort lutealfase og fikk det pga det.

Disse er piller som man svelger, men jeg tror kanskje de er dyrere enn de som dere tar, for det er ikke dekket av blå resept. (?)

Jeg fikk beskjed om å ta til jeg ble gravid, men at jeg godt kunne holde på til uke 7 hvis jeg ville. Jeg har bare fortsatt å ta og tenker å fortsette til uke 7.
 
Jeg tok to om dagen til 14 dpo. Skulle egentlig slutte på testdato, men siden jeg hadde kjemisk i august så spurte jeg om å få resept på to pakker til. Det holder til uke 9. Hvis alt er fint på TUL på onsdag så skal jeg spørre gyn om han han skrive ut en pakke så jeg har til uke 12. Har etter 14 dpo tatt 1 Lutinus om dagen (kveld).
 
Jeg tar også Utrogestan. Kliss, men verdt det. Lurer veldig på hvorfor noen av oss får vaginale tabletter mens andre får orale tabletter. Finner ikke store forskjeller når jeg søker. Noen som vet?
 
Jeg tar også Utrogestan. Kliss, men verdt det. Lurer veldig på hvorfor noen av oss får vaginale tabletter mens andre får orale tabletter. Finner ikke store forskjeller når jeg søker. Noen som vet?

Legen spurte meg om jeg ville ha oral tablett eller vaginal. Da tenker jeg at det ikke er noe særlig forskjell (bortsett fra at prisen er noe høyere på den orale)
 
Skulle ta Lutinus frem til imorgen , men sluttet på fredag. Hadde dessverre ekstreme bivirkninger.

men slapper av med det.
 
Har det gått greit å slutte? :)[/QUOTE


Ja!! Helt fantastisk. Fra å måtte sitte i dusjen i varmt vann i 30 min hver morgen ute av stand til å bevege meg pga smerte og deretter ligge på sofa i 1,5 timer i smerter til å ha vondt i 5-10 min som går vekk med litt massasje .. er det en lettelse.
 
Fikk du så vondt/mye bivirkninger av tablettene? :eek:

Jepp ! Har irritabel tarm fra før i tillegg å så naturligvis så fikk jeg de vondeste bivirkningene :wtf: Forstod først ikke hva smertene kom av ,så leste jeg bivirkningene , hold ut så lenge jeg kunne før jeg sluttet ... å først da ble jeg så mye bedre
 
Jepp ! Har irritabel tarm fra før i tillegg å så naturligvis så fikk jeg de vondeste bivirkningene :wtf: Forstod først ikke hva smertene kom av ,så leste jeg bivirkningene , hold ut så lenge jeg kunne før jeg sluttet ... å først da ble jeg så mye bedre

Har også irritabel tarm og fikk også helt sinnsykt vondt i magen de første 3 dagene, så roet det seg heldigvis for min del. Kan tenke meg det var godt å slutte når du hadde så vondt hele tiden :wtf::facepalm:
 
Har også irritabel tarm og fikk også helt sinnsykt vondt i magen de første 3 dagene, så roet det seg heldigvis for min del. Kan tenke meg det var godt å slutte når du hadde så vondt hele tiden :wtf::facepalm:

ja på meg ga det seg ikke, ble bare verre. Bra kroppen din ble vandt til det :Heartred
Unner ingen slike smerter
 
Fikk beskjed om å stå på crinone morgen og kveld frem til testdag. Klarte ikke å stoppe (redd for noe skal skje) så stod på det x2 daglig frem til dpo 19. Gynekologen min var enig at jeg bare kunne fortsette, da progesteron tilskudd ikke er noe farlig. Blir kanskje smør på flesk men bedre det for å «safe», hvis man kan det.
Deretter har jeg tatt X1 hver dag. Har en pakke igjen nå, så tenker å redusere til X1 annenhver dag og vil da være tom rundt uke 10-11. Er 6+6 i dag.
 
Kan jeg spørre dere her, er det gynekolog som må skrive ut dette eller kan fastlege gjøre det... Jeg ligger i neder del på progesteron, nivået var 21 7 dager ette eggløsning.... Men min fastlege mener at tilskudd ikke er vanlig å gi og henviser meg heller ikke videre.... Mistet i ma i juni og sa i aug...
 
Back
Topp