Flere som bruker lutinus/progesterontabletter?

Kan jeg spørre dere her, er det gynekolog som må skrive ut dette eller kan fastlege gjøre det... Jeg ligger i neder del på progesteron, nivået var 21 7 dager ette eggløsning.... Men min fastlege mener at tilskudd ikke er vanlig å gi og henviser meg heller ikke videre.... Mistet i ma i juni og sa i aug...

Jeg har fått resept fra Sykehus grunnet IVF. Usikker på om fastlege kan skrive ut crinone, men mener gynekolog kan gjøre det.
 
Kan jeg spørre dere her, er det gynekolog som må skrive ut dette eller kan fastlege gjøre det... Jeg ligger i neder del på progesteron, nivået var 21 7 dager ette eggløsning.... Men min fastlege mener at tilskudd ikke er vanlig å gi og henviser meg heller ikke videre.... Mistet i ma i juni og sa i aug...
Jeg har også fått pga IVF.. Hør med gynekolog hvis legen ikke ville gjøre det? :)
 
Kan jeg spørre dere her, er det gynekolog som må skrive ut dette eller kan fastlege gjøre det... Jeg ligger i neder del på progesteron, nivået var 21 7 dager ette eggløsning.... Men min fastlege mener at tilskudd ikke er vanlig å gi og henviser meg heller ikke videre.... Mistet i ma i juni og sa i aug...

Snakket med min fastlege om det, og han er ærlig nok til å si at han ikke har nok kunnskap ang det. Selv får jeg støtte pga IVF behandling og MA i forige graviditet, og det er IVF klinikken som skriver ut til meg. Dersom fastlege ikke vil henvise deg til gynekolog kan du jo bestille en time privat til gyn for å få en som har mer kunnskap om temaet til å vurdere.
 
Eg fekk nettopp resept på lutinus. Skal ta 3 ganger for dagen i 30 dager... Kliss altså? :eek: Men men... hvis det kan forhindra SA/MA, så skal eg gladelig ta det....
 
Eg fekk nettopp resept på lutinus. Skal ta 3 ganger for dagen i 30 dager... Kliss altså? :eek: Men men... hvis det kan forhindra SA/MA, så skal eg gladelig ta det....

Ja bare å fylle opp skapet med bind og truseinnlegg :hilarious: Litt som å konstant gå på canesten-pille, det kommer ut igjen :p
 
Snakket med min fastlege om det, og han er ærlig nok til å si at han ikke har nok kunnskap ang det. Selv får jeg støtte pga IVF behandling og MA i forige graviditet, og det er IVF klinikken som skriver ut til meg. Dersom fastlege ikke vil henvise deg til gynekolog kan du jo bestille en time privat til gyn for å få en som har mer kunnskap om temaet til å vurdere.
Takk for svar :)
 
Snakket med min fastlege om det, og han er ærlig nok til å si at han ikke har nok kunnskap ang det. Selv får jeg støtte pga IVF behandling og MA i forige graviditet, og det er IVF klinikken som skriver ut til meg. Dersom fastlege ikke vil henvise deg til gynekolog kan du jo bestille en time privat til gyn for å få en som har mer kunnskap om temaet til å vurdere.
Takk for svar :)
 
Snakket med min fastlege om det, og han er ærlig nok til å si at han ikke har nok kunnskap ang det. Selv får jeg støtte pga IVF behandling og MA i forige graviditet, og det er IVF klinikken som skriver ut til meg. Dersom fastlege ikke vil henvise deg til gynekolog kan du jo bestille en time privat til gyn for å få en som har mer kunnskap om temaet til å vurdere.
Takk for svar :)
 
Legen spurte meg om jeg ville ha oral tablett eller vaginal. Da tenker jeg at det ikke er noe særlig forskjell (bortsett fra at prisen er noe høyere på den orale)
fikk aldri det spm. heldig du da!
 
Æ bruke lutinus. Ska gå på det i 21 daga... (ivf) glede mæ til å bi ferdi me d... førr et griseri
 
Må bare tipse dere alle med Lutinus om disse truseinnleggene. Jeg ble sår av griset som kom av Lutinus, og disse har mye bedre sugeevne enn andre truseinnlegg jeg prøvde.
Bruker de nå med Utrogestan også, og jeg er like fornøyd som når jeg brukte Lutinus.
 

Vedlegg

  • DA62CD25-43D7-4C7F-97A2-5329B993FDFB.jpeg
    DA62CD25-43D7-4C7F-97A2-5329B993FDFB.jpeg
    30,7 KB · Visninger: 11
  • A011E5AB-1127-4AAF-86F6-9C5B4D47B343.jpeg
    A011E5AB-1127-4AAF-86F6-9C5B4D47B343.jpeg
    20,8 KB · Visninger: 11
Sikkert litt teit å ta de opp her, men blei så nysgjerrig :facepalm: ka hjelper dette for? Skjønner det har noko med SA og gjer, men korleis?
 
Sikkert litt teit å ta de opp her, men blei så nysgjerrig :facepalm: ka hjelper dette for? Skjønner det har noko med SA og gjer, men korleis?

Årsaken til at flere med IVF går på progresteronstøtte er fordi en er i styrt syklus, ergo kroppen produserer ikke eller ikke nok progresteron selv til å begynne med. Noen får nok også progresteronstøtte fordi de har påvist progresteronmangel, siden en trenger progresteron for å kunne opprettholde en graviditet. For noen som har hatt flere SA er det ganske vanlig å prøve å gi ekstra støtte.

Edit: legger til en link her om du vil lese om funksjonen til progresteron. :happy:

https://sml.snl.no/progesteron
 
Jeg startet med lutinus x3 fra uttak og frem til positiv test, fortsetter med lutinus x2 frem til 7-ukerskontroll. Synes det er grisete, men hvis det hjelper så står jeg på det så lenge jeg trenger.
 
Back
Topp