Flaskebarn - inspirert

Nr 1 amma eg i 4 Mnd. Sen flaska,
Nr 2 8 Mnd så flaska.
Nr 3 nektar å ta flaska han er snart 9 Mnd. Fra Igår har han nekta ta brøstet og så WHAT TO DO?? Tips.??
Angrar dypt att eg ikke starta me flaska fra dag 1.
 
Dei første to blei fullamma til 5,5 og 10 mnd og så amma til drøyt 1,5 år.

Lilleknøtt (no 8 mnd) måtte få flaske frå 3,5 mnd fordi eg blei alvorlig sjuk. Eg syntes det var grusomt å måtte slutte å amme, og framleis kan eg bli heilt på gråten når eg sitt innimellom ammande mødre på stellerom eller i åpen bhg og gir flaske. Heime går det greit, tenker ikkje så mykje på det til daglig.
 
Eldste ble flaskebaby når han var 3 mnd gammel. Var full puppenekt og jeg hadde ikke kunnskap og en hs som ikke gadd å tipse eller hjelpe. Var grusomt sårt å gi opp amminga!
Minstemann på snart 4 mnd ble fullammet frem til han var 9 uker, så ble det delamming noe vi gjør ennå. Jeg skulle ønske jeg kunne fullamme, men det går bare ikke.
 
Det hadde jeg med andremann, helt grusomt vondt :( og i tillegg nektet hun å ta flaske sånn at jeg måtte jo fortsette å amme. Prøvde alt, men hun blånektet kun puppen som var god nok.
Håper virkelig jeg slipper dette med tredje barnet mitt :p

Ja fy søren så vondt det er. Jeg har det hele tiden, sikkert "alltid" hatt det, så med en evt nr 3 orker jeg ikke prøve en gang. Er så hardt rammet at jeg ikke har sjans, ikke til å pumpe en gang :( mine tok heldigvis flaske uten problemer, ble jo knapt noe annet så..

Håper du slipper neste gang ja :)
 
Har tre flaskebarn. Eldste ble ammet/ mest pumping i to uker, så over til flaske, de to andre ble flaskebarn før vi reiste fra sykehuset. Har gått så fint så[emoji2]
 
Ammet junior i 4-5 dager eller noe. Så over på flaske da han bare raste ned i vekt. Fikk ikke dra fra sykehuset før det hadde stabilisert seg.
Med lille fikk hun flaske helt fra første måltid.
 
Måtte over på delvis flaske etter 2 mnd.
Følte det var et skikkelig nederlag og alt ble mye mer tungvindt.
Jeg unner ingen å ha flaskebarn :( mye lettere og bedre med ammingen (fullammet nr 2)
 
Flaske fra 4-5 mndr med nr 1. Har angret i ettertid at jeg ikke ga meg m ammingen før det.
Likevel prøvde jeg meg igjen m amming m nummer 2. Fant fort ut at det skulle jeg ikke fortsette med så han ble flaskebarn etter to uker.
Nummer 3 har fått flaske fra dag 1. Tok en pille på sykehuset som stoppet melkeproduksjon så hun fikk ikke en dråpe fra puppen :p beste valget jeg har tatt på lenge

Hvordan gikk du fram for å få den pillen? Etter sist runde har jeg fullstendig angst for smerter i brystene, og skal ikke amme, men bekymrer meg for eventuelle smerter med nr 2 hvis melken plutselig skulle komme..
 
Hvordan gikk du fram for å få den pillen? Etter sist runde har jeg fullstendig angst for smerter i brystene, og skal ikke amme, men bekymrer meg for eventuelle smerter med nr 2 hvis melken plutselig skulle komme..

Jeg ble bare tilbudt dem etter fødselen :)
 
Back
Topp