Flaskebarn - inspirert

Flaske fra 4-5 mndr med nr 1. Har angret i ettertid at jeg ikke ga meg m ammingen før det.
Likevel prøvde jeg meg igjen m amming m nummer 2. Fant fort ut at det skulle jeg ikke fortsette med så han ble flaskebarn etter to uker.
Nummer 3 har fått flaske fra dag 1. Tok en pille på sykehuset som stoppet melkeproduksjon så hun fikk ikke en dråpe fra puppen :p beste valget jeg har tatt på lenge
 
Ammet førstemann, men får ikke ammet lille som kommer i mai av medisinske grunner. Jeg kjenner at det er litt sårt så det er godt å lese deres historier og se at vi er flere i samme båt:)
 
Med eldstemann gikk vi over til mme og flaske da han var ca én mnd, da på grunn av sykdom.
 
Ammet førstemann, men får ikke ammet lille som kommer i mai av medisinske grunner. Jeg kjenner at det er litt sårt så det er godt å lese deres historier og se at vi er flere i samme båt:)

Det var akkurat sånn jeg følte det, veldig sårt, og ble ikke noe bedre av at alle rundt skulle ha en mening om det :eek: Jeg synes derfor der var godt å lese om andre i samme båt (unner ingen å ha det vondt altså, men at man ikke er alene)...
 
Eldste ble flaskebarn ganske tidlig pga sykdom. Jeg hatet flaskene :(
 
Gav tillegg fra starten av da han ikke la på seg nok bare av morsmelk.
Men måtte amme først og så gi ekstra.
Da han var 3.5 mnd fikk både jeg og han omgangssyken (han først, jeg dagen etter) og da nektet han å ta puppen siden melken hadde fått stygg smak. Etter det ble det mer flaske og mme enn pupp, så det lille jeg klarte å pumpe ut fikk han først.
Da han var 4 mnd var det ikke mer melk å få ut. Så da ble det kun mme og litt smaksprøver på grøt.
 
Fra starten av, ble anbefalt av ammepoliklinikken på barsel å gi flaske med bakgrunn i ammerfaringen med førstemann.
 
Ammet nr 1 i ca 4 uker. Amming var det punktet forferdelig for både meg og min datter. Fikk ett annet barn etter slutt. Mannen min var så lei at han maste på meg en helg om å slutte å amme. Jeg ble enig søndag kveld og sa at da får hu mme dagen etter siden vi måtte på butikken. Men han hadde kjøpt inn ferdig nan uten at jeg visste det og ble vår reddende engel. Med nr 2 så delammet jeg fra fødselen. Han fikk mme på sykehuset. Men gikk ca 4 uker før jeg måtte slutte med delamming/pumping. Så ble det mme på han også. Jeg så det litt som ett nederlag med nr 1 men det gikk over når vi så den store forandringen. Hu gikk fra mulig kolikkbarn( pga gråtingen) til en baby som sov 2-3 timer i strekk.
 
Nr 1 fikk flaske fra dagen vi kom hjem
fra sykehuset, pumpet i 6 uker så fikk litt mm og litt mme. Nr 2 og 3 ammet jeg i 4 mndr, før de gikk helt over på flaske. Jeg var ikke sånn kjempe komfortabel med ammingen lenger da og følte det ble mye styr og kaving.
 
Del flaskebarn frem til 3 mnd så rent flaskebarn etter det når hs sa jeg måtte stoppe med amming /pumping for det slet meg ut

Kb var umoden da han ble født, fikk gulsott ++ så derfor sleit vi ned amming
 
Min fikk flaske fra dag 1, pga at melka mi hadde tydeligvis ingen næring. Men delamma til han var 3 mnd
 
Her har vi gitt 1 flaske i døgnet fra vi kom hjem fra sykehuset med både nr 2 og 3. Enkelt og greit fordi nr 1 nektet å ta flaske og var helt avhengig av meg. Mye lettere for mannen å være hjemme med babyen når man vet at de tar flaske, og det føles trygt om man skulle bli syk og ikke kan amme :)
 
Alle 3 har fått flaske med mme fra dag 1, og det kommer også nr 4 til å få.
 
Fikk ikke melk i det hele tatt. Så ble flaskebarn. Syns flaskevask og sterilisering var en drittjobb, så håper nestemann kan ammes. Frøkna var en smådrikker. Det tar tid å vaske og sterilisere 12 flasker hver dag.
 
Eldste fikk flaske før pupp etter fødsel og fikk flaske noen ganger på barsel. Hu la seg til å sove når hun skulle ammes og etter 4 uker, hadde hu bare gått opp 180 gram. Fikk da beskjed om å gå over på mme men kunne amme for kosens del etter flaske. Vel hu ga blanke i hele puppen så ble bare flaske.

Nr 2 ble del ammet fra ca 2 uker, noe mm og noe mme på flaske. Om jeg skulle handle mat måtte han få flaske først ellers hadde vi 3-5 ammepauser på en vanligvis 30 min handletur ink gåturen. Etter oppdaget melkeallergi og han fikk melkefri mme ble han så dårlig av min melk (siden melkeproteinene fortsatt var i kroppen min) at jeg klarte ikke å følge opp eldste. Så vi kuttet helt når han var rundt 7 uker.
 
Ja, lillefrøkna fikk aldri tak på puppen, bare rota rundt med tunga.. Var hos Ammehjelpen flere ganger. Jeg pumpet til hun var 3 mnd, men hun fikk også mme for å supplere i den perioden.
 
Begge to helt fra starten av, pga reynauds fenomen.

Det hadde jeg med andremann, helt grusomt vondt :( og i tillegg nektet hun å ta flaske sånn at jeg måtte jo fortsette å amme. Prøvde alt, men hun blånektet kun puppen som var god nok.
Håper virkelig jeg slipper dette med tredje barnet mitt :p
 
Back
Topp