Flaskebarn - inspirert

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Jeg ble inspirert av tråden om ikke amming :) Det er mange grunner til at folk ikke ammer barna sine.. Jeg måtte selv stoppe etter 2,5 uker delamming.. Da jeg leste tråden under, så ble jeg overrasket over at vi er flere i samme båt, med flaskebarn fra tidlig alder eller fra starten av ;) Og det var godt å lese at man ikke er alene om flaskebarn, uansett grunn.

Andre som har gitt flaske fra tidlig alder av eller fra starten?
 
Har delammet de siste to mndr på grunn av lite melk til vesla.Veldig sårt og ikke amme så mye som jeg vil,men babyn min må jo ha mat ♡
 
Kun flaske fra 2,5 uke med første og fra 1 mnd med siste.... både jeg, men søster og min mor har slitt med amming... Hadde så veldig lyst til å få det til, spesielt med siste! Ble så skuffa og lei meg da jeg måtte gå over til mme, men i etterkant ser jeg fordeler også :) Men selv nå som vesla er 5 mnd tenker jeg på hvor fantastisk det må være med nærheten og ikke minst vite at babyen får det beste!
 
Pga voldsom spreng fra starten av ,fikk ikke baby sugetak og skjønte ikke hva han skulle. Måtte håndmelke meg hele helgen da vi kom fra sykehus ,mens mannen min gav det i ml sprøyte (uten spiss) .
Deretter startet jeg å pumpe , og gav på flaske. En mnd etter fikk vi til amming . Men så etter 2 mnd startet han å bite og det hele ble så stressende . Etter mange forsøk , gikk jeg over til å pumpe igjen ,og gjorde det til han var 8 mnd. Deretter startet jeg med mme.
 
Pga voldsom spreng fra starten av ,fikk ikke baby sugetak og skjønte ikke hva han skulle. Måtte håndmelke meg hele helgen da vi kom fra sykehus ,mens mannen min gav det i ml sprøyte (uten spiss) .
Deretter startet jeg å pumpe , og gav på flaske. En mnd etter fikk vi til amming . Men så etter 2 mnd startet han å bite og det hele ble så stressende . Etter mange forsøk , gikk jeg over til å pumpe igjen ,og gjorde det til han var 8 mnd. Deretter startet jeg med mme.

Liker spesifikasjonen på sprøyte: uten spiss :p
 
Ga flaske fra jeg kom hjem. Delvis med en gang, men gikk over til flaske helt etter 2 uker.
Jeg gråt meg gjennom amming, fikk brystbetennelser konstant. Amming var bare ett helvete på jord. Både jeg og barnet var mye lykkeligere med flaske :)
 
Eldste ble flaskebarn fra 6 uker gammel. Gjentatte brystbetennelser og mye vondter. Mulig jeg hadde fortsatt lenger om jeg hadde fått litt bedre hjelp av helsesøster, var liten til ingen hjelp å få, og jeg var ung og ny i gamet. Yngste ble ammet til 8 mnd ca. Da var det greit for oss begge å slutte. :)
 
Fra starten med begge to, ganske ufrivillig så pumpet med første i 6 uker men når man til slutt får ut 30 ml etter en time er det ikke verdt det lengre, minstemann gikk ned i vekt istedenfor opp etter at melka kom så prøvd å delamme men selvom jeg produserer nok melk kommer det ikke ut og syntocinon hjelper ikke godt nok
 
Ga flaske fra 6. dagen! Da var jeg så sliten at jeg ikke orket mer... Men pumpet og ga 50/50 mm og mme i 4 mnd :)
 
Måtte gi flaske fra 6 dager pga infeksjon og antibiotika
 
Eldstemann fikk flaske fra han var rundt 2 uker. Ca 50/50 mm og mme.
Dette fordi jeg hadde en veldig vond og hissig sopp + brystbetennelse (fant ut at det var sopp jeg hadde da nå 2 år etterpå, fordi jeg fikk det med nr 2 :p). Pumpa meg i 2 mnd før melka slutta å komme.
 
Back
Topp