Flagging

Flagger 1. og 17. mai, ellers litt "sporadisk". Jeg glemmer at vi har flaggstang, mannen glemmer at det finnes flaggdager.. og så er vi ofte bortreist.

ja,vi bor ved siden av besteforeldrene til samboeren,så sånn sett er d lett å huske på,da de alltid henger opp de dagene d skal ;)

Flagger dere på flaggdager? Kan dere alle reglene for det?
Tror jeg husker.

Det er flaggdag på de kongelige sin bursdag, alle dager etter en dag som ender på -aften, 17 mai, 8 mai, 7 juni (uavhengighetsdag), ved stortingsvalg og samedagen.

Har man flaggstang skal man flagge, balkongflagg er ikke like viktig. Flagget skal heises ved soloppgang og fires ved solnedgang (og aldri seinere enn kl 21) Man skal behandle flagget med stor respekt, aldri falle på bakken eller tråkkes på. Og er flagget slitt eller ødelagt så skal det brennes eller splittes opp i fargeømmene

Fikk jeg 10 poeng nå?

Vi fikk balkongflagg når vi flytta inn i huset vårt for 5 år siden, har bare glemt å montere det. Så nei, vi flagger ikke, men jeg kan reglene

Tror jeg husker.

Det er flaggdag på de kongelige sin bursdag, alle dager etter en dag som ender på -aften, 17 mai, 8 mai, 7 juni (uavhengighetsdag), ved stortingsvalg og samedagen.

Har man flaggstang skal man flagge, balkongflagg er ikke like viktig. Flagget skal heises ved soloppgang og fires ved solnedgang (og aldri seinere enn kl 21) Man skal behandle flagget med stor respekt, aldri falle på bakken eller tråkkes på. Og er flagget slitt eller ødelagt så skal det brennes eller splittes opp i fargeømmene

Fikk jeg 10 poeng nå?

10/10!! :D
Uten at JEG kan alle reglene, men det høres riktig ut. :)

Flagger på 17. Mai og bursdager. Men regler er til for å brytes er de ikke? :rolleyes: Eneste jeg overholder og oppdrar barna til er å ikke subbe flagget i bakken og behandle det pent :-)

Nei, vi har ikke flaggstang eller veggfeste.. Ser ikke ut til at det er så veldig vanlig å flagge i nærområdet her..

Nei, vi har ikke flaggstang eller balkongflagg.

Vi har ikke flagg, så flagger ikke. Kommer til å kjøpe flagg til balkongen, men blir vel bare flagging hvis vi feirer bursdag f.eks. Eller høytidsdager kanskje. Kan ikke flaggreglene helt nei.

Har ikke flaggstang ;)
Når vi bodde et sted med flaggstang derimot så satte jeg meg inn i reglene men tre år siden nå.

Flagget på flaggdagene samt bursdagen til snuppa

Tror jeg husker.

Fikk jeg 10 poeng nå?
Er det ikke "heises ved soloppgang, dog senest klokken åtte"? (også selvsagt disse spesialgreiene i nord når det bare er mørkt)

Vi har bare balkongflagg og flagger bare når vi selv vil. Hadde vært kult med ekte flaggstang da!

Vi gjorde det da vi hadde flaggstang :-) kan ikke alle nei, gubben som har brukt å stått for flaggingen.

Har ikke flagg eller noe å ha flagget i så nei. Leier enda så kjøper nok ikke flagg før vi eier noe selv:-)

Back
Topp