Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Av alle skrivefeil, eller det blir jo egentlig bare helt feil ordbruk, så er det verste jeg vet dette eksemplet: Hvem bilstol vil du helst anbefale?
Altså har folk glemt et spørreord, hvor ble det av hvilken?? Dette er noe jeg ser veldig ofte, og jeg blir littegrann sprø...![]()
Du er ei fantastisk fornuftig og klok damePersonlig så blir jeg irritert hvis annonser, artikler og bøker har grammatiske feil. Det er helt unødvendig at profesjonelle tekstmiljøer ryker på skrivefeiler.
Det samme gjelder offentlige etater.
Mennesker som kritiserer andres språkkunnskaper uten at de har kontroll på egne er jeg allergisk mot. Jeg ser så mange nordmenn som blander seg inn i nettsaker som omhandler innvandreres språkkunnskaper for eksempel, men så skriver de helt ubegripelige kommentarer med elendig grammatikk selv. Langt under nivået til flere fremmedspråklige og mennesker med lese- og skriveproblemer. Det er holdninger jeg ikke liker.
Jeg beundrer alle som legger ned en innsats på å mestre sine lese- og skriveproblemer best mulig, og de som står på og prøver å mestre nytt språk. De er tøffe som hiver seg inn i skriftlige, diskusjoner på nett og jeg vil gjerne beholde dem der og passe på at de ikke blir mobbet ut av nettforumer.
Så for meg så er det sånn at på nett så bruker jeg rødpenna på "språkrasister", samt profesjonelle tekstmiljøer og etater. Også bruker jeg smilefjes på alle de som tør å bruke den språkkunnskapen de har på å formidle seg.

! Elevene dine er heldige som har deg som lærer 
Ble ikke du nettopp irritert over at noen kalte barnet sitt 2,8 år og lagde egen tråd om det?Syntes det er rart at noen hisser seg opp å blir irritert av slike skrivefeil. Er det verdt å bli irritert på? Finn noe annet her i livet å bli irritert for. Bruk energien og tiden deres på noen fornuftig saker isteden. Kommer dere ikke på noe å engasjere dere i selv så kan jeg hjelpe dere med det altså. Dere skremmer bort folk med den oppførselen der. Totalt unødvendig med en slik ovenfra og ned holdning
Ble ikke du nettopp irritert over at noen kalte barnet sitt 2,8 år og lagde egen tråd om det?![]()

Tenkte også på detBle ikke du nettopp irritert over at noen kalte barnet sitt 2,8 år og lagde egen tråd om det?![]()
Du er ei fantastisk fornuftig og klok dame! Elevene dine er heldige som har deg som lærer
![]()
Er det noen som hisser seg opp?Syntes det er rart at noen hisser seg opp å blir irritert av slike skrivefeil. Er det verdt å bli irritert på? Finn noe annet her i livet å bli irritert for. Bruk energien og tiden deres på noen fornuftig saker isteden. Kommer dere ikke på noe å engasjere dere i selv så kan jeg hjelpe dere med det altså. Dere skremmer bort folk med den oppførselen der. Totalt unødvendig med en slik ovenfra og ned holdning
Har nettopp feid verandaen, tells det?Er det noen som hisser seg opp?
Ike blir jeg særlig irritert heller så det trenger du ikke å tenke på. Det er et forum og jeg lurte på noe så da spurte jeg, akkurat som du også gjør.
Kanskje du heller skulle feie for egen dør![]()
Nei, jeg var på ingen måte irritert. Skrev jeg at jeg var irritert? Jeg forsto ikke utregningen, så jeg spurte. I motsetning til andre som i denne tråden ordrett skriver at de er irriterte. Ser du ikke forskjellen? Eller er du bare ute etter å finne noe å ta meg på siden det er ditt beste forsvar?Ble ikke du nettopp irritert over at noen kalte barnet sitt 2,8 år og lagde egen tråd om det?![]()
Håper noen som deg blir lærer for mitt barn en gang i fremtidenTusen takk så snilt sagt <3
Jeg føler at jeg er den heldige må jeg si. Tror aldri jeg har vokst så mye som menneske som etter at jeg begynte som lærer.
Jeg lærer utrolig mye av de jeg har i undervisning og trives så godt i jobben min takket være alle de jeg møter i klasserommet. Beste jobben jeg har hatt <3
Du virket irritert. Og virker litt rart å lage egen tråd for det. Skjønner forøvrig ikke helt den utregningen selv.Nei, jeg var på ingen måte irritert. Skrev jeg at jeg var irritert? Jeg forsto ikke utregningen, så jeg spurte. I motsetning til andre som i denne tråden ordrett skriver at de er irriterte. Ser du ikke forskjellen? Eller er du bare ute etter å finne noe å ta meg på siden det er ditt beste forsvar?
Kanskje du skal lage en liste til meg over tråder det er lov å lage og ikke på dette forumet. Det virker jo som dere tar dere nær av det meste. Som ett ferskt medlem som ikke har gjort noe galt så føler jeg meg ikke særlig velkommen. Dere er gode på å hakke løs på andre uten grunn. Trist.Du virket irritert. Og virker litt rart å lage egen tråd for det. Skjønner forøvrig ikke helt den utregningen selv.Trenger ikke forsvar, ingenting imot å si at oppegående voksne mennesker uten diagnoser som ikke klarer å skrive ordentlig irriterer meg. Men jeg nevner det ikke for de, i tilfelle de har en diagnose for å forklare det. Bruker heller ikke mye tid på å tenke på det, blir bare ett irritasjonsmoment idet jeg leser.
Det var på ingen måte ment som å hakke på deg. Om du føler deg hakket på, må jeg bare beklage. Men å lage en tråd som det, virker for meg, til å være ment for å hakke på. Men det er min personlige mening.Kanskje du skal lage en liste til meg over tråder det er lov å lage og ikke på dette forumet. Det virker jo som dere tar dere nær av det meste. Som ett ferskt medlem som ikke har gjort noe galt så føler jeg meg ikke særlig velkommen. Dere er gode på å hakke løs på andre uten grunn. Trist.