En annen feil jeg ser ganske ofte er «for» og «får».
Hadde en venninne på vgs som sendte meg melding og sa hun hadde kjøpt seg nytt «skjede»
Hadde en venninne på vgs som sendte meg melding og sa hun hadde kjøpt seg nytt «skjede»

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Vet ikke om det er dialekt, men når folk skriver og sier «hvem lege skal du til», så får jeg fnatt. Samme om det er dialekt eller ikke, det gjør vondt ørene. Vet de ikke forskjell på «hvem» og «hvilken»??? Det samme med «de» og «dem». Utrolig mange som feiler her.Ja, den voksene har jeg sett blir mer og mer utbredt. Er det dialekt ?
Ja kanskje det.De tror kanskje «voksne» i flertall skrives «voksene»?
Har sett dette med søskenbarn - søskenebarn også. Tror bare folk ikke liker to konsonanter så tett på.De tror kanskje «voksne» i flertall skrives «voksene»?
I fjor var jeg å badet i en fjord på Vestlandet![]()

Det har du selvfølgelig helt rett i, beklager, pleier å være flink til å gjøre det riktig.I fjor var jeg OG badet i en fjord på Vestlandet
(Verbet står ikke i infinitiv og skal derfor ikke ha infinitivsmerket å foran seg. Her brukes dessuten OG som binding mellom to verb: var og badet. Her blir det altså OG istedetfor Å).
Vennlig hilsen en pirkete norsklærer![]()
Nå er det holdningen til egne skrivefeil jeg snakker om da.Liker ikke å være kjerringa mot strømmen her nå, men jeg må bare få si at jeg synes det er en uting å kritisere skrivefeil. Flere personer med dysleksi vegrer seg for å skrive på sosiale medier pga offentlig latterliggjøring. Og, der en tror at foreldre overfører sine slurvefeil til sine barn, kan det like mye handle om at dysleksi faktisk er arvelig.
Vet.Liker ikke å være kjerringa mot strømmen her nå, men jeg må bare få si at jeg synes det er en uting å kritisere skrivefeil. Flere personer med dysleksi vegrer seg for å skrive på sosiale medier pga offentlig latterliggjøring. Og, der en tror at foreldre overfører sine slurvefeil til sine barn, kan det like mye handle om at dysleksi faktisk er arvelig.
Nå er det holdningen til egne skrivefeil jeg snakker om da.
Jeg kjenner flere med dysleksi og de virkelig jobber hardt for å skrive riktig.Liker ikke å være kjerringa mot strømmen her nå, men jeg må bare få si at jeg synes det er en uting å kritisere skrivefeil. Flere personer med dysleksi vegrer seg for å skrive på sosiale medier pga offentlig latterliggjøring. Og, der en tror at foreldre overfører sine slurvefeil til sine barn, kan det like mye handle om at dysleksi faktisk er arvelig.
Fordi jeg spør om man vet forskjell? Ser ingen grunn til å reagere på det i grunn, det er bare et spørsmål.Jada. Ser den. Reagerte litt impulsivt på hele tråden, totalt sett.
Fordi jeg spør om man vet forskjell? Ser ingen grunn til å reagere på det i grunn, det er bare et spørsmål.
Jeg kjenner flere med dysleksi og de virkelig jobber hardt for å skrive riktig.
Som de sier mange av de, det er lett å se forskjell.
Det har du selvfølgelig helt rett i, beklager, pleier å være flink til å gjøre det riktig.
Satt bare med et utslitt hode oppi 2 jobb dokumenter mens jeg skrev
Liker ikke å være kjerringa mot strømmen her nå, men jeg må bare få si at jeg synes det er en uting å kritisere skrivefeil. Flere personer med dysleksi vegrer seg for å skrive på sosiale medier pga offentlig latterliggjøring. Og, der en tror at foreldre overfører sine slurvefeil til sine barn, kan det like mye handle om at dysleksi faktisk er arvelig.
Vet ikke om det er dialekt, men når folk skriver og sier «hvem lege skal du til», så får jeg fnatt. Samme om det er dialekt eller ikke, det gjør vondt ørene. Vet de ikke forskjell på «hvem» og «hvilken»??? Det samme med «de» og «dem». Utrolig mange som feiler her.
Du skulle sett meg skrive uten retteprogramHeheJeg skjønner deg godt! Du skal se hva de pølsefingrene her greier å trykke fram til tider. Tør nesten ikke innrømme at jeg er norsklærer enkelte ganger.
Det er bra med litt menneskelige skrivefeil for det gjør at terskelen for å skrive noe i et forum ikke blir prestasjonsbundet![]()