"Fjernet to av tre forstre"

En annen ting jeg VIRKELIG ikke kan forstå, javel, du tar et så forkastelig valg ( i mine øyner forkastelig) MEN for så å gå ut i media med det? HVA er vitsen?

Hadde aldri klart det:/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg klarer ikke å forstå at når noen har gått SÅ inn for å få barn at de har prøvd alt, virkelig kan vurdere det i det hele tatt!

Abort er jo bare fælt uansett... leste nettopp et innlegg om det bildet som svirrer på facebook av en 12 uker gammel foster figur med et veldig ferdig baby ansikt... var en journalist som mente det var propaganda for å skremme fra å ta abort og viste til et virkelig foster som er 12 uker.. men jises .. fosteret har fingre, tær, hjerteslag, ansiktet har begynt å få sin form... det har begynt å bevege seg og jeg er helt rystet over at en journalist kan prøve å få det til å høres ut som "ikke no" å ta bort et 12 ukers foster... Jeg syntes også forsåvidt at enkelt tilfeller burde kunne benytte seg av abort.. da tenker jeg feks graviditet ut av incest eller voldtekt og veeeldig allvorlige årsaker... Hårene reiser seg av å tenke på dem som kan ta abort på abort uten å føle på det... disse menneskene skulle ikke hat noe livmor... sånn utblåsning... !! Hehe.. jeg for min del håper virkelig IKKE det er flerlinger i min livmor... har allerede 2 fra før og vet ikke om jeg ville klart 4/ 5 barn alene.. men om det skulle vist seg å være fler er abort helt uaktuelt og jeg skulle gjort alt i min makt for å gi dem et godt sundt og trygt liv... er tross alt MIN skyld at de er der og MITT ansvar ;)

syns det er trist å høre om! samtidig så tenker jeg at hvis det er en medisinsk grunn til det, så kan jeg forstå det..

Hjelpe meg, da er du virkelige trangsynt om du ikke ser forskjellen på å ta abort fordi du ikke ble planlagt gravid, enn å ta abort på 1/2 2/3 fostre fordi det ikke "passer" seg, selv om en har vært prøvere lenge og til og med begynt med prøverør
Så jeg er trangsynt fordi jeg er uenig med deg? Selv om man planla å bli gravid, så har man fortsatt rett til å ombestemme seg. Hun hadde jo fjernet alle tre hvis ikke hun kunne fjerne bare to. Uansett, retten til abort handler om en kvinnes rett til å bestemme over egen kropp.

40000 barn sulter ihjel hver dag, skjønner ikke at dette er noe å grine over da? Det finnes ordentlige problemer her i verden.

Hadde aldri klart dette selv.
Hadde beholdt alle og en hver om det så var 10 inni magen min!!
Hva andre velger legger jeg meg ikke opp i, men kunne aldri støttet en slik avgjørelse.

Abort er jo bare fælt uansett... leste nettopp et innlegg om det bildet som svirrer på facebook av en 12 uker gammel foster figur med et veldig ferdig baby ansikt... var en journalist som mente det var propaganda for å skremme fra å ta abort og viste til et virkelig foster som er 12 uker.. men jises .. fosteret har fingre, tær, hjerteslag, ansiktet har begynt å få sin form... det har begynt å bevege seg og jeg er helt rystet over at en journalist kan prøve å få det til å høres ut som "ikke no" å ta bort et 12 ukers foster... Jeg syntes også forsåvidt at enkelt tilfeller burde kunne benytte seg av abort.. da tenker jeg feks graviditet ut av incest eller voldtekt og veeeldig allvorlige årsaker... Hårene reiser seg av å tenke på dem som kan ta abort på abort uten å føle på det... disse menneskene skulle ikke hat noe livmor... sånn utblåsning... !! Hehe.. jeg for min del håper virkelig IKKE det er flerlinger i min livmor... har allerede 2 fra før og vet ikke om jeg ville klart 4/ 5 barn alene.. men om det skulle vist seg å være fler er abort helt uaktuelt og jeg skulle gjort alt i min makt for å gi dem et godt sundt og trygt liv... er tross alt MIN skyld at de er der og MITT ansvar ;)

Jeg tok abort da jeg var ca 15 uker på vei. Nakken var diger, og ikke slik som vi blir etter hvert, men bortsett fra det var det et bittelite menneske (hun hadde cyster i nakken men jeg vet ikke hvor annerledes hun hadde sett ut om hun ikke hadde hatt dem). Helt komplett og utrolig detaljert. Utrolig nydelig <3 Så etter 12 uker tar det ikke lang tid før de ser ut som skikkelige mennesker. Jeg hadde aldri kunnet ta abort så sent om barnet var friskt.
Jeg ser risken med trillingsvangerskap, men likevel....

Her er det jo egentlig ikke snakk om å IKKE ville ha alle 3, men frykten for å miste alle barna i forsøket på en trillinggraviditet.. Jeg personlig hadde nok ikke klart å velge bort noen i det hele tatt, men så har jeg heller ikke problemer med å bli gravid.. Så her er det mange faktorer som spiller inn og det var neppe en lett avgjørelse.

Dette blir i mine øyne som å designe en baby etter hvilke farge de skal ha på øynene osv. Du designer et svangerskap. Du velger bort et foster fordi du ønsket bare en. Velger man å bli gravid ER det en risiko for flerlinger, og den synes jeg man skal ta om man velger å bli gravid. Forkastelig!!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Du skrev akkurat det jeg tenkte.

Her er det jo egentlig ikke snakk om å IKKE ville ha alle 3, men frykten for å miste alle barna i forsøket på en trillinggraviditet.. Jeg personlig hadde nok ikke klart å velge bort noen i det hele tatt, men så har jeg heller ikke problemer med å bli gravid.. Så her er det mange faktorer som spiller inn og det var neppe en lett avgjørelse.
Det var jo en del av avgjørelsen, men de hadde tross alt bestilt time for å aborterte alle 3 fostre før de ble tipsa om at de kunne dra til Danmark. Det syns jeg nesten var det rareste....

15.08.12 Oskar♥
13.04.14 tre skal bli fire, Frida ♥

Jeg tror en del av dere ville forandret mening om dere visste HELE historien.....

Tror ikke jeg kan sette meg inn i det eller har grunnlag til å uttale meg om emnet for andre.
Men personlig å hadde jeg slete med å ta abort av noen form og det samme gjelder for mannen min. Gravide hormoner er ikke noe bra å ha når en ser slike ting på nyhetene :P

Jeg synes det er en rar diskusjon jeg. Hvis man er for abort og det er før 12. svangerskapsuke, hvorfor skal man da være imot å fjerne bare ett foster istedenfor alle?

Jeg skjønner de som ikke er for abort eller synes det er fælt å tenke på, men ellers?
Og hvorfor skulle det ikke være lov, når det er lov å ta bort alle?

Nei, det blir helt merkelig for meg. Skjønner virkelig ikke problemet.
Det er vel mere det at man lar 1 bli igjen og tar vekk 2...Det er på en måte en litt annerledes situasjon enn om man bare tar abort og ikke lengre er gravid...Denne personen tar jo ikke abort i sin helhet, da hun fortsatt vil være gravid etter inngrepet.

Men selvfølgelig. Har full forståelse for at det for noen kan passe like dårlig med 2-3 barn for noen, som det for noen kan passe dårlig å få 1...Kan jo være mange grunner til at msn ikke kan få 2-3 barn...

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Eh. "Selv om man prøver og bl gravid så har man rett til og ombestemme seg" - det er det kvalmeste jeg har hørt!!
Har man ikke lyst på barn, så lar man være. Man PRØVER ikke, for og så ombestemme seg. Det er da faen ikke en lek.
Og når du itilegg VELGER å sette inn flere egg, så blir det enda mere forferdelig. Ho fikk valget når ho satt inn egg, da får man ta konsekvensene av det og..

• Liker
Reactions: KSO
Klart jeg kan forstå at noen kan velge å redusere antall barn når det er snakk om så mange som tre. I noen tilfeller anbefaler jo legene også at man gjør det, fordi det gir barna også bedre muligheter til å bli sterke og friske.
Strengt tatt er det ikke verre enn de andre abortene som skjer hver dag, det er vel mest det med å "velge mellom barna" som gjør at mange syns det blir ekkelt, og det er jeg jo også enig i, men dette syns jeg er like mye privatsak som alt det andre man kan si og ikke si til og om gravide, prøving og hvor mange barn andre bør får osv.

Hmmm. Jeg skjønne det på en måte. Etter å ha forsøkt så lenge så ble hun gravid med trillinger, og ifølge henne var sjansen for å få prematur fødsel stor. Skjønner godt at hun engstet seg for helsen, både til ungene og seg selv.
Men jeg vet ikke om jeg hadde kunnet gjøre noe slikt selv. Jeg har ikke behov for hjelp til å bli gravid, så jeg vet ikke hvordan det føles å ha prøvd lenge og deretter frykte for barnas liv. Aner ikke. At det er en bra ting å gjøre når det er medisinske grunner til det er jo så som så.
Men jeg vil tro dette paret gjorde dette mht barnas eventuelle skader. Hvor stpr risikoen faktisk er vet jeg ikke.

Jeg skjønner det ikke. Når man har prøvd så lenge, kjenner man også risikoen, og kan forhindre den ved å sette inn færre egg, istedenfor å stanse hjerter som slår. Jeg hadde ikke tenkt å sette inn mer enn ett egg de første gangene nettopp pga riskoen. Synes dette blir å bruke det som kan være et fantastisk medisinsk hjelpemiddel som eksperiement.

for det første så er jeg generelt imot abort og blir nok litt blendet av det!

men for det første så prøvde hun å bli gravid, tar inn 2 egg som betyr høyere risiko for flering svangerskap! også tar en lege livet av 2 fostre med hjelp av å sprøyte inn saltvann hjertet! som om ting ikke er ille nok ifra før så var de faktisk friske!
i alle svangerskap er det risiko, og mye kan skje, risikoer blir selvsagt større når det er flere barn men så får man også mye mer oppfølging nettopp for å kunne avverge mye av de risiko faktorene så det er i seg selv en fryktelig dårlig unnskyldning syns jeg!

ny bil større hus +++ vel det er alltid en risiko for at det må oppgraderes etterhvert uansett

Back
Topp