En annen ting jeg VIRKELIG ikke kan forstå, javel, du tar et så forkastelig valg ( i mine øyner forkastelig) MEN for så å gå ut i media med det? HVA er vitsen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så jeg er trangsynt fordi jeg er uenig med deg? Selv om man planla å bli gravid, så har man fortsatt rett til å ombestemme seg. Hun hadde jo fjernet alle tre hvis ikke hun kunne fjerne bare to. Uansett, retten til abort handler om en kvinnes rett til å bestemme over egen kropp.Hjelpe meg, da er du virkelige trangsynt om du ikke ser forskjellen på å ta abort fordi du ikke ble planlagt gravid, enn å ta abort på 1/2 2/3 fostre fordi det ikke "passer" seg, selv om en har vært prøvere lenge og til og med begynt med prøverør
Abort er jo bare fælt uansett... leste nettopp et innlegg om det bildet som svirrer på facebook av en 12 uker gammel foster figur med et veldig ferdig baby ansikt... var en journalist som mente det var propaganda for å skremme fra å ta abort og viste til et virkelig foster som er 12 uker.. men jises .. fosteret har fingre, tær, hjerteslag, ansiktet har begynt å få sin form... det har begynt å bevege seg og jeg er helt rystet over at en journalist kan prøve å få det til å høres ut som "ikke no" å ta bort et 12 ukers foster... Jeg syntes også forsåvidt at enkelt tilfeller burde kunne benytte seg av abort.. da tenker jeg feks graviditet ut av incest eller voldtekt og veeeldig allvorlige årsaker... Hårene reiser seg av å tenke på dem som kan ta abort på abort uten å føle på det... disse menneskene skulle ikke hat noe livmor... sånn utblåsning... !! Hehe.. jeg for min del håper virkelig IKKE det er flerlinger i min livmor... har allerede 2 fra før og vet ikke om jeg ville klart 4/ 5 barn alene.. men om det skulle vist seg å være fler er abort helt uaktuelt og jeg skulle gjort alt i min makt for å gi dem et godt sundt og trygt liv... er tross alt MIN skyld at de er der og MITT ansvar![]()
Dette blir i mine øyne som å designe en baby etter hvilke farge de skal ha på øynene osv. Du designer et svangerskap. Du velger bort et foster fordi du ønsket bare en. Velger man å bli gravid ER det en risiko for flerlinger, og den synes jeg man skal ta om man velger å bli gravid. Forkastelig!!
Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
Det var jo en del av avgjørelsen, men de hadde tross alt bestilt time for å aborterte alle 3 fostre før de ble tipsa om at de kunne dra til Danmark. Det syns jeg nesten var det rareste....Her er det jo egentlig ikke snakk om å IKKE ville ha alle 3, men frykten for å miste alle barna i forsøket på en trillinggraviditet.. Jeg personlig hadde nok ikke klart å velge bort noen i det hele tatt, men så har jeg heller ikke problemer med å bli gravid.. Så her er det mange faktorer som spiller inn og det var neppe en lett avgjørelse.
Det er vel mere det at man lar 1 bli igjen og tar vekk 2...Det er på en måte en litt annerledes situasjon enn om man bare tar abort og ikke lengre er gravid...Denne personen tar jo ikke abort i sin helhet, da hun fortsatt vil være gravid etter inngrepet.Jeg synes det er en rar diskusjon jeg. Hvis man er for abort og det er før 12. svangerskapsuke, hvorfor skal man da være imot å fjerne bare ett foster istedenfor alle?
Jeg skjønner de som ikke er for abort eller synes det er fælt å tenke på, men ellers?
Og hvorfor skulle det ikke være lov, når det er lov å ta bort alle?
Nei, det blir helt merkelig for meg. Skjønner virkelig ikke problemet.
Hmmm. Jeg skjønne det på en måte. Etter å ha forsøkt så lenge så ble hun gravid med trillinger, og ifølge henne var sjansen for å få prematur fødsel stor. Skjønner godt at hun engstet seg for helsen, både til ungene og seg selv.
Men jeg vet ikke om jeg hadde kunnet gjøre noe slikt selv. Jeg har ikke behov for hjelp til å bli gravid, så jeg vet ikke hvordan det føles å ha prøvd lenge og deretter frykte for barnas liv. Aner ikke. At det er en bra ting å gjøre når det er medisinske grunner til det er jo så som så.
Men jeg vil tro dette paret gjorde dette mht barnas eventuelle skader. Hvor stpr risikoen faktisk er vet jeg ikke.