"Fjernet to av tre forstre"

Ja, da får vi isåfall være enig om å være uenige. Har jobbet på rehabiliteringsintitusjon selv i ett par år å sett selv hvor tungt det kan være, men hadde ikke valgt å fjerne deres mulihet til å selv velge livet fordi.
Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Synes det er bra noen velger det. Men så har vi vel forskjellige erfaringer i ryggsekken. Jeg vet bare at etter alt jeg har sett vil jeg ikke tillatt at hvemsomhelst jobbet med ungen min. Faktisk hadde jeg gått hver dag og bekymret meg for om han eller hun fikk det h*n trengte, om hans/hennes drømmer og interesser ble ivaretatt, om h*n følte seg sett og hørt osv... Har bare for mange opplevelser av brudd på b.la. pasientrettighetsloven og loven om sosiale tjenester til at jeg hadde følt meg komfortabel med å ha barnet mitt på institusjon over lengre tid. :)

Dessuten er jeg ikke i mot abort i utgangspunktet, så det ville for meg være gyldig grunn. Men thumbs up altså. Ingen negativitet fra min side!

Nå er det vel engang sånn at vi trenger ikke forstå.. Og det er ikke skrevet noen plass at hun som gjorde dette skal måtte forklare sllmennheten hvorfor hun gjorde det! Det er et personlig valg og vi utenfor har INGENTING med det!
Jeg syns folk skal slutte å stikke nesa si i andres saker, og konsentrere seg og sine egne.. Du ville aldri gjort det? Neivel.. det er DIN sak..!
Ingen som sa hun måtte la seg intervjue heller..

Nå er det vel engang sånn at vi trenger ikke forstå.. Og det er ikke skrevet noen plass at hun som gjorde dette skal måtte forklare sllmennheten hvorfor hun gjorde det! Det er et personlig valg og vi utenfor har INGENTING med det!
Jeg syns folk skal slutte å stikke nesa si i andres saker, og konsentrere seg og sine egne.. Du ville aldri gjort det? Neivel.. det er DIN sak..!

En kan ikke forvente det å gå ut i media med en slik sak, uten å få kritikk/dårlige tilbakemeldinger. Forstår ikke hvorfor enkelte ikke klarer å holde munnen sin lukket ved enkelte valg en tar i livet sitt, hvorfor MÅ ein aboslutt brette ut om "alt" til hele verden?!

Det har jeg også. Har dog ikke alvorlige senskader her. Jeg kjenner derimot to stykker som fikk barn under 1 kg med store senskader. Hun hadde ikke vært foruten de barna forde.

Er cp en grunn til abort da synes du? Er ikke det et verdig liv?

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
Hva som er en grunn til abort får være opp til hver enkelt, ut ifra deres livssituasjon, kapasitet etc. Alt liv er ett verdig liv, det er ikke det diskusjonen handler om! Men hvis foreldrene føler de ikke klarer og gi barnet ett godt eller verdig liv, så spiller det liten rolle hva alle vi andre tenker!

Jeg hadde selv ikke tatt vekk noen, men at enklete velger og gjøre det kan jeg forstå!

Ingen ville vel vært foruten de barna man har, det kan ikke sammenlignes! Men selv synes jeg det er stor forskjell på ett eller to barn og tre barn, og om de er født samtidig eller til forskjellig tidspunkt!

Trillinger er ufattelig mye arbeid i seg selv. Man er nesten 100% avhengig av avlastning eller hjelp bare for og gjennomføre måltidene, det er ingen tid til søvn etc. Og hvis da ett, to eller tre av disse små er syke i tillegg....

Men noen mennesker har en enorm kapasitet, og takler utfordringene på strak arm, andre har ikke samme kapasiteten. Enkelt og greit! Vi er forskjellige!

Hva er det som gjør denne saken så debattverdig? Jo, det er nettopp dette med selektiv abort. Spørsmålet er ikke hvorvidt en skal ha lov til å fjerne et foster før det er levedyktig eller ikke, men om en skal ha mulighet til å fjerne ett av fler. På et sykehus er alle instanser enige om at de som trenger organtransplantasjon skal få det, men når det er snakk om å velge hvem som skal få det - da blir saken snart vanskeligere å ta stilling til. Skulle man dog latt være å gi en av pasientene et nytt hjerte?

Nei?

Og selv om det skjærer meg i hjertet å lese om slike inngrep og selv om jeg tror jeg ville hatt store problemer med å gjennomføre det samme, kan jeg ikke si at dette er feil. Hverken etisk eller moralsk. Fordi; hun hadde tenkt å ta abort i utgangspunktet. Nå lever en istedenfor tre. En fikk hjertetransplantasjonen.

Dessuten er jeg enig i det som er blitt sagt tidligere. Vi vet ikke hva som ligger til grunne for avgjørelsen annet enn det vi har lest. Og det var svært lite. Alle som har opplevd å bli sitert vet hvordan det er. De får det ALDRI helt riktig, og en avisartikkel kan ikke, PÅ NOEN MÅTE, få med alt dette paret har tenkt, deres grunner og deres forutsetninger.
Dere som kommenterer som om dere vet det; tenk dere litt om! Hvordan kan dere vite at dette bare "ikke passet med bil, hus og jobb"?

Les her:
Cathrine og mannen lå våkne på natta og snakket. De skjønte at livet ville bli forandret og var redd det ville gå ut over ham de allerede hadde. Og hva med huset, bilen og jobben? Det føltes umulig å få kabalen til å gå opp

Dette sto i artikkelen...

Les her:
Cathrine og mannen lå våkne på natta og snakket. De skjønte at livet ville bli forandret og var redd det ville gå ut over ham de allerede hadde. Og hva med huset, bilen og jobben? Det føltes umulig å få kabalen til å gå opp

Har lest det. Men det er neppe alt! Jeg og kjæresten snakket mer enn EN natt når vi ble uplanlagt gravide og ikke visste hva vi skulle gjøre. Det er sånn media skriver det! Har selv blitt sitert, og jeg vet hvordan det er. De forenkler og fremstiller. Hadde de ikke gjort det hadde det ikke vært noen sak.

Dessuten, er ikke "huset, bilen og jobben" ensbetydende med "trillinger passer ikke inn i vår drømmefamilie"! Det kan bety noe ganske annet. Altså, om de føler de har råd og kapasitet til å fø tre barn - om de må si fra seg drømmejobben og dermed gå på tvers av personlig utvikling og lykke, om sparingen og nedskjæringene vil gå utover parforholdet fordi de må jobbe ekstra. Og så skal de vel ha hjemmehjelp, barnevakt, avlastning... nei, jeg synes ikke det høres enkelt ut og det er etter min mening ugreit å dømme folk på bakgrunn av en setning i media.

Les her:

Jo men dette er jo bare akkurat det som sto..er nok ikke bare dette som la grunnlaget for avgjørelsen. .tror det var det hun mente:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Back
Topp