Fjerne en tvilling?

Hadde ikke tatt abort generelt med mindre det var sterke medisinske grunner til å gjøre det.
 
Nei.
Men mista en tvilling i uke 11.
Lurer av og til på om det var jente eller gutt bla.

Hadde nok ikke klart å velge bort en .
 
Nei. Må ha vært medisinsk hvor det var den eneste valget.
 
Hadde gjort det hvis det var helsemessige årsaker. Man skal jo leve med kroppen sin etterpå, og man skal være der for barna sine.
Ellers har jeg alltid drømt om tvillinger, så jeg hadde tatt i mot med åpne armer.
 
Nei, ikke uten at jeg måtte fjerne, for å redde den friske feks dersgom den ene var syk.
 
Jeg hadde ikke gjort det hvis jeg ble gravid med tvillinger nå, selvom vi bare ønsker oss kaaanskje ett barn til.

MEN jeg står stødig og sterkt for retten til selvbestemt abort. Inkludert fosterreduksjon.

Generelt synes jeg folk bør dømme mindre, enhver noenlunde empatisk person klarer å forstå at det ikke er lett å gjennomføre fosterreduksjon - for det er tross alt folk som ønsker seg barn som gjennomfører slike inngrep..
 
Personlig hadde jeg ikke gjort det, men det må være en beintøff avgjørelse for de som velger det. Alle har sine grunner, og det må man respektere
 
Tja. Kanskje? Håper jeg aldri kommer i den situasjonen, men skulle jeg bli gravid igjen er det flere grunner til at jeg måtte vurdert det seriøst hvis det var mer enn en i magen . Både med tanke på min helse, jeg defineres som risikosvangerskap fra før ,men også med tanke på at vi er helt utslitt med de barna vi har. To babyer hadde kanskje ødelagt familien vår.

Uavhengig av hva jeg selv ville valgt mener jeg at andre må få velge det som er mest riktig for de. Jeg er for fri abort ,og da kan ikke jeg gjøre meg til dommer over andres valg.
 
Jeg synes det bør mye bedre støtteordninger til for tvillingforeldre (og foreldre forøvrig).
Barnehage ble være gratis, de som ikke har familie som kan hjelpe bør få avlastning/barnepass.

Slik velger jeg å svare. Jeg orker ikke delta i selvskrytsrunden, så dere får ikke noe nei fra meg. Hvem hjelper det?
 
Back
Topp