Fjerne en tvilling?

For å i det hele tatt ha sjans til å bære fram det ene barnet så hadde jeg tatt abort av en. Vi vet at kroppen min ikke klarer å bære fram tvillinger, og det å abortere begge og prøve på nytt hadde ikke vært et alternativ. Hadde jeg hatt en frisk og normal kropp hadde jeg aldri i verden gjort det.
 
Hvis det var snakk om to friske fostre, så nei.

Er veldig for selvbestemt abort, selv om jeg også sier at så lenge jeg har kapasitet (både økonomisk, fysisk og psykisk) så ville jeg ikke tatt abort av et frisk foster.

Men jeg er også der at jeg ville tatt abort om undersøkelser viste foster med misdannelser/genfeil (også Downs selv om veldig veldig mange av dem med Downs er fantastiske mennesker som lever flotte liv).
 
Hvis det var snakk om to friske fostre, så nei.

Er veldig for selvbestemt abort, selv om jeg også sier at så lenge jeg har kapasitet (både økonomisk, fysisk og psykisk) så ville jeg ikke tatt abort av et frisk foster.

Men jeg er også der at jeg ville tatt abort om undersøkelser viste foster med misdannelser/genfeil (også Downs selv om veldig veldig mange av dem med Downs er fantastiske mennesker som lever flotte liv).
Signerer denne, ville ha gjort det samme selv.
 
Antagelig ikke. Men jeg synes det bør være lov.
 
Nei, ikke med mindre det stod om liv og helse. Men fysj, for en avgjørelse å ta.. :( Håper jeg aldri havner i en slik situasjon.
 
I utgangspunktet ikke. Men om det ville gått ut over barnas liv eller mitt hadde jeg gjort det.

Jeg er også for selvbestemt abort. Og skjønner ikke diskusjonen om tvillingabort som gikk i fjor. Man ser jo bare ut fra, svarene her at de aller færreste hadde gjort det.
For de som da likevel velger abort er det av en grunn, og den grunnen er hverken opp til meg eller deg å dømme.
 
Nei, men hadde fått lettere panikk, det er sikkert :p
 
Jeg hadde ikke klart å gjøre det selv uten TUNGTveiende medisinske årsaker...

Jeg er forkjemper for selvbestemt abort og mener det burde være lov for de som trenger/ønsker det
 
Nei jeg hadde nok fjernet begge, men mener at det må være opp til hver enkelt hva som er rett for den enkelte.
 
Nei. Altså, i utgangspunktet ikke. Men jeg har aldri vært i den situasjonen. Jeg tenker at de som velger å gjøre det har en god grunn.
 
Ville ikke ønsket å gjøre det. Men om det står mellom at begge kan dø eller du kan redde den som blir igjen, så håper jeg at jeg hadde klart å velge rett. Å hadde nok måttet gå mange runder med meg selv å min tro. Så håper jeg aldri blir satt i et slikt dilemma!
 
Nei, tror nok ikke at jeg hadde klart å leve med det. :(
Hadde jeg omtrent ikke hatt noe valg på grunn av medisinske årsaker, så hadde det skjedd. Men jeg hadde uansett vært ødelagt etterpå.
 
Back
Topp