Fjerne en tvilling?

Det hadde jeg aldri klart å gjøre. Men jeg liker å tro at jeg ikke hadde dømt personer som gjør det, men jeg tror jeg moralsk hadde hatt litt vanskeligheter med det selv om jeg hadde fortalt meg selv at det ER greit.
 
Tror ikke jeg hadde klart det, men syns det bør være lovlig for de som skulle trenge det allikevel
 
Det hadde jeg aldri klart å gjøre. Men jeg liker å tro at jeg ikke hadde dømt personer som gjør det, men jeg tror jeg moralsk hadde hatt litt vanskeligheter med det selv om jeg hadde fortalt meg selv at det ER greit.

Har du problemer med abort generelt? Hadde du reagert om vedkommende hadde tatt abort av begge tvillingene?



Syns det er interessant at mange har problemer med å akseptere abort av en tvilling, samtidig som de er for selvbestemt abort. Har også snakket med personer som mener det ville vært bedre å abortert begge fostrene og heller prøvd på nytt igjen... Blir litt det samme som at mange som er for selvbestemt abort reagerer veldig negativt når det gjelder abort av fostre med Downs...

Jeg skjønner selvfølgelig at ikke alle ville valgt abort av en tvilling selv, men å dømme eller tenke negativt om andre som tar valget syns jeg er rimelig spesielt - særlig om man er for selvbestemt abort.
 
Jeg kunne nok gjort det, jeg ser ikke hvorfor det er moralsk verre enn å ta abort av begge eller med bare ett foster. Jeg synes de som snakker om at tvillinger er skapt for å være to er helt på jordet, og de som snakket om hva den andre tvillingen kom til å føle om at mamma valgte bort tvillingen er enda mer på jordet. At man har tatt abort er ikke noe man bør fortelle ungene sine om, synes jeg. Det finnes sikkert situasjoner der det kan være greit eller smart å fortelle det når ungene er blitt voksne, men jeg mener oppriktig at det er en del ting man skal slippe å vite om sine foreldre og dette er i den kategorien.

Jeg er ekstremt forkjemper for selvbestemt abort, og synes det er helt sjukt og grusomt alt det som foregår rundt om i verden med innskrenkede rettigheter nå. Også i Norge.

Praktisk sett så velger legen hvilken tvilling. Den som er lettest tilgjengelig...
De tar den som er minst,
 
Jeg kan ikke si at jeg ikke ville ha gjort det. Det er jo en veldig sjelden situasjon, og siden jeg ikke har vært i posisjonen til de som har tatt det valget, kan jeg ikke si hva jeg hadde valgt hvis jeg hadde vært det.

De som velger det har helt sikkert tungtveiende grunner til å gjøre det, det har sikkert vært et utrolig vanskelig valg. Jeg vil tro at for de fleste som velger å abortere bort en tvilling, så handler det av forskjellige grunner ikke om hvorvidt de skal få et eller to barn, men om de skal få et eller ingen barn, og da må det jo være veldig vondt å møte så mye fordømmelse fordi man velger å prøve å beholde et barn.
 
Nei, jeg har opplevelser og verdier som gjør at det hadde jeg aldri gjort. Men jeg respekterer de som tar valget, de har nok gode grunner og det er nok ikke lett for dem.
 
Nei. Jeg hadde ikke klart å valgt bort ett barn for å beholde ett annet i samme graviditet. Jeg er ikke imot abort og har tatt det selv så dømmer ikke dem som velger å ta bort ett barn.
 
Nei
 
Hadde nok aldri klart å komme over det, tenker på hvordan det ville føltes å vite at jeg kunne ha hatt en til når jeg så på det barnet som ble beholdt i ettertid. En sånn fantastisk skapning til, som jeg ikke lot få en sjanse. Blir nesten kvalm av å tenke på det. Nei.
 
Nei, jeg tror ikke at jeg hadde klart det. Eller, vanskelig å si, kommer helt ann på situasjonen. Men jeg tror generelt at jeg hadde hatt problemer med abort av både tvilling eller enling.
Er likevel for rettigheter til å kunne bestemme selv, kan ikke tro at noen gjør disse tingene med lett hjerte:bag:
 
Nei. Er imot abort. Sitter her med 4 uker gamle tvillinger og fatter ikke hvordan noen i det hele kan tenke den tanken.
 
Fordi jeg ikke vil ha to barn. Legen velger hvilket foster som skal aborteres, det er ikke noe man tar stilling til selv. Hadde jeg kunnet velge ville jeg selvfølgelig valgt det sunneste fosteret.

Ser forøvrig ikke på abort som drap.
Beklager, jeg ordla meg feil.redigert nå
 
Back
Topp