Finne ut kjønn

Har absolutt tenkt å vite det ja:hilarious: Følelsen sier gutt, akkurat lik dette svangerskapet som med forrige gutten :p
 
Spennende! Blir nok NIPT i uke 9 her også, fortsatt en stund til (5+4 nå). Offentlig eller privat på deg? (og evt reise eller innsending?)

Tar privat i Danmark, så det blir innsending. Vi ønsker å sjekke litt flere ting enn bare de tre trisomiene som de sjekker i Norge (ette hva jeg skjønt) Og du?
 
Kan jeg spørre hvorfor du velger å ta nipt, og hvordan du løser det rent praktisk? :happy:
Pga alderen, og et nært vennepar som fikk en gutt med trisomi som bare overlevde 2 uker utenfor magen, og det var veldig traumatisk for dem og storesøsknene. Så jeg har nok har blitt litt ekstra redd pga det.. Vi har bestilt test-kit fra Danmark og tar blodprøve hos fastlegen. Funderer du på nipt også?
 
Pga alderen, og et nært vennepar som fikk en gutt med trisomi som bare overlevde 2 uker utenfor magen, og det var veldig traumatisk for dem og storesøsknene. Så jeg har nok har blitt litt ekstra redd pga det.. Vi har bestilt test-kit fra Danmark og tar blodprøve hos fastlegen. Funderer du på nipt også?
Skjønner deg godt jeg. Har lyst å ta bare for å være sikker. Er jo «ung», så sikkert ingen grunn, men jeg er så redd for at noe skal være galt ❤️ Tenker også på storesøsknene og hvordan vi vil ta det om noe skulle være galt. Er det veldig dyrt? Skulle ønske tul ble tilbudt til alle nå, for her jeg bor er det ingen plasser å dra privat, så føler ikke jeg får sjekka noe som helst :(
 
Tar privat i Danmark, så det blir innsending. Vi ønsker å sjekke litt flere ting enn bare de tre trisomiene som de sjekker i Norge (ette hva jeg skjønt) Og du?
Skjønner. Blir innsending på oss også, sannsynligvis ultralydklinikken.dk. Men er litt usikker på om vi skal ta basic eller utvidet. Hva tenker dere rundt den utvidete? Leste noen mente det var større sjanse for falsk positiv på noen av de utvidete, hvis det stemmer er det kanskje litt for stort stressmoment for min del, men har ikke undersøkt noe mer enda siden det fortsatt er et par uker til vi skal bestille. Og så kjenner jeg ikke til de andre, det er trisomi 21 vi har økt forekomst av i familien, og 18 (med død etter et par dager) som vi har opplevd i nær krets, så det er liksom det vi tenker mest på.
 
Skjønner. Blir innsending på oss også, sannsynligvis ultralydklinikken.dk. Men er litt usikker på om vi skal ta basic eller utvidet. Hva tenker dere rundt den utvidete? Leste noen mente det var større sjanse for falsk positiv på noen av de utvidete, hvis det stemmer er det kanskje litt for stort stressmoment for min del, men har ikke undersøkt noe mer enda siden det fortsatt er et par uker til vi skal bestille. Og så kjenner jeg ikke til de andre, det er trisomi 21 vi har økt forekomst av i familien, og 18 (med død etter et par dager) som vi har opplevd i nær krets, så det er liksom det vi tenker mest på.
Vi har bestilt fra Ultralydklinikken.dk også, tok utvidet. Var også usikker først, ja de oppgav vel at får man positiv svar på et genetisk avvik så er det bare 20% sannsynlighet at det stemmer. Men siden avvikene er sjeldne i utgangspunktet er det jo veldig få som får falsk positiv også. man er jo redd for å trenge å ta forstervann eller morkakeprøve og få spontantabort på ett friskt barn. Men 0,5% risk er jo veldig liten, og vi snakket om det og kom frem til at det er en risk vi må ta, de avvikene virket ganske ille. Ja det vil bli stress men det veier liksom tyngre å få et friskt barn tenkte vi. Vi har også en i nær krets som dog kort tid etter fødsel pga kromosomavvik så derfor vi vil sjekke også.
 
Skjønner deg godt jeg. Har lyst å ta bare for å være sikker. Er jo «ung», så sikkert ingen grunn, men jeg er så redd for at noe skal være galt ❤️ Tenker også på storesøsknene og hvordan vi vil ta det om noe skulle være galt. Er det veldig dyrt? Skulle ønske tul ble tilbudt til alle nå, for her jeg bor er det ingen plasser å dra privat, så føler ikke jeg får sjekka noe som helst :(
Ja man blir mer redd når man har storesøsken. Det er dyrt ja, tror det koster ca 5500 norske med den mest basic testen. Så dumt at det ikke finnes noe tilbud der du bor. Med første barnet mens jeg fortsatt var under 35 tok vi bare en grundig ultralyd i uke 12 der de sjekket organene og nakkefold +nesben.
 
Jeg vil vite kjønn! Håper 50/50 på gutt eller jente, men har en feeling på jente siden jeg har hørt at man er mer kvalm og dårlig i guttesvangerskap. Noen med erfaring om dette stemmer?:)
 
Jeg vil vite kjønn! Håper 50/50 på gutt eller jente, men har en feeling på jente siden jeg har hørt at man er mer kvalm og dårlig i guttesvangerskap. Noen med erfaring om dette stemmer?:)
Jeg har alltid hørt motsatt, at man er mer kvalm i jentesvangerskap :wacky: Alle sa i mine svangerskap at når jeg var så dårlig ble det garantert jente, og det stemte begge gangene. Men har hørt om mange som er kjempekvalm, og som fikk gutt, så tror ikke det er noe i det :p
 
Jeg har alltid hørt motsatt, at man er mer kvalm i jentesvangerskap :wacky: Alle sa i mine svangerskap at når jeg var så dårlig ble det garantert jente, og det stemte begge gangene. Men har hørt om mange som er kjempekvalm, og som fikk gutt, så tror ikke det er noe i det :p

Siden vi har hørt stikk motsatt er det vel et godt tegn på at det ikke er spesielt godt hold i disse påstandene!:p Får vel bare vente og se på ultralyd:happy:
 
Vi skal helt klart vite kjønn, men tar det med en klype salt uansett :p begge guttene var jenter på OUL :hilarious:
 
Nei, det er vår første og vi vil vente :) Er faktisk nervøs for å kunne se kjønnet om det er gutt på ordinær ultralyd i uke 19, haha! Hørt at mange så det så tydelig, og spesielt fra enkelte vinkler.
Jeg ønsker/håper på en liten ekstra motivasjon under fødsel for å kunne finne ut av overraskelsen! :)
 
Per dags dato så har vi bestemt oss for å ikke vite kjønnet, men hvordan ståa er på OUL vites ikke. Tanken på å ikke vite er kul, men er så sykt nysgjerrig av natur xsmile9
 
Vi ønsker å vite. Føler det blir lettere å knytte seg til og lettere å planlegge innkjøp osv.
 
Pga alderen, og et nært vennepar som fikk en gutt med trisomi som bare overlevde 2 uker utenfor magen, og det var veldig traumatisk for dem og storesøsknene. Så jeg har nok har blitt litt ekstra redd pga det.. Vi har bestilt test-kit fra Danmark og tar blodprøve hos fastlegen. Funderer du på nipt også?

Kunne du ha linket til hvor du bestilte?:)
 
Back
Topp